Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

12/3/09

Μαραζώνει ο σιδηρόδρομος

Αποφεύγει να δώσει πλέον χρονοδιάγραμμα λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής της Πελοποννήσου το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών αυξάνοντας τις εύλογες ανησυχίες των εργαζομένων του ΟΣΕ και των επιβατών.
Ο ίδιος ο υπουργός Ευριπίδης Στυλιανίδης, παρ΄ ότι στριμώχτηκε από τους δημοσιογράφους στην Καλαμάτα, μίλησε γενικόλογα. Συγκεκριμένα ο υπουργός ρωτήθηκε: «Πότε θα «σφύριξει το τρένο», αν μπορείτε να δώσετε μια συγκεκριμένη ημερομηνία, στην γραμμή Καλαμάτα - Κόρινθος - Πάτρα; Και αν υπάρχει κάποιος σχεδιασμός για την κανονικοποίηση του δικτύου της Πελοποννήσου».
Η απάντηση του κου Στυλιανίδη αν και αναμενόμενη, δημιουργεί νέες ανησυχίες για το μέλλον του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο. Απάντησε ο υπουργός: « Ήδη προχθές έγινε μια σύσκεψη όλων των Διευθυνόντων Συμβούλων του ΟΣΕ στο γραφείο μου και ζητήθηκε από αυτούς να μας αποτυπώσουν πλήρως επί χάρτου τις παρεμβάσεις που γίνονται στο υφιστάμενο δίκτυο, τις νέες επεκτάσεις οι οποίες γίνονται και αυτές που προγραμματίζονται, τις αντίστοιχες πιστώσεις που έχουν διασφαλισμένες, ώστε να μιλούμε με συγκεκριμένα πια δεδομένα και να μη μιλούμε γενικά και αφηρημένα. Δεν θα σας πω τώρα χρονοδιάγραμμα, θα σας πω μόνο ότι με τον τρόπο με τον οποίο έχουμε αρχίσει να λειτουργούμε θα σφίξουμε τα περιθώρια όσο το δυνατόν περισσότερο ώστε στο συντομότερο δυνατό χρόνο να έχουμε το τελικό αποτέλεσμα που έχει καθυστερήσει και λόγω των φυσικών καταστροφών που έχουν γίνει εδώ στην περιοχή. Και θα τρέξουμε για να αναπληρώσουμε το χαμένο χρόνο.
Δεσμεύομαι όμως ότι μόλις έχω πλήρως την υπηρεσιακή αποτύπωση, ο ίδιος θα προσπαθήσω να διατρέξω τις περιοχές των έργων και να σας δώσω την εικόνα και από άποψη κόστους και από άποψη χρονοδιαγράμματος υλοποίησης.
Αναφορικά με την αξιοποίηση της περιουσίας του ΟΣΕ, ο κος Στυλιανίδης είπε: « είναι ένα ειδικό κεφάλαιο μιας γενικότερης μεταρρύθμισης που ξεκινά για την εξυγίανση του Οργανισμού. Θα εξυγιανθεί ο Οργανισμός αυτός, πάντοτε όμως προς όφελος και του ιδίου και των τοπικών κοινωνιών που εξυπηρετεί.
Άλλωστε στην εισαγωγή του πριν ξεκινήσουν οι ερωτήσεις των δημοσιογράφων ο υπουργός Μεταφορών τόνισε: «Η διαδρομή Καλαμάτα - Αθήνα είναι ένα έργο το οποίο ξεκίνησε τα προηγούμενα χρόνια. Η αναβάθμιση το 2004 ξεκίνησε με προϋπολογισμό 42,8 εκατομμύρια για τις συνδέσεις Ανδρίτσαινα - Καλαμάτα και Λέχαιο - Μεγαλόπολη. Στις 6/2/2006 ξεκίνησε ένα έργο της τάξης του 1.000.000 Eυρώ και πάνω , για την ενίσχυση της γέφυρας του Σουφλά και της γραμμής Μύλων - Καλαμάτας.
Ο στόχος είναι όλα αυτά τα έργα τα οποία βρίσκονται σε εκκρεμότητα από τα προηγούμενα χρόνια να επισπευσθούν, ώστε η σύνδεση Κόρινθος - Άργος - Ναύπλιο - Τρίπολη - Καλαμάτα που μειώθηκε από τις 4.30 στις 4 ώρες, να συνεχίσει να μειώνεται, η σιδηροδρομική σύνδεση ν’ αναβαθμιστεί και βεβαίως να μπορέσουμε έτσι να διευκολύνουμε αυτό τον τρόπο μεταφοράς, παρότι, όπως γνωρίζετε, ο ΟΣΕ βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή, έχει πάρα πολλά χρέη που πρέπει να αντιμετωπισθούν μέσα από το σχέδιο εξυγίανσης του.
Δεν θέλουμε να σταματήσει αυτό το γεγονός την ανάπτυξη του δικτύου ή τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου δικτύου. Θα επιμείνουμε, θα συνεχίσουμε και θα προσπαθήσουμε να προσφέρουμε στο κοινό αυτού του είδους τις υπηρεσίες οι οποίες είναι και φθηνές και κυρίως συμβάλλουν στην εξυπηρέτηση των λαϊκών στρωμάτων, κάτι το οποίο μας ευαισθητοποιεί και ως κυβέρνηση.
Το αντίστοιχο ισχύει και για τον ΟΣΕ που είναι μια διαδικασία που τώρα ξεκινά, γιατί εδώ δεν μιλούμε για αποκρατικοποίηση, μιλούμε για εξυγίανση. Είναι ζητούμενο εθνικό. Διότι ο ΟΣΕ αυτή τη στιγμή χρωστάει όσο είναι το δημόσιο έλλειμμα- 8 δισεκατομμύρια Ευρώ- το οποίο πολλαπλασιάζεται λόγω των τοκοχρεολυσίων που πρέπει να καταβάλλονται για την αποπληρωμή δανείων που έγιναν όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Κάθε μέρα δηλαδή ο Έλληνας πολίτης πληρώνει από 2,2 μέχρι 2,5 εκατομμύρια Ευρώ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές οι οποίες δεν μεταφέρουν και τον όγκο των 5,5 εκατομμυρίων που μετέφερε η Ολυμπιακή Αεροπορία. Μεταφέρουν μερικές δεκάδες χιλιάδες επιβάτες και μάλιστα με τρόπο που ακόμα δε μπορεί να προσδιοριστεί ως σύγχρονος.
Έχουμε λοιπόν μεγάλο έργο μπροστά μας και σε αυτό το κομμάτι της μεταρρύθμισης. Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να το τρέξουμε και να το τρέξουμε καλά, όπως κάναμε και σε άλλες περιπτώσεις. Και αυτό θα κάνουμε».
Αξιοσημείωτη είναι η ανακοίνωση που έδωσε στην δημοσιότητα λίγες ημέρες πριν από την επίσκεψη Στυλιανίδη στην Καλαμάτα η Δημοτική Οργάνωση του ΠΑΣΟΚ Ναυπλίου, που τονίζει: «Οι χιλιάδες συμπολίτες που εργάζονται στον Τουρισμό απαιτούν εδώ και χρόνια τη βελτίωση των συγκοινωνιακών υποδομών της περιοχής. Σήμερα, που η οικονομική κρίση έχει αρχίσει να επηρεάζει τον εξαιρετικά ευαίσθητο Τομέα του Τουρισμού, πυκνώνουν τις διαμαρτυρίες τους. Βλέπουν με μεγάλη απορία πως, εδώ και πολλούς μήνες, η σιδηροδρομική γραμμή έχει πλήρως ανακαινιστεί και το έργο έχει παραδοθεί από τον ανάδοχο, τουλάχιστον πριν από ένα εξάμηνο (για αυτό και εκτελέστηκαν και δοκιμαστικά δρομολόγια). Το έργο αυτό είχε προγραμματιστεί και είχαν εξευρεθεί τα σχετικά κονδύλια επί Κυβερνήσεων του ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Παρ’ όλα αυτά δεν έχουν αρχίσει τα δρομολόγια του τρένου… Κανείς δεν υποστηρίζει πως το έργο αυτό αποτελεί πανάκεια για τον τουρισμό, αλλά όλοι συμφωνούν πως ο σιδηρόδρομος αποτελεί ένα οικονομικό και ιδιαίτερα φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς που θα συμβάλλει στη γενικότερη ανάπτυξη της περιοχής».
Τέλος η Δημοτική Οργάνωση επισημαίνει ότι «ένα θέμα τόσο σοβαρό για τον τόπο θα έπρεπε να είχε τεθεί πρώτο στην ιεραρχία των διεκδικήσεων της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Καλούμε το Δήμαρχο Ναυπλίου και το Νομάρχη Αργολίδας να τεθούν επικεφαλής της ενωτικής προσπάθειας διεκδίκησης της άμεσης επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου. Η αδράνειά τους για να μη συγκρουσθούν με την Κυβέρνηση είναι εις βάρος των συμφερόντων του Ναυπλίου και των χιλιάδων εργαζομένων στον τουρισμό».

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ