Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

20/5/09

Δεν φέρνουν τρένο, αλλά σχεδιάζουν …προαστιακό

Την ώρα που κανείς ακόμα δεν ξέρει αν και πότε θα λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος στην Αργολίδα ο ΟΣΕ παρά τα οικονομικά προβλήματα που έχει μελετά και πάλι την δημιουργία προαστιακού σιδηροδρόμου στο Ναύπλιο και στο Άργος.
Στο ετήσιο Ελληνικό Market Forum για τις ΣΔΙΤ ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Γ. Γιαννούσης τόνισε ότι ο ΟΣΕ αναζητά εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης, συμπεριλαμβανομένων και των ιδιωτικών πόρων, όπως συνέβη με τους οδικούς άξονες.
Συγκεκριμένα τόνισε ότι ο ΟΣΕ αναζητά εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης, συμπεριλαμβανομένων και των ιδιωτικών πόρων και επισήμανε: «κατά τη διαμόρφωση του χρηματοδοτικού σχήματος της επένδυσης μπορεί να προβλεφθεί ότι ο ΟΣΕ θα αποπληρώνει τον ιδιώτη επενδυτή με ένα μέρος των εσόδων από τα τέλη χρήσης της σιδηροδρομικής υποδομής ή μέσω μιας ορισμένης και διακεκριμένης προσαύξησης του κομίστρου που θα καταβάλλει ο τελικός χρήστης (κατ’ αντιστοιχία των διοδίων των αυτοκινητοδρόμων). Επίσης, το χρηματοδοτικό σχήμα μπορεί να περιλαμβάνει και πληρωμές διαθεσιμότητας (availability payments) καταβαλλόμενες από τον ΟΣΕ ή/και το κράτος».
Η διερεύνηση αυτή θα αφορά μεταξύ άλλων και τα ακόλουθα έργα:
“Το προαστιακό δίκτυο Αττικής αναπτύσσεται ακτινικά με κέντρο την Αθήνα και κατευθύνσεις προς τον Πειραιά, τη Θήβα και Χαλκίδα, την Κόρινθο και το Ξυλόκαστρο και το Αεροδρόμιο Αθηνών. Μελλοντικές επεκτάσεις προβλέπονται προς το Λαύριο, τη Ραφήνα, το Λουτράκι και το Άργος και Ναύπλιο. Η κατασκευή των επεκτάσεων προς Λαύριο και Ραφήνα θα μπορούσε να επιταχυνθεί με την προσέλκυση ιδιωτικών πόρων”.
Εντωμεταξύ τα παραπάνω επιβεβαιώνει και ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Ευρ. Στυλιανίδης, ο οποίος μετά τη συνεδρίαση της κυβερνητικής επιτροπής, υπογράμμισε για την εξυγίανση του ΟΣE: «Παρουσίασα με πληρότητα το σχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ. Και πήρα την εντολή από τη Κυβερνητική Επιτροπή και τον Πρωθυπουργό να προχωρήσουμε σ’ αυτή την σημαντική μεταρρύθμιση, προκειμένου να επιτύχουμε το θετικότερο αποτέλεσμα για τους Έλληνες πολίτες.
Το συσσωρευμένο χρέος του ΟΣΕ αγγίζει τα 9 δις ευρώ. Η αναλογία εσόδων / εξόδων είναι ένα προς οκτώ, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι οκτώ προς δέκα, (δηλαδή οκτώ έσοδα, δέκα έξοδα). Ο Έλληνας πολίτης πληρώνει περίπου 2 εκ. την ημέρα για τη συντήρηση ενός δικτύου που, δυστυχώς, από επιλογές του παρελθόντος, απαξιώθηκε, που επιβιώνει και λειτουργεί χάρη στη φιλοτιμία των εργαζομένων.
Ο στόχος μας είναι να προχωρήσουμε τολμηρά στην εξυγίανση. Να επανασυνδέσουμε την Ελλάδα με τους σημαντικούς ευρωπαϊκούς και διεθνείς σιδηροδρομικούς άξονες. Να αξιοποιήσουμε αυτό το μέσο μαζικής, κοινωνικής και οικολογικής μεταφοράς, παρέχοντας υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στους Έλληνες πολίτες, προκειμένου να βγάλουμε την ελληνική περιφέρεια από την απομόνωση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει ενδιαφέρον μέχρι στιγμής για συμμετοχή στον ΟΣΕ, για εξαγορά του;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι θέμα εξυγίανσης και όχι ιδιωτικοποίησης το ζήτημα του ΟΣΕ. Ωστόσο, η απελευθέρωση επιτρέπει και τη συμμετοχή ιδιωτικών παρόχων υπηρεσιών. Ο ΟΣΕ, όμως, ως δημόσια κοινωνική, μαζική και οικολογική μεταφορά, έχει σαν στόχο την εξυγίανσή του, προκειμένου να βελτιώσει και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών».
Πιθανόν αυτός ο νέος σχεδιασμός να αποτελέσει τροχοπέδη στην άμεση λειτουργία της υπάρχουσας ανακατασκευασμένης σιδηροδρομικής γραμμής, η οποία επρόκειτο σύμφωνα με τον ανακοίνωση του βουλευτή Γιάννη Μανιάτη, να λειτουργήσει την 1η Ιουνίου.
Είναι αλήθεια βέβαια ότι τις τελευταίες ημέρες τουλάχιστον στο τμήμα Ναύπλιο – Άργος γίνονται δοκιμές στην γραμμή με ειδικούς συρμούς.
Όπως τονίζει πάντως ο βουλευτής επικαλούμενος έγγραφο που αφορά στον επίσημο σχεδιασμό του ΟΣΕ για τον αριθμό και τα χαρακτηριστικά των δρομολογίων του Σιδηροδρόμου στην Αργολίδα και την Αρκαδία, μετά την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού της γραμμής, το έργο είναι έτοιμο να λειτουργήσει εδώ και τώρα.
Η απόσταση Αθήνα – Άργος, σύμφωνα με τον πίνακα δρομολογίων του ΟΣΕ, είναι μόνο 2 ώρες. Ο χρόνος αυτός είναι σαφώς μικρότερος από τον αντίστοιχο με το Ι.Χ. ο κος Μανιάτης επισημαίνει: «Στην πραγματικότητα αποκαλύπτουμε σήμερα ότι ένας νέος, σύγχρονος μεταφορικός άξονας έχει δημιουργηθεί και είναι έτοιμος να λειτουργήσει ανάμεσα στην Αθήνα και το Άργος / Ναύπλιο. Ένα αναπτυξιακό έργο που δυστυχώς ορισμένοι πολέμησαν και δυσφήμισαν για καθαρά μικροκομματικούς λόγους, καθώς και για λόγους οικονομικού συμφέροντος και σκοπιμοτήτων. Ένα έργο που επιτρέπει η διαδρομή Άργος – Ναύπλιο να γίνεται σε 15΄, χρόνος μισός από αυτόν που απαιτείται σήμερα με το Ι.Χ. Το έργο είναι ΕΔΩ, δεν είναι υπόσχεση, δεν είναι θα. Είναι έτοιμο αρκετούς μήνες και περιμένει την πολιτική βούληση της κυβέρνησης να προσφέρει αναπτυξιακά στην Αργολίδα Τώρα, σήμερα.
Ο ίδιος ο ΟΣΕ απαντά σε αυτούς που πολεμούν τον Σιδηρόδρομο, σε αυτούς που αντί να στηρίξουν το έργο, προσπάθησαν να το ακυρώσουν και να το λασπώσουν.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που υπάρχει η έναρξη των δρομολογίων θα γίνει την 1η Ιουνίου, γεγονός που αναφέρεται και σε πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα». Όμως, είναι πολλοί αυτοί που βάζουν εμπόδια».
Μάλιστα ο βουλευτής καλεί τους δύο βουλευτές της ΝΔ, το Νομάρχη και τους Δημάρχους Άργους και Ναυπλίου, μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα να απαιτήσουν συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών, κ. Ευρ. Στυλιανίδη, ώστε να εξασφαλίσουν την έναρξη των δρομολογίων. Καλεί επίσης τους πολίτες της Αργολίδας σε εγρήγορση, ώστε το έργο να ξεκινήσει άμεσα και δηλώνει: «Θα είναι τεράστιο οικονομικό και πολιτικό σκάνδαλο αν φέτος το καλοκαίρι, με την κρίση που διέρχεται ο τουρισμός και στην Αργολίδα, δεν λειτουργήσει το έργο».

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ