Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

10/6/10

Μεσοβέζικες λύσεις με την τοπική αυτοδιοίκηση για να σωθεί η σιδηροδρομική γραμμή

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή κειμένων και φωτογραφιών, ολική ή μερική ή περιληπτική, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη της εφημερίδας ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ (Ν. 2121/1993). Αμυδρές ελπίδες να διασωθεί η λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου – Ναυπλίου, άφησε με δηλώσεις του ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, σε συνάντησή του με εργαζόμενους στον ΟΣΕ.

Αντί του «λουκέτου» στην ζημιογόνα γραμμή του Ναυπλίου, ο κος Ρέππας διευκρίνισε ότι προς το παρόν δεν υπάρχει ενδιαφέρον από ιδιώτες για τον ΟΣΕ, και επανέλαβε ότι πρέπει να γίνει εξορθολογισμός των δρομολογίων, χωρίς να αποκλείσει το ενδεχόμενο κάποιες τουριστικές γραμμές, όπως το Ναύπλιο και ο Νέστος να δοθούν είτε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση είτε σε ιδιώτες. Ανακοίνωσε δε, ότι εντός του μηνός θα κατατεθεί στη βουλή το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ, το οποίο μεταξύ άλλων θα προβλέπει πως από το Μάρτιο του 2011 θα αρχίσουν να μειώνονται τα ελλείμματά του.

Κάθετα αντίθετος σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο εμφανίζεται ο δήμαρχος Ναυπλίου Παναγιώτης Αναγνωσταράς, ο οποίος ρωτήθηκε από τον «Αναγνώστη» και απάντησε σχετικά: «Επειδή παράλληλα με την θέση μου ως δήμαρχος από το έτος 2000, μένω μπροστά από την σιδηροδρομική γραμμή, παρατηρώ ότι το τρένο έρχεται και φεύγει με μοναδικό επιβάτη τον μηχανοδηγό.

Τέτοιες γραμμές τις χαρίζουμε στο Ελληνικό κράτος το οποίο μετά από πάρα πολλά χρόνια, κατάφερε να απαξιώσει εντελώς τον σιδηρόδρομο, χωρίς να λάβει μέριμνα για τον εκσυγχρονισμό και την συντόμευση των αποστάσεων. Και αφού τόσα χρόνια απαξίωσε εντελώς τον σιδηρόδρομο, τώρα κατά την προσφιλή τακτική όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων ετών, θέλουν να φορτώσουν την ζημιογόνο λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής στις πλάτες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Θα δεχόμουν να έρθει η συγκεκριμένη γραμμή στην Τοπική Αυτοδιοίκηση αν οι παρεχόμενες υπηρεσίες ήταν ελκυστικές για τους ταξιδιώτες».

Σύμφωνα με όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες, ο ΟΣΕ αναμένεται να συνάψει προγραμματικές συμφωνίες με ιδιώτες, δήμους, περιφέρεια ή επιχειρήσεις προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν κάποιες από τις ζημιογόνες γραμμές του Οργανισμού, ενώ θα δοθεί και το πράσινο φως για την ενοικίαση των γραμμών από τρίτους προκειμένου να μεταφέρουν τα εμπορεύματα τους με δικούς τους συρμούς.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της «Ημερησίας», της Δευτέρας, εισάγεται ο θεσμός των προγραμματικών συμβάσεων με βάση το σχέδιο Καλλικράτη στις Περιφέρειες, όπου ένας νέος δήμος μπορεί να θέλει να επιδοτήσει για κάποιες ώρες τη μετακίνηση των μαθητών (κάτι που κάνει σήμερα το κράτος). Προγραμματικές συμβάσεις μπορεί να συνάψουν δήμοι, περιφέρειες, ιδιώτες ή ένας κοινωνικός φορέας, ο οποίος θα δεχθεί να επιδοτήσει τη λειτουργία της γραμμής για ορισμένες ώρες και δρομολόγια που τον εξυπηρετούν.

Σε αυτή την περίπτωση ο μεγαλύτερος «πελάτης» θα μπορούσε να είναι και η Περιφέρεια ή η Τοπική αυτοδιοίκηση για τη μεταφορά μαθητών ή και εταιρείες για τη μεταφορά εργαζομένων ή εμπορευμάτων.

Σε δήλωση του την Παρασκευή, μετά την συνάντηση που είχε με εργαζόμενους του ΟΣΕ, ο κος Ρέππας τόνισε ότι ο πολύπαθος ΟΣΕ, που απαξιώθηκε συστηματικά τα τελευταία χρόνια και το έλλειμμά του από 3,5 δις ευρώ το 2004 έχει φτάσει τα 10 δις ευρώ, δεν πρέπει να έχει την τύχη της Ολυμπιακής και πρόσθεσε ότι ο αγώνας της Πολιτείας, είναι να συνεχίσει να λειτουργεί υπό την προϋπόθεση αφ' ενός να εξυπηρετούνται πραγματικές κοινωνικές και παραγωγικές ανάγκες στο πλαίσιο του δημόσιου συμφέροντος και αφ' ετέρου να διασφαλίζεται το δικαίωμα των υπαλλήλων στην εργασία. Ο υπουργός επανέλαβε ότι είναι αναγκαίο ένα πρόγραμμα εξυγίανσης του ΟΣΕ και αν δεν κάνουμε αυτό που πρέπει, δηλαδή τις αναγκαίες αλλαγές, τότε η πορεία του ΟΣΕ είναι προδιαγεγραμμένη και θα είναι δυστυχώς τραγική.

Η εντύπωση που αποκόμισαν οι εργαζόμενοι, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΣ Νίκο Κιτσούκη, είναι ότι η κυβέρνηση προχωράει σε μια διαδικασία τύπου Ολυμπιακής και στον ΟΣΕ, καθώς όπως υπάρχουν δεσμεύσεις, στο πλαίσιο του μνημονίου με ΔΝΤ ΕΕ και ΕΚΤ, ότι μέχρι το Μάρτιο του 2011 ο ΟΣΕ θα πρέπει να είναι κερδοφόρος, διαφορετικά θα κλείσει.

Σε ότι αφορά το θέμα των μετατάξεων, ο πρόεδρος της ΠΟΣ δήλωσε ότι μέχρι στιγμής η κυβέρνηση δεν έχει ένα συγκεκριμένο σχέδιο και οργανόγραμμα και διερωτήθηκε που θα πάνε οι εργαζόμενοι που θα περισσέψουν από τις επιχειρήσεις του δημοσίου που θα ιδιωτικοποιηθούν, καθώς και από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, στο πλαίσιο του σχεδίου Καλλικράτης.

Αποφασισμένοι να αντιδράσουν δυναμικά με απεργιακές κινητοποιήσεις, αρχής γενομένης από σήμερα, φέρονται οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, αντιδρώντας στο σχέδιο εξυγίανσης του Οργανισμού, το οποίος μεταξύ άλλων προβλέπει την αποχώρηση εκατοντάδων εργαζομένων, είτε με μετατάξεις είτε με συνταξιοδότηση, την πώληση μεγάλου μεριδίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών κατηγορεί την κυβέρνηση του Δ.Ν.Τ., της Ε.Ε. και της Ε.Κ.Τ., όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, ότι προχωρεί στο ξεπούλημα της περιουσίας του Δημοσίου και εστιάζει το θέμα στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την πώληση του 49% των μετοχών και την παραχώρηση του management, στο διαχωρισμό των εμπορευματικών και των επιβατικών μεταφορών, στην κατάργηση των ζημιογόνων δρομολογίων, και στην πώληση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ.

Σε εξώδικη δήλωση που κυκλοφόρησαν οι εργαζόμενοι δηλώνουν αντίθετοι στις μετατάξεις, στην πώληση των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην πώληση περιουσιακών στοιχείων του Οργανισμού και στην κατάργηση των δρομολογίων. Παράλληλα, προτείνουν την κατάργηση των θυγατρικών εταιριών του ΟΣΕ, την ανάληψη του χρέους του από το δημόσιο, τη συνέχιση της χρηματοδότησης για τον εκσυγχρονισμό όλου του δικτύου και τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή κειμένων και φωτογραφιών, ολική ή μερική ή περιληπτική, χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη της εφημερίδας ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ (Ν. 2121/1993)

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ