Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

2/6/10

Λουκέτο στην Πανεπιστημιακή σχολή του Ναυπλίου βάζει το Δ.Ν.Τ.

Η κατάργηση του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Ναυπλίου και την συγχώνευσή του με το ομοειδές του Πανεπιστημίου Πατρών, δεν είναι πλέον απλά ένα κακό σενάριο για την πρώτη πρωτεύουσα, αλλά αρχίζει έντονα να συζητείται στους Πανεπιστημιακούς κύκλους.


Στην Σύνοδο των Πρυτάνεων που έγινε στην Κω, πριν λίγες ημέρες, κυριάρχησαν οι τοποθετήσεις σχετικά με την εξοικονόμηση πόρων, ενώ την εισήγηση για τη δημιουργία «Καλλικράτη» για την Εκπαίδευση, δηλαδή την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που αγγίζει και το χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με ιδιαίτερη αναφορά στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου έκανε ο Πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης Ιωακείμ Γρυσπολάκης. Ο κος Γρυσπολάκης, μεταξύ άλλων καταργεί και ολόκληρο το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου!

Όπως τονίστηκε, το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να σπεύσει να προβεί στις αυτονόητες αλλαγές, προτού τις επιβάλει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και οι χρηματοδότες μας από την Ε.Ε.

Δημοσιογραφικές πληροφορίες λένε, ότι πράγματι το υπουργείο Παιδείας, με άκρα μυστικότητα, αλλά και με προσεκτική διαρροή πληροφοριών για το νέο του εγχείρημα επιχειρεί να προϊδεάσει τις πανεπιστημιακές κοινότητες για τη συρρίκνωση των ΑΕΙ και ΤΕΙ από 40 σε 20, στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής περικοπών και εξοικονόμησης κονδυλίων, με κάθε τρόπο. Έτσι, στο επόμενο διάστημα θα υπάρξουν οι πρώτες ανακοινώσεις, σε μία περίοδο που τα πανεπιστήμια θα υπολειτουργούν, με καθαρό στόχο να αποτραπούν φοιτητικές κινητοποιήσεις. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει περίοδος ανοιχτής διαβούλευσης, η οποία πιθανότατα θα διαρκέσει περισσότερο απ' όσο αρχικά προβλέπεται, ώστε το νέο νομοσχέδιο να πάρει την τελική μορφή του και φυσικά την άγουσα για το Κοινοβούλιο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει ήδη αποφασίσει τη δημιουργία νέου νόμου -πλαίσιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση, που θα εφαρμοστεί από το 2011 και θα επιφέρει σαρωτικές αλλαγές στο υφιστάμενο σύστημα λειτουργίας των ΑΕΙ και ΤΕΙ, με τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων, να καταλαμβάνουν προεξάρχουσα θέση.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Αιχμή Αρκαδίας», που έφερε στο φως της δημοσιότητας για την Πελοπόννησο, την τοποθέτηση του κου Γρυσπολάκη, ο Πρύτανης του Πολυτεχνείου της Κρήτης, ανέφερε μία σειρά πανεπιστημιακών τμημάτων που πρέπει να καταργηθούν ή να συγχωνευθούν, αναπτύσσοντας για καθένα ξεχωριστά τα προβλήματα για τη συνέχιση της λειτουργίας του.

Τα τμήματα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, στα οποία αναφέρθηκε είναι:

- Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής της Κορίνθου: καταργείται σταδιακά, αφού είναι άνευ γνωστικού αντικειμένου και υπάρχει τεράστια διαρροή φοιτητών προς άλλα Τμήματα, ενώ τα μέλη ΔΕΠ δεν έχουν μεταξύ τους συνάφεια στα γνωστικά τους αντικείμενα.

Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων της Κορίνθου: υπάρχει σε αρκετά Ιδρύματα χωρίς να υπάρχει ανάγκη αποφοίτων αυτού του αντικειμένου. Υπάρχει τεράστια διαρροή φοιτητών προς άλλα συναφή Τμήματα.

Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Ναυπλίου: Καταργείται και συγχωνεύεται με το ομοειδές του Πανεπιστημίου Πατρών.

Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού στην Σπάρτη: Καταργείται, αφού είναι άνευ αντικειμένου και ουσίας.

Τμήματα Νοσηλευτικής στην Αθήνα και στην Σπάρτη: Αυτά τα Τμήματα δεν έχουν λόγο λειτουργίας σε επίπεδο Πανεπιστημίου, αφού λειτουργούν ήδη σε ΤΕΙ.

Τα Τμήματα Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών και Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών στην Τρίπολη: Το καθένα εξ αυτών αποτελεί έναν τομέα από τους 4 ή 5 Τομείς των Τμημάτων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, του Πολυτεχνείου Κρήτης, του ΔΠΘ, του ΑΠΘ και του Πανεπιστημίου Πατρών καθώς και δύο τομείς των Τμημάτων Πληροφορικής του ΕΚΠΑ, του ΑΠΘ, του Παν. Ιωαννίνων και του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών του Παν. Κρήτης. Θα πρέπει να συγχωνευθούν σε ένα. «Προτείνω να αρχίσει διάλογος με τα Πανεπιστήμια, ώστε αυτά τα τμήματα να συγχωνευτούν με άλλα, δεδομένου ότι κάθε Τμήμα θέλει λειτουργικά έξοδα, τα οποία δεν υπάρχουν όχι μόνον στα σημερινά δεδομένα της ελληνικής οικονομίας, αλλά και σε καμία άλλη χώρα στον κόσμο. Αποτελεί και αυτό ελληνικό φαινόμενο, όπως πολλά από αυτά που προανέφερα. Είναι γνωστό στους πολιτικούς μας ότι η Ελλάδα είναι μεταξύ των τριών πρώτων χωρών της Ευρώπης που δαπανούν από 1,5 - 1,8% του Α.Ε.Π. ετησίως για τα Πανεπιστήμια της, αλλά με το χαμηλότερο αποτέλεσμα, λόγω των ανωτέρω στρεβλώσεων», υπογράμμισε κλείνοντας την εισήγηση, ο κ. Ιωακείμ Γρυσπολάκης.

Στην Αρκαδική εφημερίδα ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, δηλώνει ότι «ο κ. Γρυσπολάκης θέλει να διερμηνεύσει τις προτάσεις του υπουργείου, αλλά όταν ένας Πρύτανης στρώνει το χαλί διερμηνεύοντας την πολιτική εξουσία του υπουργείου, τότε γλιστρά και πέφτει ο ίδιος πρώτος. Τον προσεχή Ιούνιο έχει πει η υπουργός Παιδείας ότι θα δώσει για διαβούλευση το θεσμικό, πλαίσιο για την ανώτατη εκπαίδευση, κάνοντας γνωστές και τις θέσεις της κυβέρνησης, που μάλλον δεν κινούνται στα όρια των «θέσεων Γρυσπολάκη». Επισημαίνει ακόμα ότι οι προτάσεις του συναδέλφου του της Κρήτης δεν συζητήθηκαν στη Σύνοδο, αφού ετέθη βέτο από το δικό μας το Πανεπιστήμιο, της Πάτρας, του Αιγαίου και της Θεσσαλονίκης το οποίο και θα φιλοξενήσει την επόμενη Σύνοδο στις 26 Ιουνίου. Τα τέσσερα αυτά πανεπιστήμια εισηγήθηκαν και το θέμα της Συνόδου αυτής, που θα είναι «Η διοικητική αυτοτέλεια και ή διαφάνεια στα Πανεπιστήμια».

Εκτός των παραπάνω ο κος Γρυσπολάκης, έθεσε ακόμα θέμα κατάργησης της δωρεάν Ανώτατης Εκπαίδευσης για όλους τους φοιτητές, προτείνοντας τα συγγράμματα να χορηγούνται δωρεάν, μόνο στους φοιτητές που έχουν χαμηλό οικογενειακό εισόδημα, ενώ δωρεάν σίτιση να παρέχεται αποκλειστικά και μόνον στους φοιτητές οι οποίοι έχουν οικογενειακό εισόδημα μικρότερο των 30.000 ευρώ.

Στο θέμα της διαμονής ο Πρύτανης που Πολυτεχνείου Κρήτης προτείνει να αναβαθμιστούν οι φοιτητικές εστίες, στις οποίες θα μπορούν να μείνουν μόνο οι φοιτητές με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα, πληρώνοντας ετησίως ένα ποσόν της τάξης των 400 - 500 ευρώ και το συμβολικό αυτό ενοίκιο να συμπεριλαμβάνεται στην υποτροφία του φοιτητή, υπό την προϋπόθεση ότι αυτός έχει άριστες επιδόσεις.

Αναφέρθηκε αναλυτικά στα προβλήματα που δημιούργησε ο κατακερματισμός των Πανεπιστημίων, που έγινε τα τελευταία χρόνια και πρότεινε την κατάργηση των τμημάτων με ασαφές επιστημονικό αντικείμενο, αλλά και τη συγχώνευση εκείνων, που το αντικείμενο σπουδών είναι συναφές ή έχει καλυφθεί από αντίστοιχα τμήματα των ΤΕΙ. Το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να σπεύσει να προβεί στις αυτονόητες αλλαγές, προτού τις επιβάλει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και οι χρηματοδότες μας από την Ε.Ε. Ακόμη, όμως, και αν δεν είχε επέμβει το Δ.Ν.Τ., μόνο μία χώρα με πληθώρα πλουτοπαραγωγικών πηγών και συγχρόνως υπερβολικά σπάταλη με πληθυσμό 11 εκατ. θα είχε 24 Πανεπιστήμια διάσπαρτα σε 36 διαφορετικές πόλεις και κωμοπόλεις και 16 ΤΕΙ διάσπαρτα σε άνω των 40 πόλεων και κωμοπόλεων. Από τα 24 Πανεπιστήμια μόνον τα Πανεπιστήμια που ευρίσκονται στην Αττική, στην Πάτρα, στα Ιωάννινα, στην Κέρκυρα και Χανιά είναι συγκεντρωμένα στην ίδια πόλη, ενώ τα υπόλοιπα διασκορπίζονται από 2 έως 6 πόλεις και κωμοπόλεις.

Αυτό που συνέβη από το 1985 έως το 2009 θα μπορούσε κάλλιστα να αποδοθεί σε ένα καλοσχεδιασμένο πόνημα οικονομικής διάλυσης της χώρας μας, αφού μετέτρεψε τοπικές οικονομίες δεκάδων μικρών πόλεων και κωμοπόλεων από παραγωγικές σε οικονομίες βασιζόμενες σχεδόν αποκλειστικά στην κατανάλωση εκ μέρους των φοιτητικών και σπουδαστικών κοινοτήτων. Τα προβλήματα που ανακύπτουν από μία τέτοια διασπορά είναι διοικητικά, υλικοτεχνικά (πολλαπλασιασμός υποδομών), διοικητικού συντονισμού και εκπαιδευτικά και πρότεινε την έναρξη του διαλόγου με στόχο την συγχώνευση Πανεπιστημίων και την βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων.

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ