Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

1/7/10

Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο εκ νέου γνωμοδοτεί υπέρ αυτοκινητοδρόμων και κατά των μνημείων

Με πρόσχημα την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων για μια ακόμα φορά το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο υποβαθμίζει την ιστορία της Αργολίδας επιλέγοντας την καταστροφή του τοπίου όπου έγινε η ιστορική «μάχη των Δερβενακίων». Αυτή την φορά η απόφαση του ΚΑΣ πάρθηκε παρά την αντίθετη γνώμη της οικίας εφορίας Αρχαιοτήτων η οποία την προηγούμενη φορά που αφορούσε την διαπλάτυνση της παραλιακής οδού Ναυπλίου –Ν. Κίου, εις βάρος του υγροτόπου, της ακτής και του αρχαίου λιμανιού του Άργους.

Την κατηγορηματική του αντίθεση στην γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου υπέρ της διέλευσης νέου δρόμου μέσα από τον κηρυγμένο και προστατευόμενο ιστορικό τόπο της μάχης των Δερβενακίων, των «Θερμοπυλών της νεώτερης Ελλάδας», δηλώνει ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων.
«Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους το έργο θα προκαλέσει μη αναστρέψιμη βλάβη σε έναν χώρο με τεράστιο συμβολικό απόθεμα για κάθε Έλληνα. Η μελέτη προέβλεπε την κατασκευή νέου δρόμου παράλληλου με τον σημερινό με μεγάλα ορύγματα ανατολικά της υπάρχουσας χάραξης στα Δερβενάκια στην κατεύθυνση προς Αθήνα.
Ο Σ.Ε.Α. διερωτάται ποιές προτεραιότητες μπορεί να υπαγορεύουν την προσβολή ενός κορυφαίου και συμβολικά φορτισμένου ιστορικού τόπου με την νέα χάραξη μιας δευτερεύουσας επαρχιακής οδού και γιατί δεν επιλέγονται άλλες, προσφορότερες λύσεις, όπως η διέλευση με σήραγγα ή η εντελώς ανέξοδη για το ιστορικό τοπίο διατήρηση του υφιστάμενου δρόμου για την επίμαχη απόσταση των 700 μέτρων.
Η απειλούμενη καταστροφή του συγκεκριμένου ιστορικού τόπου αντιβαίνει στις διατάξεις της αρχαιολογικής νομοθεσίας και του άρθρου 24 του Συντάγματος. Πάνω απ’ όλα όμως προσβάλλει την συλλογική μνήμη των Ελλήνων. Γι’ αυτό και όλες οι συναρμόδιες για την προστασία του χώρου Εφορείες Αρχαιοτήτων (25η ΕΒΑ, Δ ΕΠΚΑ, ΛΖ ΕΠΚΑ) ήταν και είναι κατηγορηματικά αντίθετες.
Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων καλεί τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού να μην υπογράψει την σχετική απόφαση προστατεύοντας την Ιστορία εν ονόματι του ελληνικού λαού».
Υπέρ της κατασκευής του δρόμου εις βάρος της ιστορίας του τόπου, τάχτηκε η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση του νομού, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γιάννης Μανιάτης καθώς και βουλευτής Αργολίδας της ΝΔ Γιάννης Ανδριανός.
Μετά την πρόσφατη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ), με την οποία εγκρίνεται η νέα τροποποιημένη χάραξη, που αφορά στο δρόμο Δερβενάκια – Εκκλησιαστικά- Μυκήνες, ο Υφυπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση :
« Μετά την πρόσφατη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ), με την οποία εγκρίνεται η νέα τροποποιημένη χάραξη, που αφορά στο δρόμο Δερβενάκια – Εκκλησιαστικά- Μυκήνες, θεωρώ ότι δεν τίθεται κανένα θέμα που να αφορά στην προστασία του ιστορικού τοπίου των Δερβενακίων.
Με την επιμονή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και την αποδοχή του σχετικού αιτήματος από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τα στενά των Δερβενακίων διατηρούνται αναλλοίωτα και η μνήμη του ιστορικού τόπου διασώζεται. Οι όποιες αντιδράσεις των τοπικών αρχαιολόγων θα πρέπει να επανεξετασθούν από τους ίδιους, οι οποίοι οφείλουν να συνεκτιμούν την ασφάλεια των διερχομένων και τα ορθά αιτήματα της τοπικής κοινωνίας.
Το συγκεκριμένο έργο για το οποίο πάνω από πέντε χρόνια παλεύουμε όλοι ώστε να γίνει πραγματικότητα, έργο ενταγμένο στον Εθνικό και Περιφερειακό Χωροταξικό Σχεδιασμό, αποτελεί μια πολύ σοβαρή αναπτυξιακή επέμβαση για την Αργολίδα.
Με την υλοποίησή του μειώνεται κατά 30 % ο χρόνος πρόσβασης προς το Άργος και την υπόλοιπη επαρχία, ενώ ανάλογες μειώσεις υπάρχουν στην πρόσβαση για το Ναύπλιο. Επιπλέον, ο ανασχεδιασμός των κόμβων Μυκηνών και Eκκλησιαστικών, αναμένεται να μειώσει δραστικά τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων, που έχουν κοστίσει τόσες ανθρώπινες ζωές μέχρι σήμερα.
Μετά τις τελευταίες παρεμβάσεις και προκειμένου να υλοποιηθεί υπόγειο έργο μήκους 200- 250 μ., ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου (συνολικού μήκους 7 χλμ) ανήλθε από τα 22.000.000ευρώ, στα 28.000.000ευρώ. Σε μια εποχή τόσο μεγάλης οικονομικής στενότητας, ήδη υπάρχει μια σημαντική αύξηση προϋπολογισμού, η οποία στο βαθμό που διασώζει το ιστορικό τοπίο των Δερβενακίων, επιτρέπει επιπλέον την άμεση συμβολή στο αναπτυξιακό γίγνεσθαι της Αργολίδας.
Όλοι μας έχουμε χρέος να σταθούμε υπεύθυνα αυτές τις εποχές απέναντι στον τόπο μας και τους ανθρώπους που ζουν σ’ αυτόν».
Ουσιαστικά ο κ. Μανιάτης πανηγυρίζει που εγκρίθηκε μόλις το 1/3 του τούνελ, δηλαδή τα 200 μ, από τα 700 που θα ήταν αναγκαία για να μείνει αναλλοίωτο το τοπίο.
Στις παρεμβάσεις της θεωρεί η ΝΑ πως οφείλεται η έγκριση για την κατασκευή του δρόμου: «Η νέα μελέτη όπως τροποποιήθηκε με τις υποδείξεις των αρμόδιων υπηρεσιών (Αρχαιολογία-Μηχανικών κ.λπ.) προστατεύει όχι μόνο τον ιστορικό χώρο της περιοχής, αλλά προφυλάσσει και διατηρεί τη μορφολογία του περιβάλλοντος.
Το έργο αυτό είναι ζωτικής σημασίας όχι μόνο για το νομό Αργολίδας αλλά και για ολόκληρη την ανατολική πλευρά της Πελοποννήσου μέχρι Μονεμβασία. Θα είναι ένας σύγχρονος οδικός άξονας που θα εγγυάται την ασφαλή κυκλοφορία και την οικονομία του χρόνου.
Ήλθε πλέον η ώρα των τελικών αποφάσεων και θα πρέπει υπεύθυνα όλοι οι φορείς να συνεργαστούν θετικά για την υλοποίηση αυτού του έργου».
Σχεδόν πιστό αντίγραφο της ανακοίνωσης του νομάρχη, ήταν και η δήλωση του βουλευτού της ΝΔ που αναμασώντας τα περί περιβάλλοντος τόνισε: «Η έγκριση της νέας μελέτης του δρόμου Αρχαίας Νεμέας – Δερβενακίων – Εκκλησιαστικών – Μυκηνών από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο είναι μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη για τον τόπο μας.
Με την ολοκλήρωση του έργου η Αργολίδα και ολόκληρη η Ανατολική Πελοπόννησος αποκτά ένα σύγχρονο οδικό άξονα που μειώνει σημαντικά τις αποστάσεις και ενισχύει την οδική ασφάλεια. Ταυτόχρονα η νέα χάραξη σέβεται τους χώρους ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος καθώς και το φυσικό περιβάλλον.
Αυτό που τώρα χρειάζεται είναι συντονισμός και στενή παρακολούθηση της εξέλιξης και της πορείας υλοποίησης αυτού του αναγκαίου έργου ώστε να ολοκληρωθεί στην ώρα του και χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα».
Θα πρέπει να υπογραμμίσουμε πως η μελέτη των κόμβων του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου- Καλαμάτας είχε ξεκινήσει από την αρχή της θητείας της τότε δοτής περιφερειάρχου Αγγέλας Αβούρη και χρειάστηκαν τουλάχιστον 5 χρόνια για την ολοκλήρωσή τους!

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ