Εντατικούς ελέγχους σε όλα τα ερασιτεχνικά σκάφη αναψυχής και ερασιτεχνικής αλιείας που κυκλοφορούν στον Αργολικό κόλπο, επιχειρεί τις τελευταίες ημέρες το Λιμεναρχείο Ναυπλίου. Ελέγχονται όλες οι άδειες και φυσικά αν υπάρχουν τα απαραίτητα εφόδια στα σκάφη όπως σωστικά κλπ.
Οι έλεγχοι λόγω της έλλειψης ευκίνητων και επαρκών περιπολικών σκαφών, γίνονται και από την στεριά! Οι λιμενικοί παρακολουθούν με τα κιάλια τα σκάφη που μπαίνουν στο λιμάνι και φτάνουν στο αγκυροβόλιο που δένουν με μοτοσικλέτες ή με το περιπολικό αυτοκίνητο, για να κάνουν τον έλεγχο.
Τα πρόστιμα σύμφωνα με πληροφορίες πέφτουν βροχή, αφού πολλοί ιδιοκτήτες ή χειριστές μικρών σκαφών δεν διαθέτουν τα απαραίτητα.
Όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και προσυπογράφει ο λιμενάρχης Ναυπλίου πλωτάρχης Παναγιώτης Λαζαρόπουλος, με την έναρξη της νέας θερινής περιόδου και πριν ακόμα οι ακτές της χώρας μας κατακλυσθούν από τις χιλιάδες των παραθεριστών, εκ των οποίων αρκετά μεγάλος αριθμός είναι κάτοχοι ερασιτεχνικών σκαφών αναψυχής, παρουσιάσθηκαν αρκετές περιπτώσεις που το «Ενιαίο κέντρο συντονισμού έρευνας και διάσωσης», αλλά και οι Λιμενικές Αρχές κινητοποιήθηκαν για τον εντοπισμό αγνοουμένων - ακυβέρνητων σκαφών αναψυχής και ερασιτεχνικής αλιείας.
Επισημαίνεται ότι από την μέχρι τώρα εμπειρία, αρκετές από τις κινητοποιήσεις των μέσων Έρευνας και Διάσωσης θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, αν οι κυβερνήτες των σκαφών τηρούσαν τα στοιχειώδη μέτρα και κανόνες ασφαλούς ναυσιπλοΐας, επιδεικνύοντας την υπευθυνότητα που απαιτείται από όσους ασχολούνται με θαλάσσια δραστηριότητα.
Εκτός όμως από τους ελέγχους που συνεχίζονται, με την ανακοίνωση που εκδόθηκε από το Υπουργείο και εστάλη στον τοπικό τύπο από το λιμεναρχείο Ναυπλίου, γίνονται και συστάσεις: «θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε και να συστήσουμε στους ιδιοκτήτες - κυβερνήτες μικρών σκαφών τα ακόλουθα, η τήρηση των οποίων θα συμβάλει, αφενός μεν στο να μην εξελιχθεί μια ψυχαγωγική απασχόληση σε περιπέτεια για τους ίδιους και τα άτομα που είναι μαζί τους, αφετέρου δε, οι Υπηρεσίες Έρευνας και Διάσωσης να μην κινητοποιούνται άσκοπα για περιπτώσεις, οι οποίες με σωστή πρόληψη δεν θα είχαν λάβει επικίνδυνη τροπή και εξέλιξη:
- Να μην επιχειρούν πλόες πέραν των προβλεπομένων, από τις άδειες εκτέλεσης πλόων των σκαφών τους, αποστάσεων.
- Να μην αποπλέουν πριν βεβαιωθούν ότι: α) Όλα τα προβλεπόμενα εφόδια υπάρχουν επί του σκάφους και είναι σε καλή κατάσταση. β) Γνωρίζουν τη χρήση τους και πότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν το καθένα αν χρειαστεί. γ) Η κύρια και τυχόν εφεδρική μηχανή έχουν ελεγχθεί για την καλή λειτουργία τους. δ) Υπάρχει επάρκεια καυσίμων για το προγραμματισμένο ταξίδι.
- Σε περίπτωση που υπάρχει οποιοσδήποτε ηλεκτρονικός εξοπλισμός επί του σκάφους, (όπως: VHF, DSΡ, ΕΡΙRΒ, RADAR, GPS, PLOTTER) θα πρέπει να είναι πλήρως εξοικειωμένοι με την λειτουργία και τους περιορισμούς τους.
- Να μην ξεκινούν ένα ταξίδι αν, προηγουμένως, δεν έχουν ενημερωθεί για το δελτίο καιρού και τις καιρικές συνθήκες, οι οποίες αναμένεται να επικρατήσουν κατά την διάρκεια του ταξιδιού τους. Σε περίπτωση που κριθεί αναγκαίο, να μη διστάσουν να αναβάλουν το ταξίδι τους.
- Να ενημερώνουν πάντα τους οικείους τους για τον προορισμό τους και τον προβλεπόμενο χρόνο άφιξης σε αυτόν. Επίσης, να τους καλούν σε τακτά χρονικά διαστήματα, προκειμένου να ενημερώσουν για την ασφάλεια τους και τυχόν αλλαγές στο πρόγραμμα.
- Τέλος, σε περίπτωση προβλήματος να παραμένουν ψύχραιμοι, έχοντας σε ετοιμότητα προς άμεση χρήση τον σωστικό εξοπλισμό και παράλληλα να μην διστάζουν να καλέσουν τον αριθμό «108» (Άμεση Δράση Λιμενικού Σώματος) ή τον «Πανευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης» «112». αναφέροντας το είδος του προβλήματος που αντιμετωπίζουν, το όνομα του σκάφους, τη θέση, τον αριθμό των επιβαινόντων και την αιτούμενη βοήθεια.
23/7/09
Το λιμεναρχείο δείχνει τα …δόντια του σε όσους παρανομούν και εκθέτουν σε κίνδυνο τον εαυτό τους και τους άλλους
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου