Άρθρο του Βασίλη Καπετάνιου
-Για να επικοινωνήσω με κάποιον δεν πρέπει να μου το ορίζουν κάποια εξωτερικά γεγονότα αλλά μια εσωτερική ανάγκη.
Με πήρε λίγες μέρες μετά το Πάσχα γιατί δεν πήρε την πρωτοχρονιά (!!!) αλλά και για να μου πει και το Χριστός Ανέστη που κρατά και πολλές μέρες.
-Έτσι και αλλιώς φέτος ψήσαμε τον οβελία με τον κουραμπιέ στο στόμα, είπε.
Φιλόλογος σε μια εργατική συνοικία της Θεσσαλονίκης, φανατικός της γλώσσας και με πολύ καλή επικοινωνία με τους εφήβους.
-Βασίλη είναι φοβερή γενιά ετούτα τα παιδιά, πολύ πιο ειλικρινής και άμεση από την δική μας. Αρκεί να ψάξεις στον κλειστό τους κόσμο να βρεις μια χαραμάδα μια σπίθα να τους πετάξεις και θα σε οδηγήσουν στο πιο φωτεινό μονοπάτι. Παρασκευή τελευταία μέρα για το σχολείο πριν το Πάσχα μια μέρα μετά την παρέλαση δεν έβλεπα καμία διάθεση για μάθημα από τους μαθητές μου. Τους χωρίζω σε τρεις ομάδες και τους λέω να πάνε στην βιβλιοθήκη του σχολείου να βρούνε ότι θέλουν για την λέξη «κρίση», να βάλουν την φαντασία να δουλέψει η κάθε μια ομάδα χωριστά και σε μισή ώρα να έρθουν για να δούμε αν θα μπορούσαμε να δέσουμε τις τρεις ερμηνείες. Άκου τι διαμάντια έβγαλαν.
Η πρώτη ομάδα έφτιαξε την εξής πρόταση « Η κρίση είναι στην φύση του συστήματος και υπάρχει γιατί ουσιαστικά είναι παράγωγο της κρήσις»
Γιατί το λέτε αυτό παιδιά τους ρώτησα.
-Κύριε καθηγητά βρήκαμε την λέξη κρήσις, που παραπέμπει στο κράση, δηλαδή ένωση δυο ή πραγμάτων από τα οποία προκύπτει ένα νέο υλικό που έχει τις ιδιότητες των συνθετικών του.
-Δηλαδή ρωτάω έκπληκτος.
-Τα μέτρα που λαμβάνονται είναι ένα κράμα από λάθος υλικά. Ας φανταστούμε ότι υπάρχει ένα τοίχος που μας προφυλάσσει από το φουσκωμένο οικονομικό ποτάμι. Κάποιοι έβαλαν εσκεμμένα λάθος παραποιημένα υλικά σε κάποια σημεία και δεν άντεξαν την πίεση έτσι έφτασαν τα νερά και στην αυλή μας. Πανικόβλητοι μαζεύουμε τα πεσμένα κομμάτια και άλλα κομμάτια που βρίσκουμε διάσπαρτα και φτιάχνουμε ένα μεγάλο μπάλωμα για να ξεπεραστεί η κρίση. Αλλά το διορθωτικό κράμα διατηρεί τις ιδιότητες των υλικών που προκάλεσαν την κρίση. Έτσι όσο και να αντέξει το κράμα σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε μια μεγαλύτερη τρύπα. Και είναι μια σκόπιμη διαδικασία για να μας κρατούν δέσμιους στα τείχη που άλλοι έφτιαξαν.
-Μάλιστα ας πάμε τώρα στην δεύτερη ομάδα τους λέω, η δεύτερη ομάδα έγραφε «Η κρίση είναι μια μεγάλη κρησάρα που δυναμώνει τους κροίσους» Δηλαδή παιδιά τι ερμηνεία δίνετε εσείς;
-Εμείς κύριε καθηγητά πιστεύουμε ότι η κρίση είναι μια χρυσή ευκαιρία για τους ανθρώπους του πλούτου να γίνουν ακόμα πιο πλούσιοι να γίνουν κροίσοι.
-Καλά και η κρησάρα που κολλάει;
-Έ όλοι λένε ότι η ετούτη η κρίση είναι πολύ μεγάλη , την κρισάρα εμείς την κάναμε κρησάρα. Γιατί φανταστήκαμε ότι η κρησάρα είναι ένα τεράστιο εργαλείο παραγωγής πλούτου. Οι διοικούντες χώρισαν τους εργάτες τους σε δυο μεγάλες ομάδες την μια στον Βορά και την άλλη στον Νότο. Έτσι όπως είναι τεράστια η κρησάρα (!!!) αυτοί δεν έχουν επικοινωνία μεταξύ τους. Τα αφεντικά έπεισαν τους Βόρειους ότι για την δυστυχία τους φταίνε οι Νότιοι και τα αντίθετα είπαν στους Νότιους. Αν θέλουν να βγάλουν το ψωμί τους πρέπει να τραβήξουν την κρησάρα με το αλεύρι προς την μεριά τους. Τραβάνε από την μια μεριά οι Βόρειοι, τραβάνε από την άλλη μεριά οι Νότιοι, μεγάλη διαμάχη έχει ξεσπάσει μεταξύ των εργατών και το μόνο που έχουν καταφέρει είναι να καθαρίζουν με τον καλύτερο τρόπο το αλεύρι των αφεντικών. Οι κροίσοι προκάλεσαν την κρίση και έβαλαν στην μέση την κρησάρα για να φέρουν διχόνοια στους εργάτες από την μια και από την άλλη να αυξήσουν την παραγωγικότητα τους μειώνοντας το κόστος παραγωγής. Έτσι όπως διαβάσαμε την ερμηνεία της λέξης κρίση το λεξικό του πάπυρου εμείς την ερμηνεύσαμε με βάση την κοινωνική πραγματικότητα που ζούμε, η κρίση λοιπόν είναι μια τεχνητή φιλονικία που προκαλούν μεταξύ των ανθρώπων της εργατικής τάξης. Η κρίση είναι μια έντονη ψυχολογική κατάσταση , μια φορτισμένη συναισθηματικά κατάσταση που θολώνει το νου και δεν αντιλαμβάνονται ότι το ζητούμενο είναι το αλεύρι και όχι η κρησάρα. Αντί ενωμένοι να ζητήσουν το αλεύρι στριμώχνει ο ένας τον άλλο στην γωνιά διεκδικώντας την κρησάρα. Με το κεφάλι συνεχώς κάτω δεν κάνουν τίποτα άλλο παρά να διαιωνίζουν την παλινδρομική κίνηση της κρησάρας της εξουσίας και όσοι προλαβαίνουν βουτάνε τα ελάχιστα πίτουρα της επιβίωσης. Κάποιοι γίνονται και πιο άπληστοι θέλουν περισσότερα πίτουρα για αποταμίευση. Καθώς όμως σκύβουν εις βάρος τον υπολοίπων να πάρουν όσα περισσότερα πίτουρα μπορούν , στην επιστροφή της παλινδρομικής κίνησης έρχεται η κρησάρα και τους τσακίζει την μέση. Μια ερμηνεία της κρίσης είναι και το μέσον της σπονδυλικής στήλης.
-Μπράβο παιδιά σπουδαία δουλειά σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα. Αλλά πως θα δώσουμε μια ενιαία απάντηση σε αυτά που λέτε και οι τρεις ομάδες
-Κύριε ξεχάσατε εμάς το δικό μας δίνει μια ενιαία μορφή σε όλα όσα βρήκαμε, μου είπαν τα μέλη της τρίτης ομάδας που έκαναν κάποιες διορθώσεις ακούγοντας τις άλλες δυο ερμηνείες.
« Η κρίση δεν θέλω να με κάνει κροίσο αλλά να κρεισσώ» Δηλαδή η κρίση με οδηγεί να κάνω κάτι καλύτερο να του δώσω υπεροχή.
Αρνιέμαι να έχω σκέψη που σωπαίνει, αρνιέμαι να πνιγώ στην καταχνιά. Η λύση είναι να σταματήσουμε τις μεταξύ μας φιλονικίες. Να σταματήσουμε την παλινδρομική κίνηση της κρησάρας με γιώτα και με ήτα και να διεκδικήσουμε όχι μόνο το αλεύρι που καθαρίζουμε αλλά και τις αποθήκες που φυγαδεύουν τον καθημερινό μας μόχθο. Αρκεί να πάψουμε να είμαστε στα τέσσερα για λίγα ψίχουλα παραπάνω πριν μας τσακίσουν την μέση. Αρνιέμαι να γίνω μέρος της κρίσης. Αρνιέμαι να σπαταλήσω τον καθημερινό μου μόχθο για να φτιάχνω κράματα από τα υλικά της κρίσης. Αντί για αυτό ας γκρεμίσουμε όλα τα σάπια κράματα, ας προκαλέσουμε μια τεχνητή πλημμύρα. Εμείς θα ακολουθήσουμε το ποτάμι ,εκεί που τελειώνει το ποτάμι της κρίσης αρχίζει η θάλασσα για να ταξιδέψουμε τα όνειρα μας.
- Χρηστάρα, θέλω να μείνουνε με αυτή την τελευταία ατάκα . Και του έκλεισα το τηλέφωνο, μάλλον το περίμενε και το ευχαριστήθηκε!!!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου