Η δημοσίευση της προκήρυξης για την ελεγχόμενη στάθμευση του λιμανιού του Ναυπλίου που έγινε από το Λιμενικό Ταμείο σε φύλλο τοπικής εφημερίδας η οποία κυκλοφόρησε το Μεγάλο Σάββατο αλλά δεν υπάρχει ούτε στο αρχείο της Βιβλιοθήκης Ναυπλίου, παραλίγο να τινάξει το δημοτικό συμβούλιο στον αέρα.
Το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης που σχεδιάζει το Λιμενικό Ταμείο ήρθε ξαφνικά για συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο τη Δευτέρα το βράδυ. Η παρουσία του κόσμου και των φορέων προμήνυε ένταση, όμως οι περισσότεροι αναγνώρισαν ότι υπάρχει πρόβλημα στάθμευσης στο Ναύπλιο.
Σαν τον … κάβουρα
Λειτουργώντας ανάποδα … σαν τον κάβουρα ο δήμος Ναυπλίου σε συνεργασία με το Λιμενικό Ταμείο σχεδιάζει πριν πάρει στα χέρια του τις μελέτες που έχει παραγγείλει για το κυκλοφοριακό της πόλης, να εφαρμόσει την ελεγχόμενη στάθμευση. Η πίεση ασκείται ιδιαίτερα από τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Νίκο Χουντάλα ο οποίος σχεδιάζει - όπως δήλωσε, τα έσοδα να διατεθούν για την εκπόνηση μελετών για τη ζώνη φορτοεκφόρτωσης αδρανών υλικών και για τη δημιουργία νέου λιμένος ανάμεσα στην Καραθώνα και στο Τολό. Δήλωσε συγκεκριμένα ο κ. Χουντάλας : «Αν δεν υπάρξει ελεγχόμενη στάθμευση δεν θα υπάρξουν μελέτες για το νέο λιμάνι». Όμως, σύμφωνα με υπολογισμούς που έγιναν από δημοτικούς συμβούλους, τα έσοδα του Λιμενικού Ταμείου από την ελεγχόμενη στάθμευση θα περιορίζονται μόλις στα 5.000 ευρώ το μήνα, συν 10% επί των κερδών. Δηλαδή θα είναι λιγότερα από τα ενοίκια που εισπράττει το Λιμενικό Ταμείο.
Πώς ξεκίνησε το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης, από πρόθεση του Λιμενικού Ταμείου ή από πρόθεση των ενδιαφερόμενων εταιρειών, ήταν ένα από τα ερωτήματα που τέθηκαν στο τραπέζι του δημοτικού συμβουλίου αλλά δεν δόθηκε ξεκάθαρη απάντηση.
Όπως επίσης καταλυτική ήταν η παρέμβαση του δημοτικού συμβούλου Κώστα Καράπαυλου, ο οποίος αποκάλυψε ότι η προκήρυξη έγινε σε τοπική ημερήσια εφημερίδα που κυκλοφόρησε το Μεγάλο Σάββατο, αλλά δεν υπάρχει στο αρχείο των εφημερίδων που τηρεί η Βιβλιοθήκη Ναυπλίου. Άφησε δηλαδή σαφείς αιχμές για αδιαφάνεια.
Άμεση ήταν η αντίδραση του δημάρχου Παναγιώτη Αναγνωσταρά ο οποίος τόνισε : «Αν έχετε τέτοιες ενστάσεις για το θέμα της διαφάνειας, να ξεκινήσουμε από την αρχή τη διαδικασία, με ευρύτατη δημοσιοποίηση της προκήρυξης».
Όταν ο δήμαρχος επανέλαβε για δεύτερη φορά τη θέση του περί διαφάνειας, υπήρξε αντίδραση από τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Νίκο Χουντάλα και το δημοτικό σύμβουλο Ραφαήλ Μπαρού που συμμετέχει στο Λιμενικό Ταμείο και διεκόπη η συνεδρίαση. Θεωρήθηκε ότι ο δήμαρχος ρίχνει «ρετσινιά» στο Λιμενικό Ταμείο.
Τελικά ο δήμαρχος επανήλθε με μια «βελτιωμένη» πρόταση, η οποία όμως αφενός είναι άγνωστο αν θα γίνει δεκτή από κάποια εταιρεία και αφ΄ ετέρου είναι άγνωστο αν μπορεί να υλοποιηθεί αφού «κατηγοριοποιούνται» κάπως αυθαίρετα οι οδηγοί των αυτοκινήτων. Η πρόταση προέκυψε μετά από διακοπή της συνεδρίασης και σύσκεψη των συμβούλων του Ναυπλιακού Συναγερμού.
Η πρόταση
Πρότεινε λοιπόν ο Π. Αναγνωσταράς :
1) Το δημοτικό συμβούλιο να γνωμοδοτήσει ότι αναγνωρίζει την αναγκαιότητα της ελεγχόμενης στάθμευσης το λιμάνι.
2) Να διατεθούν 100 θέσεις ελεύθερες από την Αγροτική Τράπεζα μέχρι το Τελωνείο για τους δημότες της παλιάς πόλης.
3) Να εφαρμοστεί ειδικό τιμολόγιο από Δευτέρα έως Παρασκευή τις εργάσιμες ώρες για τους υπαλλήλους με 0,75 ευρώ την ημέρα.
4) Να εφαρμοστεί ειδικό τιμολόγιο για όλους τους δημότες που δεν θα ξεπερνά το 1,5 ευρώ το εικοσιτετράωρο ανεξάρτητα από πόσες φορές θα σταθμεύσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.
5) Να διατεθούν 28 θέσεις για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες.
6) Να δίδεται το δικαίωμα ελεύθερης στάθμευσης για 40 λεπτά της ώρας.
7) Το τιμολόγιο για τις υπόλοιπες περιπτώσεις να είναι κλιμακούμενο από 1,5 ευρώ έως 5,5 ευρώ το εικοσιτετράωρο.
8) Να προβεί το Λιμενικό Ταμείο στις ενέργειες για την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης αφού λάβει υπ΄ όψιν του την κυκλοφοριακή μελέτη που ετοιμάζεται.
Η «βελτιωμένη» πρόταση ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία και όλα δείχνουν ότι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, αργά ή σύντομα, όλο το λιμάνι του Ναυπλίου θα χρησιμοποιηθεί ως χώρος ελεγχόμενης στάθμευσης - πλην των χώρων της Συνθήκης Σένγκεν.
Από τη στιγμή που θα εφαρμοστεί αυτό το σχέδιο, η παλιά πόλη του Ναυπλίου θα αλλάξει ριζικά. Άγνωστο είναι αν οι αλλαγές θα γίνουν προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο. Πάντως, η επικρατούσα αυτή τη στιγμή κατάσταση στο Ναύπλιο δεν είναι ό,τι το καλύτερο. Όμως απουσιάζουν οι τρίτες λύσεις, οι οποίες κάποια στιγμή πριν την τελική απόφαση, πρέπει να μπουν στο τραπέζι της συζήτησης.
Το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης που σχεδιάζει το Λιμενικό Ταμείο ήρθε ξαφνικά για συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο τη Δευτέρα το βράδυ. Η παρουσία του κόσμου και των φορέων προμήνυε ένταση, όμως οι περισσότεροι αναγνώρισαν ότι υπάρχει πρόβλημα στάθμευσης στο Ναύπλιο.
Σαν τον … κάβουρα
Λειτουργώντας ανάποδα … σαν τον κάβουρα ο δήμος Ναυπλίου σε συνεργασία με το Λιμενικό Ταμείο σχεδιάζει πριν πάρει στα χέρια του τις μελέτες που έχει παραγγείλει για το κυκλοφοριακό της πόλης, να εφαρμόσει την ελεγχόμενη στάθμευση. Η πίεση ασκείται ιδιαίτερα από τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Νίκο Χουντάλα ο οποίος σχεδιάζει - όπως δήλωσε, τα έσοδα να διατεθούν για την εκπόνηση μελετών για τη ζώνη φορτοεκφόρτωσης αδρανών υλικών και για τη δημιουργία νέου λιμένος ανάμεσα στην Καραθώνα και στο Τολό. Δήλωσε συγκεκριμένα ο κ. Χουντάλας : «Αν δεν υπάρξει ελεγχόμενη στάθμευση δεν θα υπάρξουν μελέτες για το νέο λιμάνι». Όμως, σύμφωνα με υπολογισμούς που έγιναν από δημοτικούς συμβούλους, τα έσοδα του Λιμενικού Ταμείου από την ελεγχόμενη στάθμευση θα περιορίζονται μόλις στα 5.000 ευρώ το μήνα, συν 10% επί των κερδών. Δηλαδή θα είναι λιγότερα από τα ενοίκια που εισπράττει το Λιμενικό Ταμείο.
Πώς ξεκίνησε το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης, από πρόθεση του Λιμενικού Ταμείου ή από πρόθεση των ενδιαφερόμενων εταιρειών, ήταν ένα από τα ερωτήματα που τέθηκαν στο τραπέζι του δημοτικού συμβουλίου αλλά δεν δόθηκε ξεκάθαρη απάντηση.
Όπως επίσης καταλυτική ήταν η παρέμβαση του δημοτικού συμβούλου Κώστα Καράπαυλου, ο οποίος αποκάλυψε ότι η προκήρυξη έγινε σε τοπική ημερήσια εφημερίδα που κυκλοφόρησε το Μεγάλο Σάββατο, αλλά δεν υπάρχει στο αρχείο των εφημερίδων που τηρεί η Βιβλιοθήκη Ναυπλίου. Άφησε δηλαδή σαφείς αιχμές για αδιαφάνεια.
Άμεση ήταν η αντίδραση του δημάρχου Παναγιώτη Αναγνωσταρά ο οποίος τόνισε : «Αν έχετε τέτοιες ενστάσεις για το θέμα της διαφάνειας, να ξεκινήσουμε από την αρχή τη διαδικασία, με ευρύτατη δημοσιοποίηση της προκήρυξης».
Όταν ο δήμαρχος επανέλαβε για δεύτερη φορά τη θέση του περί διαφάνειας, υπήρξε αντίδραση από τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Νίκο Χουντάλα και το δημοτικό σύμβουλο Ραφαήλ Μπαρού που συμμετέχει στο Λιμενικό Ταμείο και διεκόπη η συνεδρίαση. Θεωρήθηκε ότι ο δήμαρχος ρίχνει «ρετσινιά» στο Λιμενικό Ταμείο.
Τελικά ο δήμαρχος επανήλθε με μια «βελτιωμένη» πρόταση, η οποία όμως αφενός είναι άγνωστο αν θα γίνει δεκτή από κάποια εταιρεία και αφ΄ ετέρου είναι άγνωστο αν μπορεί να υλοποιηθεί αφού «κατηγοριοποιούνται» κάπως αυθαίρετα οι οδηγοί των αυτοκινήτων. Η πρόταση προέκυψε μετά από διακοπή της συνεδρίασης και σύσκεψη των συμβούλων του Ναυπλιακού Συναγερμού.
Η πρόταση
Πρότεινε λοιπόν ο Π. Αναγνωσταράς :
1) Το δημοτικό συμβούλιο να γνωμοδοτήσει ότι αναγνωρίζει την αναγκαιότητα της ελεγχόμενης στάθμευσης το λιμάνι.
2) Να διατεθούν 100 θέσεις ελεύθερες από την Αγροτική Τράπεζα μέχρι το Τελωνείο για τους δημότες της παλιάς πόλης.
3) Να εφαρμοστεί ειδικό τιμολόγιο από Δευτέρα έως Παρασκευή τις εργάσιμες ώρες για τους υπαλλήλους με 0,75 ευρώ την ημέρα.
4) Να εφαρμοστεί ειδικό τιμολόγιο για όλους τους δημότες που δεν θα ξεπερνά το 1,5 ευρώ το εικοσιτετράωρο ανεξάρτητα από πόσες φορές θα σταθμεύσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.
5) Να διατεθούν 28 θέσεις για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες.
6) Να δίδεται το δικαίωμα ελεύθερης στάθμευσης για 40 λεπτά της ώρας.
7) Το τιμολόγιο για τις υπόλοιπες περιπτώσεις να είναι κλιμακούμενο από 1,5 ευρώ έως 5,5 ευρώ το εικοσιτετράωρο.
8) Να προβεί το Λιμενικό Ταμείο στις ενέργειες για την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης αφού λάβει υπ΄ όψιν του την κυκλοφοριακή μελέτη που ετοιμάζεται.
Η «βελτιωμένη» πρόταση ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία και όλα δείχνουν ότι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, αργά ή σύντομα, όλο το λιμάνι του Ναυπλίου θα χρησιμοποιηθεί ως χώρος ελεγχόμενης στάθμευσης - πλην των χώρων της Συνθήκης Σένγκεν.
Από τη στιγμή που θα εφαρμοστεί αυτό το σχέδιο, η παλιά πόλη του Ναυπλίου θα αλλάξει ριζικά. Άγνωστο είναι αν οι αλλαγές θα γίνουν προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο. Πάντως, η επικρατούσα αυτή τη στιγμή κατάσταση στο Ναύπλιο δεν είναι ό,τι το καλύτερο. Όμως απουσιάζουν οι τρίτες λύσεις, οι οποίες κάποια στιγμή πριν την τελική απόφαση, πρέπει να μπουν στο τραπέζι της συζήτησης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου