Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

9/9/09

Σκάνδαλο μυρίζει το τρένο

Σε σκάνδαλο εξελίσσεται το θέμα της ανακαινισμένης γραμμής του σιδηροδρόμου Πελοποννήσου και όλα δείχνουν ότι η λέξη «τρένο», θα ακουστεί πολλές φορές στα προεκλογικά μπαλκόνια.
Στοιχεία που έφτασαν στη βουλή λίγα 24ωρα πριν από την προκήρυξη των εκλογών, λένε ότι μέχρι το τέλος Σεπτέμβρη θα έχουν ακινητοποιηθεί όλα τα τρένα λόγω πρωτοφανούς συχνότητας ζημιών που οφείλονται στις καινούργιες ράγες.
Ο βουλευτής Γιάννης Μανιάτης αποδεικνύει με έγγραφα ότι η ανακαινισμένη γραμμή προοριζόταν για ταχύτητες των 120 χιλιομέτρων την ώρα, ώστε η γραμμή Πελοποννήσου να αποτελεί προέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, όμως οι βραδυπορίες που παρατηρήθηκαν από την πρώτη μέρα επαναλειτουργίας της γραμμής ή σκοπιμότητες υποκρύπτουν ή κατασκευαστικά προβλήματα που δεν αποκάλυψαν οι αρμόδιοι υπουργοί, παρά τον βομβαρδισμό ερωτήσεων που δέχθηκαν.
Ταυτόχρονα έρχεται μια νέα αποκάλυψη από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτη Λαφαζάνη, ο οποίος επισημαίνει ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου κινδυνεύει να μείνει χωρίς τρένα «ρέιλ μπας», αφού ιδιαίτερα αυτά που κυκλοφορούν στο τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη, πάνε για ακινησία. Κάνει λόγο για ταχεία φθορά των επισώτρων των αμαξοστοιχιών που κινούνται στην ανακαινισμένη σιδηροδρομική και τονίζει ότι οι ζημιές που παρουσιάζονται δεν είναι συνήθεις αφού οι τροχοί των τρένων άντεχαν παλαιότερα 100.000 χιλιόμετρα και τώρα χαλάνε το πολύ στα 10.000 χλμ.
Για «προμελετημένο έγκλημα σε βέρος της Αργολίδας και της Αρκαδίας» κάνουν λόγο οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Μανιάτης και Δημήτρης Ρέππας. Βασιζόμενοι σε ανοιχτή επιστολή του «Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Αρκαδίας», οι βουλευτές αναφέρονται «σε απαράδεκτα (αλλά, δυστυχώς, αληθινά) φαινόμενα, τα οποία τελικά αποδεικνύεται ότι έχουν επιβαρύνει το ανακαινισμένο τμήμα της γραμμής Κορίνθου – Τρίπολης, με περισσότερο από μία ώρα επιπλέον χρόνο διαδρομής, σε σχέση με τον τεχνικά επιτρεπόμενο (επιβάρυνση σχεδόν 70%). Αποτέλεσμα αυτών των γεγονότων είναι ότι η απόσταση Αθήνα – Τρίπολη φθάνει, δυστυχώς, τις 3. 49’.
Αντίστοιχη επιβάρυνση έχει επέλθει και στο Τμήμα της διαδρομής Κόρινθος – Άργος, με απίστευτες και ανεξήγητες βραδυπορίες, που μόνο ως ενσυνείδητη υπονόμευση του Σιδηροδρόμου μπορούν να εκληφθούν. Για παράδειγμα, δίδονται στους μηχανοδηγούς βραδυπορίες στις περιοχές του Σολωμού και των Δερβενακίων της τάξης των 6 χλμ/ώρα. Επιπλέον, σε πολλά σημεία δίδονται βραδυπορίες των 20, 30, 40 χλμ/ώρα, όταν όλοι οι μηχανοδηγοί γνωρίζουν ότι στα συγκεκριμένα Τμήματα μπορούν, με απόλυτη ασφάλεια (αφού πρόκειται για ευθείες στις οποίες δεν υπάρχουν καθόλου ισόπεδες διαβάσεις), να αναπτύξουν τουλάχιστον διπλάσιες ταχύτητες, όπως ακριβώς έπραξαν πολλές φορές κατά τη διάρκεια και των εκατοντάδων δοκιμαστικών δρομολογίων του συγκεκριμένου Τμήματος, που ξεκίνησαν από το 2008.
Αποτέλεσμα των απολύτως ανεξήγητων αυτών οδηγιών είναι και το γεγονός ότι η χρονοαπόσταση Κόρινθος – Άργος διανύεται σήμερα σε 65’, αντί του επιτρεπόμενου (και δοκιμασμένου) χρόνου των 40’ – 45’, δηλ. αύξηση του χρόνου κατά 20’-25’ και ταυτόχρονα, η απόσταση Άργος – Αθήνα, αντί της 1,5 ώρας, (για την οποία είχε δεσμευτεί ο Υπουργός, Μιχ. Λιάπης), γίνεται σήμερα σε 2,5 ώρες.
Σημαντικό στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη στις παραπάνω καταγγελίες είναι ότι, με βάση έγγραφη απάντηση στη Βουλή των Ελλήνων του τ. Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ (αρ. πρωτ.4426091/Β/12-06-2007) στο συγκεκριμένο Τμήμα Γραμμής, η μέση ταχύτητα των συρμών θα έπρεπε να είναι 80 χλμ/ώρα και η μέγιστη 120 χλμ/ώρα. Οποιοσδήποτε απλός επιβάτης του Τμήματος της γραμμής αντιλαμβάνεται, όμως, ότι η μέση ταχύτητα των συρμών στο Τμήμα αυτό δεν ξεπερνά τα 50 χλμ/ώρα για λόγους που δεν μπορεί κανένας εργαζόμενος του ΟΣΕ να ερμηνεύσει.
Επιπλέον, στο τμήμα της διαδρομής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο – Τρίπολη υπάρχουν δεκάδες αφύλακτες διαβάσεις, ή διαβάσεις στις οποίες ακόμα και όταν υπάρχουν ΑΣΙΔ (Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδων Διαβάσεων), αυτά δεν λειτουργούν, με αποτέλεσμα τόσο την υποχρεωτική μείωση της ταχύτητας των συρμών στα 5-10 χλμ/ώρα (αντί των επιτρεπόμενων 70-90 χλμ/ώρα), καθώς επίσης και την ύπαρξη σοβαρών κινδύνων οδικού τροχαίου ατυχήματος από διερχόμενους οδηγούς, ή πεζούς, οι οποίοι δεν έχουν ακόμα συνηθίσει στην επαναλειτουργία του Σιδηροδρόμου, μετά από πέντε χρόνια διακοπής».
Στο ίδιο έγγραφο του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Αρκαδίας, αναφέρεται ότι «εξουδετερώθηκαν όσα προέβλεπαν επιστημονικές μελέτες για δρομολογιακό χρόνο Αθήνας – Τρίπολης 2 ώρες και 20’, καθώς επίσης ματαιώθηκαν και όσα είναι εφικτά σε πρώτη φάση (χωρίς ηλεκτροκίνηση στο Τμήμα Κορίνθου – Αθηνών) για 2 ώρες και 45’ περίπου Αθήνα – Τρίπολη.
Οι δύο βουλευτές του ΠΑΣΟΚ θεωρούν ακόμα ως εγκληματική αδιαφορία την ανυπαρξία ανταλλακτικών (τροχών κ.ά.), δηλ. προβλέψιμων αναλώσιμων υλικών, που σε συνδυασμό με το ελάχιστο εναπομείναν τεχνικό προσωπικό, εξαναγκάζουν άμεσα σε παροπλισμό το νέο τροχαίο υλικό Rail – bus και σε δρομολόγηση πεπαλαιωμένων και υποβαθμισμένων τρένων.
Για το ίδιο θέμα των ανταλλακτικών όμως ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης κάνει λόγο για ταχεία φθορά των επισώτρων των αμαξοστοιχιών που κινούνται στην ανακαινισμένη σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου - Τρίπολης και στο ανακαινισμένο τμήμα στο Ζευγολατιό.
Ο βουλευτής λέει ότι «οι ζημιές που παρουσιάζονται δεν είναι συνήθεις και μάλιστα όπως παρατηρούν εργαζόμενοι του ΟΣΕ, η κατάσταση είναι από άθλια έως τραγική, αφού οι τροχοί των τρένων άντεχαν παλαιότερα 100.000 χιλιόμετρα και τώρα χαλάνε το πολύ στα 10.000 χλμ. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται για το τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη, που μέσα σε τόσο μικρό διάστημα από την επαναλειτουργία του, έχουμε τεράστια ζημιά στις αμαξοστοιχίες.
Με το παραπάνω πρόβλημα κινδυνεύει να μείνει σύντομα χωρίς τρένα το σιδηροδρομικό δίκτυο της Μεσσηνίας και η γραμμή Κόρινθος - Τρίπολη που επαναλειτούργησε πρόσφατα, καθώς φθείρονται και χαλάνε πολύ γρήγορα οι τροχοί των συρμών με αποτέλεσμα να έχουν ήδη ακινητοποιηθεί αρκετοί».
Επισημαίνει ακόμα ότι «οι εργαζόμενοι αποδίδουν την πρωτοφανή συχνότητα των ζημιών στις καινούργιες ράγες στα τμήματα Κόρινθος - Τρίπολη και Ζευγολατιό - Μελιγαλάς, που είναι σκληρές και εκτιμούν ότι «μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, με μαθηματική ακρίβεια, δε θα υπάρχει τρένο να κυκλοφορεί στο νομό Μεσσηνίας και στο τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη».
Ήδη 4 - 5 «ρέιλ-μπας» έχουν ακινητοποιηθεί στο μηχανοστάσιο Καλαμάτας, καθώς όποια διόρθωση μπορούσε να γίνει με τον υποδαπέδιο τόρνο έχει γίνει, δεν μπορεί να γίνει καμία άλλη παρέμβαση και επομένως χρειάζονται νέοι τροχοί με ότι αυτό σημαίνει σε κόστος.
Οι εργαζόμενοι εκτιμούν ότι και τα υπόλοιπα «ρέιλ μπας», ιδιαίτερα αυτά που κυκλοφορούν στο Κόρινθος - Τρίπολη, πάνε για ακινησία. Όπως αναφέρουν «ό,τι μπαίνει στην καινούργια γραμμή καταστρέφεται».
Τα προβλήματα αυτά είναι σε γνώση της διοίκησης του ΟΣΕ που από ότι φαίνεται αδρανεί, αδιαφορεί, σηκώνει τα χέρια και δεν πράττει απολύτως τίποτα, λέει ο κος Λαφαζάνης.

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ