Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

11/11/09

Ελεγχόμενη Στάθμευση: Μήπως ήρθε η ώρα να το συζητήσουμε;

Του Γεωργίου Μαμωνά, Οπτικού

Με τις ακόλουθες απόψεις που θα παραθέσω δεν έχω σκοπό ούτε να κάνω υποδείξεις στην όποια δημοτική Αρχή, ούτε να ξεκινήσω κάποια ενασχόληση με την Πολιτική. Νοιώθω υποχρέωση ως πολίτης να πω την γνώμη μου και αν κλάσμα αυτής συμβάλλει στην καλυτέρευση της καθημερινότητας της πόλης μας τότε θα υπάρξει η ικανοποίηση της επίτευξης του Γενικού Οφέλους.
Καλώς ή κακώς το Άργος του 1990 δεν είναι το ίδιο με το Άργος του 2010. Σχηματικά λέω ότι αν το 1990 κυκλοφορούσαν 10 αυτοκίνητα, τώρα κυκλοφορούν 50 αυτοκίνητα στον ίδιο χώρο. Ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει αρνητικά την κατάσταση είναι η δραστηριότητα της Λαϊκής Αγοράς του Άργους κάθε Τετάρτη και Σάββατο που εντείνει το πρόβλημα τις συγκεκριμένες ημέρες, αφενός μεν προσελκύοντας περισσότερο κόσμο στο ευρύτερο εμπορικό κέντρο δημιουργώντας συνωστισμό ανθρώπων και αυτοκινήτων, αφετέρου δε αφαιρώντας περίπου 200 θέσεις στάθμευσης για τα αυτοκίνητα. Υπάρχουν και άλλοι δύο παράγοντες που επηρεάζουν στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση οι οποίοι είναι οι εξής: α) Η νοοτροπία του πολίτη που έχοντας μάθει σε μια παλαιότερη κατάσταση άνεσης κινήσεως δεν έχει προσαρμοστεί στα καινούργια δεδομένα, που καλώς ή κακώς έχουν δημιουργηθεί και που απαιτούν να αφήνουμε το αυτοκίνητο στο σπίτι μας και να κατεβαίνουμε στο κέντρο με τα πόδια ή με το ποδήλατο και β) η διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων ή δρόμων με τέτοιο τρόπο που έχουν αφαιρέσει κάποιες θέσεις στάθμευσης, κατά τη γνώμη μου στην πραγματικότητα όχι πολλές, από το κέντρο της πόλης. Συνοψίζοντας λοιπόν θα έλεγα ότι οι παράγοντες που φταίνε κατά σειρά σπουδαιότητας είναι οι εξής:
Αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων.
Δραστηριότητα της Λαϊκής Αγοράς δύο ημέρες την εβδομάδα από τις επτά.
Συμπεριφορά του πολίτη με βάση τα καινούργια δεδομένα
Διαμόρφωση- Διαχείρηση Δημόσιων χώρων και δρόμων.

Προτάσεις για την λύση του προβλήματος
Το Κυκλοφοριακό του Άργους είναι ένα θέμα που για να λυθεί χρειάζεται επιμέρους βελτίωση των παραγόντων που το δημιουργούν όπου αυτό είναι εφικτό αλλά και συνολική και ταυτόχρονη διαχείριση του όλου ζητήματος. Πώς μπορεί όμως να γίνει αυτό;
Μία πρώτη Λύση είναι να τοποθετηθούν Φανάρια σε δύο σημεία α) στην διασταύρωση της Βασιλίσσης Σοφίας με την Πλατεία Αγίου Πέτρου έξω από την Εμπορική Τράπεζα και β) στην διασταύρωση της Καποδιστρίου με την Δαναού. Το μέτρο αυτό θα έχει το εξής αποτέλεσμα. Αφενός θα αποδεσμεύσει άτομα από την Τροχαία Άργους ώστε να προσφέρουν κάπου αλλού τις υπηρεσίες τους , αφετέρου με την κατάλληλη ρύθμιση θα υπάρξει ομαλοποιημένη διαχείρηση της κυκλοφορίας στα συγκεκριμένα κομβικά σημεία. Ποια θα είναι η κατάλληλη ρύθμιση: Τέτοια που τις κρίσιμες ώρες και ημέρες που δημιουργείται κυκλοφοριακός φόρτος θα λειτουργούν με πράσινο-κόκκινο και τις υπόλοιπες χαλαρές ώρες και ημέρες θα λειτουργούν με παλλόμενο κίτρινο ώστε ταυτόχρονα να εφιστούν και την προσοχή των οδηγών για τις διαβάσεις των πεζών και να μην υπάρχει αδικαιολόγητη καθυστέρηση των αυτοκινήτων.
Η δεύτερη και για μένα η σημαντικότερη Λύση είναι η ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ. Είχε δημιουργηθεί και παλιότερα στο Άργος ελεγχόμενη στάθμευση με την εταιρεία SETEX (ακόμα υπάρχουν οι ταμπέλες ξεχασμένες), τότε όμως χωρίς να μπω σε νομικά θέματα για το αν ήταν νόμιμη ή όχι, δεν υπήρχε τόσος κυκλοφοριακός φόρτος ώστε να δικαιολογεί την ύπαρξή της γι’αυτό υπήρχαν και τόσες αντιδράσεις. Τώρα όμως εκ των πραγμάτων πρέπει να δοθεί μια τέτοια λύση. Το μέτρο της ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ εάν εφαρμοσθεί σωστά θα προσφέρει ΜΟΝΙΜΗ ΛΥΣΗ στο κυκλοφοριακό θέμα του Άργους και θα μπορούσε να γίνει ως εξής:
Να γίνει ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ στις οδούς Βας.Σοφίας (όλη) , Καποδιστρίου (όλη), Καλλέργη (όλη), Δαναού (από το 1ο Γυμνάσιο ως την Πλατεία Αγ.Πέτρου) , Κορίνθου ως την Πλ.Δερβενακίων (σταροπάζαρο), Β.Αλεξάνδρου(όλη) , Τσώκρη (ως την διασταύρωση με την Μπελίνου) και Μπελίνου (όλη).
Με αυτόν τον τρόπο θα τριπλασιαστεί ως και τετραπλασιαστεί η χωρητικότητα του εμπορικού κέντρου του Άργους σε σταθμευμένα οχήματα και θα εξυπηρετούνται όλοι οι πολίτες κυρίως δε οι επισκέπτες από άλλες περιοχές. Πιο συγκεκριμένα , με έναν πολύ πρόχειρο υπολογισμό οι παραπάνω δρόμοι έχουν μια χωρητικότητα περί τα 300 αυτοκίνητα. Με την ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ και με 3 ή 4 εναλλαγές στο 12ωρο η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1200 οχήματα. Και επειδή και Δημοκρατία έχουμε και Ελευθερία έχουμε θα γνωρίζει ο Πολίτης ότι αν θέλει να εξυπηρετηθεί στο κέντρο της πόλης χωρίς να στερεί το δικαίωμα αυτό από τον συμπολίτη του παρκάροντας το αυτοκίνητό του με τις ώρες κάπου, θα πληρώνει 1 ευρώ την ώρα θα κάνει την δουλειά του και θα φεύγει. Αν φυσικά θέλει να μείνει όλη την ημέρα θα μπορεί να το βάζει στα parking (υπάρχουν αρκετά πέριξ του κέντρου), πληρώνοντας κατ’ αναλογία λιγότερα (είναι περίπου 3 ή 4 ευρώ για όλη την ημέρα και αν δεν θέλει να πληρώνει τίποτα το αφήνει στο σπίτι του και δεν πληρώνει τίποτα. Αυτό θα έλεγα ισχύει και για τους καταστηματάρχες που ενώ παραπονούνται για την ανυπαρξία θέσεων για τους πελάτες τους οι ίδιοι παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους όλη την ημέρα μπροστά από τα καταστήματά τους,(δικαιολογημένα με την υφιστάμενη κατάσταση, αφού η λογική εδώ είναι ότι αν δεν το κάνουν αυτοί θα το κάνει κάποιος άλλος έτσι κι αλλιώς). Το μέτρο αυτό θα φέρει έσοδα στον Δήμο και έτσι θα μπορεί να συντηρεί με περισσότερη επιμέλεια τους δρόμους, τα σιντριβάνια τις πινακίδες και τα πάρκα της πόλης, βελτιώνοντας την αισθητική και αυξάνοντας την εμπορική κίνηση άρα και την υπεραξία του τόπου. Επιπλέον με την πρόσληψη των ατόμων που θα είναι επιφορτισμένοι με τον έλεγχο του μέτρου θα φάνε ψωμί και μερικές οικογένειες. Με πολύ πρόχειρους υπολογισμούς με 1 ευρώ την ώρα Χ 300 θέσεις Χ 12 ώρες την ημέρα Χ 300 εργάσιμες ημέρες έχουμε έσοδα περίπου 1.000.000 ευρώ τον χρόνο.
Είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι αν ο Πολίτης δει ότι με αυτόν τον τρόπο εξυπηρετείται καλύτερα και ταυτόχρονα τα χρήματα που δίνει είναι ανταποδοτικά (συντηρούνται οι δρόμοι πιο τακτικά και πιο ποιοτικά για να μην σπάμε τα αυτοκίνητά μας από τις λακούβες, υπάρχει καθαριότητα και αισθητική και αυξάνεται η εμπορική κίνηση και υπεραξία της Πόλης ως αποτέλεσμα του μέτρου), τότε όχι μόνο δεν θα υπάρξει αντίδραση αλλά και θα επικροτηθεί και θα υιοθετηθεί ως μόνιμη πλέον λύση.
Επίσης με την ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ διευκολύνεται η λειτουργία της Λαϊκής Αγοράς τις κρίσιμες ημέρες Τετάρτη και Σάββατο και ως εκ τούτου δεν υπάρχει η αναγκαιότητα απομάκρυνσης της από τον χώρο που λειτουργεί όπως κατά καιρούς έχει εκφραστεί, πράγμα σημαντικό, διότι καλώς ή κακώς έχει δημιουργηθεί μία Παράδοση και για τους Αργείτες αλλά και για τους επισκέπτες από πολλές άλλες περιοχές που έχουν συνδέσει το λεγόμενο Παζάρι με τον συγκεκριμένο χώρο και που αυτός είναι και ένας από τους λόγους που υπάρχει μια όποια επισκεψιμότητα στην Πόλη από άλλες περιοχές.

Συμπερασματικά λοιπόν πρέπει να γίνουν τα εξής:
-Τοποθέτηση Φαναριών
-Ελεγχόμενη Στάθμευση
-Ενημέρωση των Πολιτών και κυρίως των επισκεπτών για το πού υπάρχουν Parking πέριξ του κέντρου προς διευκόλυνσή τους με φυλλάδια, ιδιαίτερα τις γιορτινές ημέρες (Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, Πάσχα).
Όλα τα προαναφερθέντα, σχετικά με τις οδούς που θα μπουν τα φανάρια ή η ελεγχόμενη στάθμευση και τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσουν τα παρέθεσα εντελώς ενδεικτικά. Η τελική τους μορφή θα οριστεί σαφώς από περισσότερο ειδικούς από εμένα και με περισσότερη μελέτη. Απλά εδώ ήθελα να καταδείξω την αναγκαιότητα και τον τρόπο με τον οποίο πλέον πρέπει να γίνουν κάποια πράγματα για την πόλη μας. Πολύ ευχαρίστως αν υπάρχουν και άλλες σκέψεις ή προτάσεις να τις κουβεντιάσουμε.

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ