Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

30/12/09

Τροχαία ατυχήματα στην Αργολίδα

Η ανακοίνωση των τροχαίων ατυχημάτων στο νομό Αργολίδας από την Αστυνομική Διεύθυνση, έφερε στην επιφάνεια ένα από τα σημαντικά προβλήματα του νομού. Τα τροχαία ατυχήματα και οι επιπτώσεις τους στην κοινωνία συνολικά δεν είναι μόνο θέμα τροχαίας. Πρέπει να είναι όλης της κοινωνίας με πρωταγωνιστές την Τοπική Αυτοδιοίκηση.


Πολύ περισσότερο όταν οι εκτιμήσεις της τροχαίας είναι ότι τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται στους νέους δρόμους που κατασκευάστηκαν στο νομό με πρωταθλητή των ατυχημάτων το δρόμο ενοποίησης των Αρχαιολογικών χώρων και την παραλιακή Ναυπλίου – Ν. Κίου.

Όταν σ΄ ένα νομό τα τροχαία το χρόνο είναι περισσότερα από 150 και οι νεκροί ξεπερνούν τα είκοσι (20) άτομα πρέπει να εξετάσουμε άλλες πολιτικές. Ακόμα και η έλλειψη αστυνόμευσης από τους δρόμους, εάν κάποιος θεωρήσει ότι είναι ένα μέτρο για την αντιμετώπιση των ατυχημάτων, πρέπει να αντιμετωπιστεί με συνολικό αίτημα της κοινωνίας για την κάλυψη των αναγκών της αστυνομίας σε προσωπικό.

Το κυριότερο πρέπει να επανεξετάσουμε τον σχεδιασμό των δρόμων. Δεν μπορεί οι καινούργιοι δρόμοι να έχουν το 80 % των ατυχημάτων στο νομό. Κάτι σχεδίασαν λάθος οι αρμόδιοι φορείς.

Ας αναφέρουμε συμπληρωματικά και το θέμα της κυκλοφορικής αγωγής. Τρία κυκλοφορικά πάρκα στο νομό και μόνο το ένα υπολειτουργεί. Τα υπόλοιπα απλά υπάρχουν.

Μήπως πρέπει να κάτσουν σε ένα τραπέζι τροχαία Δήμοι Νομαρχία για να αποφασίσουν μια καμπάνια για τα τροχαία ένα διαφορετικό σχεδιασμό στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

Εκτός από τις αντιδράσεις των πολιτών και των κινήσεων και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Δραγασάκης είχε υποβάλλει την πάρα κάτω ερώτηση:

«Η ευρύτερη παραθαλάσσια περιοχή από το Ναύπλιο έως το Κυβέρι, αλλά και η ηπειρωτική Αργολίδα, αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα που σχετίζονται με το περιβάλλον, αλλά και την οικονομική ύφεση.

Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αργολίδας δημοπράτησε εντός του 2006 και ξεκίνησε, προεκλογικά, έργα “βελτίωσης της παραλιακής οδού που συνδέει το Ναύπλιο με τη Νέα Κίο”. Ο δρόμος αυτός κατασκευάστηκε αρχές δεκαετίας του 1970 με τις γνωστές διαδικασίες της χούντας, με σοβαρές επιπτώσεις στον υγροβιότοπο.

Με την εν λόγω απόφαση αγνοείται ο ισχύων, από το 1985, χωροταξικός σχεδιασμός της περιοχής και οι κατευθύνσεις των υπό εξέλιξη χωροταξικών, με τις οποίες οι μελετητές έχουν εντοπίσει τα δεδομένα που καθιστούν προβληματική τη λειτουργία του συγκεκριμένου οδικού δικτύου και προτείνουν τη μεταφορά του, στο εσωτερικό του θαλάσσιου μετώπου στον ήδη υπάρχοντα αγροτικό δρόμο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, αν και δεν υπάρχει έγκριση περιβαλλοντικών όρων για το έργο, “εξασφαλίστηκε” απαλλαγή από την τήρηση της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης, με τον ισχυρισμό ότι: α) “δεν εμπίπτει εντός γραμμών αιγιαλού και παραλίας” γεγονός που δεν ευσταθεί καθώς τόσο το υφιστάμενο όσο και το υπό κατασκευή τμήμα βελτίωσης βρίσκονται εντός της θεσμοθετημένης παραλίας και β) ότι “δε διέρχεται από περιοχές προστατευόμενες από ειδικές διατάξεις”, γεγονός που επίσης δεν ευσταθεί καθώς τα 2/3 του δικτύου διέρχονται από περιοχή που έχει θεσμοθετηθεί ως περιοχή απόλυτης προστασίας (ΦΕΚ396/Δ΄/8-6-1999 Προεδρικό Διάταγμα όπου αναγνωρίσθηκε και οριοθετήθηκε το οικοσύστημα της περιοχής, υγροβιότοπος Αλίπεδα Καλυβίων).

Η παράκαμψη της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης, στέρησε επίσης την τοπική κοινωνία από την αναγκαία πληροφόρηση και έκφραση πιθανόν ενστάσεων, αφαίρεσε το δικαίωμα να διατυπωθούν, μέσα από θεσμικές διαδικασίες, οι αντίθετες και πλήρως τεκμηριωμένες απόψεις και προβληματισμοί που, εδώ και έναν χρόνο, διατυπώνονται, όπως ο κίνδυνος τα εν λόγω έργα να επιταχύνουν την παράκτια διάβρωση με αποτέλεσμα τη σταδιακή εξαφάνιση της παραλίας, πράγμα που ήδη έχει συμβεί σε άλλα σημεία της Αργολίδας.

Η Ν.Α. Αργολίδας ισχυρίζεται πως η βελτίωση της υφιστάμενης οδού είναι επίσης αναγκαία λόγω αύξησης των τροχαίων ατυχημάτων. Όμως γι’ αυτά υπεύθυνες σε μεγάλο βαθμό είναι οι παρόδιες χρήσεις (πληθώρα παράνομα χωροθετημένων νυχτερινών κέντρων) που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των οδηγών, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, και η έλλειψη μέτρων για την αντιμετώπισή τους.

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί

1. Για ποιο λόγο ο δρόμος ταχείας κυκλοφορίας εξαιρέθηκε από την τήρηση της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης ενώ εμπίπτει σε περιοχή αιγιαλού και παραλίας και διέρχεται από περιοχές προστατευόμενες από ειδικές διατάξεις. (ΦΕΚ 396/Δ΄/ 8-6-1999);

2. Προτίθενται να πάρουν μέτρα για την ουσιαστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής σύμφωνα με τις ισχύουσες αλλά και υπό έγκριση Χωροταξικές Μελέτες, ώστε να πάψει η περιοχή να πληρώνει το κόστος της ανεξέλεγκτης και ανορθολογικής ανάπτυξης;

3. Θα πάρουν μέτρα για την αποτελεσματικότερη προστασία και αποκατάσταση του οικοσυστήματος « Αλίπεδα Καλυβίων» και για την απομάκρυνση των ρυπογόνων βιομηχανικών μονάδων (π.χ. πυρηνελαιουργία ) και άλλων εγκαταστάσεων που συμβάλλουν στην υποβάθμιση του υγροβιότοπου»;



* Το παραπάνω ρεπορτάζ είχε πονηθεί από μέλη της «Άλλης Πρότασης»

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ