20/1/10
Συνεδρίασε η ΤΕΔΚ Αργολίδας για το «φιλοσοφικό κομμάτι» του Καλλικράτη
Ο Μάρτης δεν θα είναι μόνο κακός παλουκοκαύτης, αλλά θα κάψει και πολλούς «επιθυμούντες να είναι Δήμαρχοι, αφού θα πρέπει η κατά τόπους Τοπικές ενώσεις Δήμων και Κοινοτήτων, να αποφασίσουν για τις γεωγραφικές ενώσεις που κληρονόμησε από τον Καποδίστρια ΙΙ, ο Καλλικράτης.
Με οριακή απαρτία συνεδρίασε την περασμένη Παρασκευή η ΤΕΔΚ Αργολίδας, με βασικό θέμα το θεωρητικό μέρος στο σχέ¬διο «Καλλικράτης» η εφαρ¬μογή του οποίου αναμένεται να αλλάξει ριζικά το χάρτη της Τοπικής Αυτοδιοίκηση. Θετικοί κρατώντας όμως και κάποιες επιφυλάξεις σχετικά με το σχέδιο, που παρουσιάστηκε από τον αντιπρόεδρο της ΤΕΔΚ Χρήστο Τσακαλίαρη, ήταν οι Δήμαρ¬χοι Άργους Βασίλης Μπούρης, Λέρνας Μιχάλης Χασάπης και Λυρκείας Δημήτρης Σκούφης.
Τον προβληματισμό τους εξέφρασαν σχεδόν όλοι όσοι τοποθετήθηκαν στην συνέλευση της Παρασκευής για το κατά πόσο μέσα σε 4 χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί χωρίς προχειρότητες η ενοποίηση σε 370 δήμους.
Κυρίως στην κατανομή των δανειακών βαρών μετά την ενοποίηση, στάθηκε ιδιαίτερα ο Δήμαρχος Νέας Κίου Γιώργος Μανινής, ο οποίος μεταξύ άλλων ενθύμισε πως, «κάποιοι Δήμοι έχουν πάρει δάνεια και έχουν κάνει έργα στους Δήμους τους υποθηκεύοντας το σύνολο των εσόδων τους για δέκα χρόνια. Τώρα, μετά την ενοποίηση, οι δημότες των γειτονικών Δήμων θα επιβαρυνθούν με τα δάνεια χωρίς κανένα όφελος.
Αυτά τα χρέη θα διαγραφούν ή θα συνεχίσουν να επιβαρύνουν το σύνολο των πολιτών, δηλαδή στην εξυπηρέτηση των δανείων θα συμμετέχουν όλοι οι δημότες του νέου Δήμου, σκεφτείτε ένας σημερινός δήμος να έχει υποθηκεύσει το σύνολο των εσόδων του για τα επόμενα 10 χρόνια και μετά την συγχώνευση να απολαμβάνει και να πληρώνουν οι υπόλοιποι σαν κορόιδα».
Ο πρώην Δήμαρχος Άργους, Δημήτρης Πλάτης εξέφρασε την κάθετη αντίθεση του για την ακολουθούμενη διαδικασία της διοικητικής Μεταρρύθμισης ισχυριζόμενος ότι «στο Συνέδριο τη Κυλλίvns, πέρυσι, η ΚΕΔΚΕ είχε θέσει ως προϋπόθεση στην προηγούμενη κυβέρνηση την καταβολή των παρακρατηθέντων πόρων για να προχωρήσει η εφαρμογή του Καποδίστρια ΙΙ. Τώρα -και ενώ δεν έχουν δοθεί τα χρήματα αυτό που ανέρχονται σε 330.000.000 ευρώ- οι φιλοκυβερνητικοί δήμαρχοι δέχονται το πρόγραμμα Καλλικράτης και αδιαφορούν για την έλλειψη πόρων κατά την εφαρμογή του. Και το ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί να μην γίνει σε αυτή τη φάση η εκλογή αιρετών περιφερειαρχών και μετά το 2010 να ξεκινήσει η μεταβολή του νομοθετικού πλαισίου για τους Δήμους, ώστε μέσα σε 4 χρόνια να έχει ολοκληρωθεί χωρίς προχειρότητες η ενοποίηση σε 370 δήμους».
Στο ζήτημα των ΚΕΠ, τα οποία παίζουν βασικό ρόλο στον Καλλικράτη για την εξυπηρέτηση του πολίτη, στάθηκε ο δήμαρχος Κρανιδίου Δημήτρης Σφυρής, αφού θα πρέπει να δοθούν και νέοι πόροι στους ΟΤΑ προκειμένου να επανδρωθούν ΚΕΠ σε κάθε δημοτικό διαμέρισμα. Ανάλογες τοποθετήσεις έγιναν από τους περισσότερους αιρετούς που συμμετείχαν στην συνέλευση.
Σε γενικές γραμμές η ΤΕΔΚ επικύρωσε ουσιαστικά παλαιότερη απόφασή της σύμφωνα με την οποία το θεμελιώδες χαρακτηριστικό για τους νέους Δήμους και επομένως το κρίσιμο στοιχείο της όποιας μεταρρύθμισης θα πρέπει να είναι ο ισχυρός και αποτελεσματικός Δήμος, που καταξιώνεται στη συνείδηση των πολιτών ως τέτοιος.
Η νέα διοικητική μεταρρύθμιση θα πρέπει να στηρίζεται σε πολιτικές με σταθερές παραδοχές, όπως η προσβασιμότητα του πολίτη στη λήψη των αποφάσεων, με κυρίαρχο στοιχείο την «εσωτερική» δημοτική αποκέντρωση και την ενίσχυση των δημοτικών διαμερισμάτων. Ιδιαίτερα θα πρέπει να διασφαλισθεί θεσμικά η λειτουργία των συνοικιακών συμβουλίων, η συμμετοχή των δημοτικών διαμερισμάτων τόσο στη λήψη των αποφάσεων (αντιπροσωπευτικότητα στην εκλογή των δημοτικών συμβουλίων) όσο και στο μοίρασμα της «πίτας», με αυτοτελή διαχείριση και αξιοποίηση των τοπικών πλουτοπαραγωγικών πηγών (π.χ, ανεμογεννήτριες, υφιστάμενες δημοτικές επιχειρήσεις κ.λ.π.)
Η όλη διοικητική μεταρρύθμιση θα πρέπει να στηρίζεται σε μία κεντρική
πολιτική αποκέντρωσης και πόρων. Η διοίκηση να ασκείται ουσιαστικά από κοινού από την κεντρική διοίκηση και την Τ.Α, με ξεκαθάρισμα των αρμοδιοτήτων κάθε επιπέδου διοίκησης , συντονισμό και συμμετοχή των πολιτών. Επομένως βασικό προαπαιτούμενο είναι η μεταρρύθμιση της ίδιας της κεντρικής διοίκησης.
Πέρα από τις όποιες συνενώσεις, το κυρίαρχο στοιχείο για τον λειτουργικό και ισχυρό Δήμο, είναι η ενίσχυση κ αυτάρκεια των οικονομικών και τεχνικών υπηρεσιών, της πολιτικής προστασίας και της δημοτικής αστυνομίας, καθώς κ η απαλλαγή από την εξυπηρέτηση κρατικών υπηρεσιών (ΟΓΑ, ΕΛΓΑ, Στατιστικές Υπηρεσίες, ΠΣΕΑ), πράγμα το οποίο μπορεί να επιτευχθεί με τη δημιουργία αυτόνομων υπηρεσιών με την ευθύνη των αντίστοιχων φορέων (προσωπικό, μηχανολογικός εξοπλισμός, πόροι) που θα λειτουργούν εντός των Δημοτικών καταστημάτων.
Σημαντική παράμετρος είναι οι ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής(ιστορικά, πολιτιστικά, κοινωνικά, οικονομικά χαρακτηριστικά). Οι ιδιαιτερότητες αυτές θα πρέπει να ληφθούν υπόψη σε οποιοδήποτε σχεδιασμό και να αποφευχθούν στενά τεχνοκρατικές επιλογές και "ασκήσεις επί χάρτου".
Σε τοπικό επίπεδο Νομού Αργολίδας, εκτιμά η ΤΕΔΚ Αργολίδας ότι πριν την όποια διοικητική μεταρρύθμιση και ανεξάρτητα απ' αυτήν θα πρέπει να επιλυθούν, με άμεση και γενναία χρηματοδότηση της Πολιτείας, βασικά προβλήματα του Νομού, τα οποία αποτελούν τροχοπέδη σε οποιαδήποτε ανάπτυξη, όπως ύδρευση, άρδευση, διαχείριση στερεών αποβλήτων, άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης του Νομού.
Επισημαίνεται πως η ΤΕΔΚ ως αντιπροσωπευτικός φορέας του Α' Βαθμού Τ.Α Αργολίδας θα παρακολουθεί τις εξελίξεις και όποτε χρειαστεί, στην περίπτωση μάλιστα που γίνουν γνωστές οι προθέσεις της Κυβέρνησης, θα παρέμβει με αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης.
Ετικέτες ΡΕΠΟΡΤΑΖ, ARGOLIDA TV
Αναρτήθηκε από AΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ στις 21:07
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου