Τεράστιες ευθύνες σε όσους διαχειρίστηκαν τις υποθέσεις του σιδηρόδρομου, ιδιαίτερα από το 2003 μέχρι σήμερα, επιρρίπτουν η Παμπελοποννησιακή Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για τη Σωτηρία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. Σε ψήφισμα που κατέθεσαν στη Βουλή τονίζουν ότι «αποτελεί μέγα σκάνδαλο η μη ολοκλήρωση μετά από 88 μήνες της «ανακαίνισης» της γραμμής Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, ενώ οι μελέτες προέβλεπαν ότι αυτό θα γίνει σε 18 μήνες. Συνεπώς είναι τεράστιες οι ευθύνες όσων διαχειρίστηκαν τις υποθέσεις του σιδηρόδρομου, ιδιαίτερα από το 2003 μέχρι σήμερα».
Ηχηρή παρουσία στην Αθήνα έκαναν οι φορείς της Πελοποννήσου, για την διάσωση του σιδηροδρόμου την περασμένη εβδομάδα. Έγινε πορεία, αλλά δόθηκε και συνέντευξη τύπου για την απόφαση της κυβέρνησης να βάλει λουκέτο στο τρένο. Την διαμαρτυρία διοργάνωσαν η Παμπελοποννησιακή Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για τη Σωτηρία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. Συμμετείχαν αυτοδιοικητικοί από όλη την Πελοπόννησο, μεταξύ των οποίων ο νομάρχης Αργολίδας Βασίλης Σωτηρόπουλος, οι βουλευτές Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Κουσελάς και Νάντια Γιαννακοπούλου, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Μουλόπουλος και μέλη από τους Οικολόγους Πράσινους.
Στην συνέντευξη τύπου εκφράστηκε η ριζικά αντίθετη στάση των Πελοποννησίων «με κάθε απόφαση περικοπής και κατάργησης των δρομολογίων Πάτρας- Καλαμάτας και Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας» και απαίτησαν ένα «σύγχρονο σιδηρόδρομο».
Ο νομάρχης Μεσσηνίας και πρόεδρος της ΕΝΑΕ Δημήτρης Δράκος επισημαίνοντας το γεγονός ότι «ο σιδηρόδρομος είναι συνυφασμένος με τη ανάπτυξη της Πελοποννήσου», ανέφερε ότι «δεδομένου ότι το συντριπτικά μεγάλο μέρος του τεράστιου ελλείμματος του οργανισμού του ΟΣΕ οφείλεται σε ανεξόφλητες οφειλές του Δημοσίου προς τον οργανισμό, αλλά και σε παραλείψεις και λανθασμένες επιλογές, θεωρούμε εξαιρετικά άδικη την επιλογή για περικοπές δρομολογίων». Δηλώνοντας τη στήριξη και την αλληλεγγύη του προς τους εργαζομένους του σιδηροδρόμου ανέφερε ότι «δεν ευθύνονται οι εργαζόμενοι του σιδηροδρόμου για τη σημερινή κατάσταση. Είναι αυτοί που έχουν δώσει τον καλύτερό τους εαυτό για τη λειτουργία του». Τόνισε δε, ότι «ο σιδηρόδρομος μπορεί να συνεισφέρει τα μέγιστα στη σωστή κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της Πελοποννήσου» και πρόσθεσε ότι «στη δύσκολη οικονομική συγκυρία, υπάρχει η δυνατότητα να υπάρξει βιώσιμη λύση». Ο κ. Δράκος, καταλήγοντας, επισήμανε τη ζωτική σημασία που υπάρχει για τη δημιουργία ενός σύγχρονου δικτύου «σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο», αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «δεν μπορεί να υπάρξει Μοριάς χωρίς την παρουσία σιδηρόδρομου».
Ο νομάρχης Αργολίδας Βασίλης Σωτηρόπουλος, συντασσόμενος με τον αγώνα για τη σωτηρία του σιδηροδρόμου, είπε: «Το έργο δεν πρέπει να σταματήσει. Πρέπει να δώσουμε αγώνες για τον σιδηρόδρομο. Η αναγκαιότητα του δικτύου αυτού είναι εκ των ων ουκ άνευ» και επισήμανε ότι «αυτή είναι η εντολή που έχουμε από τον κόσμο και αυτό θα προσπαθήσουμε να κάνουμε».
Στο ψήφισμα - απόφαση προς όλα τα κόμματα και προς το Υπουργείο Μεταφορών που κατατέθηκε στη Βουλή, αναφέρεται ότι «Η Παμπελοποννησιακή Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για τη Σωτηρία του Σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (Π.Ο.Σ.) είμαστε ριζικά αντίθετοι με κάθε απόφαση περικοπής και κατάργησης των δρομολογίων Πάτρας – Καλαμάτας και Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας».
Όπως επισημαίνεται «δεδομένου ότι το συντριπτικά μεγαλύτερου μέρους του τεράστιου ελλείμματος του οργανισμού του ΟΣΕ οφείλεται σε ανεξόφλητες οφειλές του δημοσίου προς τον οργανισμό, αλλά και σε παραλείψεις και λανθασμένες επιλογές, θεωρούμε εξαιρετικά άδικη την επιλογή για περικοπές δρομολογίων. Διότι ο σιδηρόδρομος μπορεί να συνεισφέρει τα μέγιστα στη σωστή κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της Πελοποννήσου.
Είναι γνωστό ότι για τον ίδιο όγκο μεταφορών ο σιδηρόδρομος απαιτεί 7 φορές λιγότερη ενέργεια, έχει 16 φορές λιγότερα ατυχήματα και 10 φορές λιγότερη ρύπανση από τα αυτοκίνητα.
Εκτιμούμε ότι αποτελεί μέγα σκάνδαλο η μη ολοκλήρωση μετά από 88 μήνες της «ανακαίνισης» της γραμμής Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, ενώ οι μελέτες προέβλεπαν ότι αυτό θα γίνει σε 18 μήνες. Συνεπώς είναι τεράστιες οι ευθύνες όσων διαχειρίστηκαν τις υποθέσεις του σιδηρόδρομου, ιδιαίτερα από το 2003 μέχρι σήμερα».
Οι φορείς ζητούν τη διατήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, την επαναφορά όλων των δρομολογίων που καταργήθηκαν τον Αύγουστο του 2009, αλλά και να γίνει προκήρυξη για πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού.
Επίσης ζητούν την κανονικοποίηση της γραμμής του μετρικού V της Πελοποννήσου και συγκεκριμένα α) άμεση προώθηση της απόκτησης μελετητικής ωριμότητας για τη γραμμή κανονικού πλάτους Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα και στη συνέχεια κατασκευή όλου του δυτικού άξονα Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα στα πλαίσια της Δ΄ Προγραμματικής Περιόδου, β) άμεσα την προώθηση των μελετών κανονικοποίησης της γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο – Τρίπολη – Καλαμάτα και την κατασκευή των τμημάτων Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο και Πάτρα – Πύργος – Ολυμπία στα πλαίσια της Δ΄ Προγραμματικής Περιόδου.
Στο ψήφισμα προβάλλεται ακόμα ως αίτημα η ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα Τρίπολη – Καλαμάτα και να τεθεί σε λειτουργία με 5 δρομολόγια χωρίς βραδυπορίες. Επίσης να γίνει ανακαίνιση στο Πύργος – Κυπαρισσία – Ζευγολατιό.
Ακόμα να κλείσουν όλες οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις που υπάρχουν κατά μήκος της γραμμής στο τμήμα Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο και Ολυμπία – Καλαμάτα και στα τοπικά δρομολόγια, οι οποίες επηρεάζουν και την ασφάλεια και την ταχύτητα. Να κατασκευαστεί άμεσα σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, καθώς και να γίνει τοποθέτηση παντού αυτόματων ηχοφωτεινών συστημάτων στις ισόπεδες διαβάσεις. Να γίνει άμεσα προμήθεια σύγχρονου μετρικού τροχαίου υλικού μεσαίων αποστάσεων με κλιματισμό. Να γίνει άμεση αναβάθμιση του μηχανοστασίου Καλαμάτας για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού της Πελοποννήσου. Να προωθηθεί το θέμα του τουριστικού σιδηροδρόμου Πελοποννήσου και η σύνδεσή του με όλα τα αρχαιολογικά και ιστορικά μνημεία π.χ. η διαδρομές Καλαμάτα – Αρχαία Μεσσήνη – Αρχαία Ολυμπία και Καλαμάτα – Μυκήνες – Επίδαυρος – Ναύπλιο να καθιερωθούν ως πολιτιστικές διαδρομές της Πελοποννήσου.
Στο ψήφισμα ζητούν ακόμα την στήριξη των προαστιακών δρομολογίων σε όλους τους Νομούς της Πελοποννήσου και συγκεκριμένα: α) Να επαναλειτουργήσουν όλα τα προαστιακά δρομολόγια από Καλαμάτα – Μεσσήνη και Καλαμάτα – Κυπαρισσία, καθώς και από Πύργο μέχρι Πάτρα και Κυπαρισσία, επίσης τα προαστιακά δρομολόγια της Κορίνθου και του Άργους. β) Να διευρυνθούν τα προαστιακά με περιφερειακή αντίληψη από Καλαμάτα προς Πύργο και Τρίπολη και από Κόρινθο και Άργος προς Τρίπολη και από Πύργο προς Πάτρα. γ) Να δρομολογηθούν για τα προαστιακά σύγχρονα, μικρά και ευέλικτα τρένα.
Όπως δηλώνουν «η Πελοπόννησος, όπως και όλη Ελλάδα, έχει όσο ποτέ ανάγκη από ένα ενιαίο, δημόσιο, ανασυγκροτημένο ΟΣΕ που θα λειτουργεί με αξιοκρατικά κριτήρια, μακριά από σκανδαλώδεις συμβάσεις και θα υπηρετεί την ανάπτυξη της χώρας, με την διαμόρφωση ενός σύγχρονου, προσιτού και γρήγορου σιδηροδρομικού δικτύου.
To όραμά μας είναι η Καλαμάτα να μην είναι το σημείο συνάντησης των δύο πλευρών του V της Πελοποννήσου, αλλά το σημείο συνάντησης των δύο πλευρών του ενιαίου V της Ελλάδας που θα ξεκινάει από Ηγουμενίτσα από τη μία πλευρά και η άλλη από Αλεξανδρούπολη και Θεσσαλονίκη.
Απαιτούμε να δεσμευτεί η κυβέρνηση και όλα τα πολιτικά κόμματα ο πλήρης και ουσιαστικός εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου στο V της Πελοποννήσου είναι έργο ευρωπαϊκό εθνικής και όχι περιφερειακής σημασίας.
Γι’ αυτό το λόγο ζητάμε να υπάρξει στήριξη στον αγώνα μας και να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες χρηματοδοτήσεις.
Τέλος τονίζουμε και πάλι ότι δεν δεχόμαστε σε καμία περίπτωση την κατάργηση των δρομολογίων του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο».
1/7/10
Ευθύνες σε όσους διαχειρίστηκαν υποθέσεις του σιδηρόδρομου, από το 2003 μέχρι σήμερα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου