Την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού στις Μυκήνες επιδιώκει ο Νόντας Μαυρόγιαννης λίγο πριν εκπνεύσει η θητεία του, ως του τελευταίου δημάρχου πριν την εφαρμογή του θεσμού των Καλλικρατικών δήμων.
Όλα ξεκινούν από το γεγονός ότι στην περιοχή των Μυκηνών βρίσκονται τρία αρχαιολογικά μνημεία, στα οποία με τις υπάρχουσες συνθήκες η μετακίνηση γίνεται με οχήματα, ενώ αν οι συνθήκες και υποδομές το επέτρεπαν θα μπορούσε να γίνει η ξενάγηση με πεζοπορία και με ποδήλατα.
Σε συνέχεια λοιπόν της μελέτης «Ανάπλαση δρόμων από αρχαιολογικό χώρο Μυκηνών προς αρχαιολογικό χώρο Προσύμνης και αρχαιολογικό χώρο Αρχαίου Ηραίου» η οποία εγκρίθηκε ομόφωνα από το Κ.Α.Σ. και έχει προταθεί για ένταξη στο Ε.Σ.Π.Α., διεκδικείται ακόμα η χρηματοδότηση μιας πρότασης η οποία υποβλήθηκε πριν από μερικές ημέρες και ήδη βρίσκεται στο στάδιο της αξιολόγησης.
Στόχος του έργου είναι η ανάπλαση – ανάδειξη, με ήπιες παρεμβάσεις, του φυσικού περιβάλλοντος και των παρακείμενων αρχαιοτήτων, προσφέροντας δυνατότητες ηλεκτρονικής ξενάγησης, ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού (περιβαλλοντικός – ορειβατικός – περιπατητικός – ποδηλατικός) και η τόνωση της οικονομίας της περιοχής.
Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 600.000,00 ευρώ και αναφέρεται σε δαπεδοστρώσεις – αναπλάσεις των διαδρομών, τοποθέτηση πινακίδων σήμανσης – ενημέρωσης των επισκεπτών, καθιστικά, κατασκευή περιπτέρων πληροφόρησης – ξεκούρασης, κατασκευή στάσεων ποδηλάτων και χρήσεις νέων τεχνολογιών (υπολογιστές με οθόνες αφής, υπολογιστές χειρός, κατασκευή ιστοσελίδας, παραγωγή ψηφιακού εποπτικού υλικού, παραγωγή cd-rom, φιλοξενία – προβολή ιστοσελίδας).
Η πρόταση που υποβλήθηκε για χρηματοδότηση, αναφέρει: «Ο αρχαιολογικός τουρισμός απαιτεί μετακινήσεις των επισκεπτών με οδικά κυρίως μεταφορικά μέσα, τα οποία δημιουργούν επιβάρυνση στο περιβάλλον. Η επιβάρυνση αυτή είναι κα επιζήμια για τους ίδιους τους χώρους και τα Μνημεία. Επίσης είναι σύνηθες οι αρχαιολογικοί χώρου σε μια περιοχή να γειτνιάζουν. Παράδειγμα αποτελεί ο Δήμος Μυκηναΐων που δέχεται ετήσια περίπου 1.000.000 επισκέπτες που μετακινούνται με οδικά μέσα μεταφοράς (τουριστικά λεωφορεία και ιδιωτικά οχήματα). Στην περιοχή των Μυκηνών βρίσκονται τρία αρχαιολογικά μνημεία, στα οποία με τις υπάρχουσες συνθήκες η μετακίνηση γίνεται με οχήματα ενώ αν οι συνθήκες και υποδομές το επέτρεπαν θα μπορούσε να γίνει η ξενάγηση με πεζοπορία και με ποδήλατα.
Ο στόχος του έργου είναι διττός:
α) να προωθηθεί η πεζοπορία και η ποδηλασία για την ξενάγηση στα μνημεία των χώρων, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις στο περιβάλλον από την ανθρώπινη δραστηριότητα, ενώ ταυτόχρονα θα παρέχεται η βελτίωση της υγείας των επισκεπτών με την άσκησή τους.
β) Να αποτελέσει σημείο ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των επισκεπτών, καθώς η μεγάλη επισκεψιμότητα των χώρων αυτών επιτρέπουν υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης.
Δραστηριότητες που προτείνονται να υλοποιηθούν στο πλαίσιο του έργου είναι:
α) Μελέτη εφαρμογής της Πεζοπορίας και Ποδηλασίας στην ξενάγηση στα Μνημεία στους Αρχαιολογικούς Χώρους
β) Εκπόνηση Σχεδίου Δράσης για την εφαρμογή της προσαρμογής των δραστηριοτήτων της επίσκεψης και ξενάγησης στα Μνημεία.
γ) Υλοποίηση Καμπάνιας και προβολής στα Τουριστικά Γραφεία και τους Ξεναγούς.
δ) Υλοποίηση Προγράμματος Εκπαίδευσης των Ξεναγών για την εκτεταμένη εφαρμογή της Πεζοπορίας και του Ποδήλατου στην ξενάγηση. Περιλαμβάνεται η ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού και η ηλεκτρονική εκπαίδευση.
ε) Εφαρμογή του σχεδίου δράσης για την προώθηση της πεζοπορίας και της ποδηλασίας (Ποδήλατα Ελεύθερα να χρησιμοποιηθούν από πολλούς) στην ξενάγηση στα αρχαιολογικά μνημεία και δημιουργία κινήτρων για τους ξεναγούς και επισκέπτες.
ζ) Ενημέρωση των Πολιτών και Επισκεπτών και προβολή των στόχων της αειφόρου μετακίνησης.
η) Αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της Δράσης.
Συμμετέχοντες φορείς της πρότασης είναι: Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά, Δήμος Μυκηναΐων, Δήμος Ελευσίνας, Paragon Paragon Ltd – Malta, Europe Direct Mosta – Malta, Municipality of Seville – Spain, Asociación Monte Modelo Urbión – Spain, Cámara Oficial de Comercio, Industria y Navegación de Sevilla Departamento Internacional Enterprise Europe Network Ceseand – Spain, INTEGRAL CONSULTING R&D – Romania, FGM-AMOR Austrian Mobility Research – Austria, Municipality of Iasi – Romania, ACAR.BIO – Italy, Municipality of Salerno - Italy. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1.324.812,00 ευρώ και η συμμετοχή του Δήμου Μυκηναΐων σε 102.400,00 ευρώ.
23/7/10
Με εναλλακτικές μορφές τουρισμού και προστασία του περιβάλλοντος ψάχνουν χρηματοδότηση οι Μυκήνες
Ετικέτες ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Αναρτήθηκε από AΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ στις 16:14
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου