Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

28/10/10

Ο αυγοζύγης ο γλίστρας

Άρθρο του Βασίλη Καπετάνιου



-Βασίλη έχω την ανάγκη να προσφέρω στον τόπο, για αυτό κατεβαίνω στον πολιτικό στίβο.

-Ρε Σπυράκο να σας ψηφίσω και μετά να ζητάω την ουρά μου πίσω;

Ο Σπύρος σίγουρα δεν κατάλαβε αυτό που είπε ο παππούς Βασίλης, πήρε εκείνο το αμήχανο επαγγελματικό χαμόγελο των πολιτευτών και έφυγε να συνεχίσει τον αγώνα του να πουλήσει υποσχέσεις για να αγοράσει ψήφους. Γιατί μόνο καίγοντας τις ψήφους των πολιτών ανεβαίνει των πολιτευτών το αερόστατο. Από τις σκάλες κατέβαινε ο συνονόματος εγγονός του και άκουσε τον παππού του να μιλάει με τον Σπυράκο.

-Παππού τι λες πρωί, πρωί;

-Τον ξέρεις τον Σπυράκο τον πολιτευτή;

-Όχι.

-Δεν χάνεις και τίποτα. Με τον Σπυράκο μεγαλώσαμε μαζί στο Ορεινό Χωριό, σχεδόν μαζί ήρθαμε και στην πόλη. Είναι ίσως ο μοναδικός της γενιάς μου που έχει δυο παρατσούκλια αυγοζύγης και γλίστρας. ( Ο νεαρός γέλασε ξαφνιασμένος από τις λέξεις του παππού του) Το αυγοζύγης του βγήκε γιατί όταν παιδιά ερχόμασταν στο παζάρι να πουλήσουμε κανένα αυγό, αυτός είχε τέσσερις κρησάρες με οχτώ τρύπες, δυο στο κάθε δίχτυ για να μετράει το μέγεθος του αυγού. Ανάλογα με το μέγεθος τα πούλαγε. Ε σε πληροφορώ ότι έκανε τέτοιο θέατρο με τις κρησάρες του ξεπουλούσε πρώτος και του βγήκε το παρατσούκλι.

-Και το γλίστρας;

-Είναι για την πολιτική του διαδρομή. Όταν ήρθαμε στην πόλη, έγινε από τους φανατικούς της χούντας, έσπαζε τα χέρια του από τα παλαμάκια να ζητωκραυγάζει τους παπαδοπουλικούς. Έβγαλε μια άδεια για αυτοκίνητο δημοσίας χρήσης, λόγω πολυτεκνίας τα δίνανε τότε, αλλά αυτός ούτε καν παντρεμένος ήταν!!! Χώθηκε και στο δημόσιο με τις γνωριμίες του. Πήγε σε ωτορινολαρυγγολόγο γιατί έπαθε αφωνία από τα ουρλιαχτά που έβγαζε όλη την νύχτα για την επιστροφή του Καραμανλή από το Παρίσι. Εκείνη την περίοδο κατόρθωσε και πήρε απολυτήριο νυχτερινού εξατάξιου Γυμνασίου αν και κάθε βράδυ στην πλατεία τον έβλεπαν. Το 81 πήγε σε δερματολόγο γιατί έκαψε τα χέρια του με πλαστικές σημαίες την νύχτα των εκλογών της αλλαγής του Ανδρέα. Ένα έξυπνος ποντικός είναι ο Σπυράκος. Μόλις έβλεπε το ένα πολιτικό καράβι να βουλιάζει αμέσως αθόρυβα γλιστρούσε στο επόμενο σα να ήταν καιρό εκεί. Λόγω αυτής της τακτικής του βγήκε και το παρατσούκλι , γλίστρας Από το 81 και μετά πήρε τα πάνω του και η καριέρα του στο δημόσιο. Ούτε σπουδές, ούτε μεταπτυχιακό αλλά πήρε σύνταξη ως ανώτατο στέλεχος του δημοσίου, και τώρα θέλει να συνεχίσει την κοινωνική του προσφορά στον Καλλικράτη, το νέο πλοίο που γλίστρησε ο ποντικός.

-Καλά και αυτό με την ουρά που κολλάει

-Φύγε για την σχολή σου και τα λέμε το βράδυ στην υπόγα.

Η υπόγα, ήταν το μεγάλο υπόγειο με το αρχείο του παππού , βιβλία , δίσκοι, ταινίες σούπερ 8, αλλά είχε αρχίσει και ο εγγονός να οργανώνει τα δικά του. Ο γιός του δεν κατέβαινε εκεί ούτε εκτιμούσε ιδιαίτερα αυτή την μανία με τις συλλογές του πατέρα του και δεν έβλεπε με καλό μάτι ότι ο γιος του ακολουθούσε τα χνάρια του παππού του. Οι μικροαστοί δεν ξεφεύγουν ποτέ από την σταθερότητα του υπερυψωμένου ισογείου έλεγε ο παππούς όταν καμιά φορά θύμωνε με τον γιο του.

Στο γραφείο του στο υπόγειο ο νεαρός Βασίλης βρήκε ένα σημείωμα από τον παππού του γραμμένο στην πίσω πλευρά του ψηφοδελτίου της παράταξης του Σπυράκου.

-Γιατί νομίζεις ότι πήρα τα ψηφοδέλτια του, είναι πολύ καλό χαρτί για πρόχειρες σημειώσεις. (Του είπε κοιτώντας τον εγγονό του με εκείνο το πονηρό ειρωνικό του χαμόγελο, ίδιο με αυτό που διαγραφόταν στο πρόσωπο του εγγονού του). Στο χαρτί είχε γράψει ο παππούς.

«Σημειώνουμε ότι τόσο η λέξη ουρά όσο και η ταυτόσημη λέξη κέρκος δήλωνε στους Αρχαίους και το πέος , όπως και το λατ. cauda –coda (= ουρά) δήλωνε επίσης και το πέος, ενώ το λατ, penis (=πέος) δήλωνε ταυτόχρονα και την ουρά» Τζένος Αλ. Γένεση και οργάνωση της γλώσσας και της σκέψης των Ελλήνων.

-Παππού μήπως τα κοπάνησες τα τσιπουράκια σου; Τι σχέση έχει το ψηφοδέλτιο, η ουρά και το πέος;

-Άκου και ελπίζω να καταλάβεις. Στο Ορεινό Χωριό ο ξάδελφος μου ο Λιάκος ο Σφιχτοπείσμας ήταν τότε νιόπαντρος καθώς πήγαινε στο δρόμο για το χωράφι του πετάχτηκε μια αλεπού μπροστά του και την σκότωσε. Λίγο πιο κάτω πήγαινε με το μουλάρι ο πεθερός του. Του βάζει μια φωνή ο Λιάκος και του λέει να έρθει να την πάρει.

-Λιάκο μου είσαι σίγουρος; ( Τον ήξερε από παιδί τον γαμπρό του, ήταν ικανός με το λάδι που περίσσευε από τα χόρτα να ανάβει το καντήλι. Ο Σκρούτζ μπροστά του ήταν σπάταλος!!!)

-Ναι πάρε την δικιά σου δεν μπορώ να την κουβαλάω τώρα.

Μετά από λίγες μέρες ένας καλοθελητής στο καφενείο του χωριού του βαλε φωτιά.

-Ρε Λιάκο ωραίο δώρο έκανες στο πεθερό σου.

-Τι δώρο ρε;

-700 δραχμές έβγαλε από την ουρά της αλεπούς που του χάρισες.

Για πρώτη και τελευταία φορά έφτασε σκνίπα στο μεθύσι τρεκλίζοντας ο Λιάκος στην αυλή του σπιτιού του, και αρχίζει να φωνάζει προς το σπίτι του πεθερού του.

-Θέλω την ουρά μουουουο πίσωωωω !

Μάταια προσπαθούσε να το συμμαζέψει η γυναίκα του, το είπε μία το είπε δυο την τρίτη φορά πετάγεται ο πεθερός του θυμωμένος

-Έλα στις τέσσερις στα τέσσερα να σου την κολλήσω!!!!

-Από τότε στο χωριό μου όταν δίνουμε κάτι βιαστικά και απερίσκεπτα χωρίς να υπολογίσουμε την αξία του ή τι κόστος θα έχει για μας χρησιμοποιούμε την ατάκα του Λιάκου , θέλω την ουρά μου πίσω.

-Καλά και που κολλάει αυτό με τις εκλογές και το είπες στον Σπύρο τον αυγο … αυγοζύγη ( Και πάλι γέλασε ο νεαρός με το παράξενο παρατσούκλι )

-Στις αρχαίες ελληνικές διαλέκτους υπήρχαν δυο λέξεις για την ψήφο ν ή ψάφος και ο ψάφαξ. Η ψήφος λοιπόν μπορεί να είναι θηλυκή ή και αρσενικό ανάλογα πως την κρίνει ο καθένας.

-Παππού μπερδεύτηκα τι εννοείς.

-Αν την ψήφο σου την αντιμετωπίζεις όπως ο Λιάκος την ουρά της αλεπούς , τότε την δίνεις τυχαία και βιαστικά επηρεασμένος από τις παραισθήσεις των τηλεοπτικών εκπομπών τότε είναι μια σκέτη θηλυκή ψήφος, της λείπει ο σπόρος της δημοκρατίας, και στηρίζει την στείρα δημοκρατία των αντιπροσώπων . Το πολύ πολύ κάποιο βράδυ μεθυσμένος να φωνάζεις θέλω την ουρά μου πίσω. Και ο κάθε «γλίστρας αυγοζύγης» ψηλά από το αερόστατο των πολιτικών υποσχέσεων θα σου υπόσχεται ότι σε τέσσερα χρόνια θα σου την δώσει πίσω αλλά πρέπει να πας στα τέσσερα να στην κολλήσει !!! Αν καταλάβεις ότι ο ψήφος έχει αξία τότε γίνεται αρσενικός.

-Δηλαδή ;

-Αν ο Λιάκος είχε καταλάβει ότι η ουρά είχε αξία θα την χρησιμοποιούσε ο ίδιος . Τι είναι ο ψήφος; Μια ουρά με αξία, αλλά είπαμε ότι συμβολίζει και το ανδρικό μόριο, αν δεις την κάλπη σαν μια μήτρα δημοκρατίας, μόνο αρσενικούς ψήφους πρέπει να της ρίχνεις είτε άντρας είτε γυναίκα είσαι. Όταν σκεφτείς όταν κρίνεις την αξία του ψήφου σου τότε καρπίζει η δημοκρατία. Αρσενικός ψήφος σημαίνει κρίση επιλογή, ποιότητα ζωής, ταξική συνείδηση, κοινωνία των ενεργών πολιτών. Αρσενικός ψήφος σημαίνει επιστροφή από το κομματικό κράτος στην εκκλησία του δήμου, στην κοινότητα. Ο αρσενικός ψήφος είναι ο σπόρος της δημοκρατίας και δεν χάνεις και την ουρά σου!!! Η κάθε ψήφος έχει αξία , όχι σαν τον πατέρα του που δεν θα πάει να ψηφίσει γιατί βολεύτηκε και μας λέει ότι έτσι κάνει και αντίσταση στο σύστημα . Και εσύ να πας να ψηφίσεις

-Και τι να ψηφίσω παππού

-Δεν με νοιάζει το τι αλλά το πώς.

-Ε πως ;

-Ταξικά και αντρίκια, τι λέμε τόση ώρα. Αν αποφασίσεις να ρίξεις αρσενικό ψήφο θα βρεις εύκολα το τι.

*Την φράση «θέλω την ουρά μου πίσω» την άκουσα από την μητέρα μου και είναι πραγματική ιστορία του τόπου της στα ορεινά της Αργολίδας , την λέξη αυγοζύγης την άκουσα από την μαμά του Βαγγέλη στο θεραπευτήριο και την χρησιμοποιούν στην Αρκαδία. Τα υπόλοιπα τα ταιριάξαμε με λίγο φαντασία και πολύ πραγματικότητα.

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ