Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

31/12/10

Την Πρωτοχρονιά πέφτει η αυλαία για τον σιδηρόδρομο Πελοποννήσου

Στο όνομα των περικοπών και του μνημονίου, μπαίνουν οι τίτλοι τέλους για το σιδηρόδρομο Πελοποννήσου, από την Πρωτοχρονιά. Μετά το δυστύχημα του Αχλαδοκάμπου, το τρένο δεν πρόκειται ο σύντομα να ξανασφυρίξει.


Συγκεκριμένα σε ότι αφορά στο δίκτυο Πελοποννήσου διακόπτονται μέχρι νεοτέρας οι γραμμές:

Α) Κόρινθος - Τρίπολη - Ναύπλιο, η οποία είχε επαναλειτουργήσει μόλις το περασμένο καλοκαίρι μετά από 6 χρόνια διακοπής. Αντί τρένων θα δρομολογηθούν λεωφορεία στη συγκεκριμένη γραμμή.

Β) Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα

Γ) Καλαμάτα - Μεσσήνη – ΤΕΙ.

Ουσιαστικά δηλαδή, τίθεται εκτός λειτουργίας όλο το μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου, πλην του Προαστιακού.

Έντονες είναι οι αντιδράσεις που σημειώνονται.

Από το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Φίλων Σιδηροδρόμου Αρκαδίας, ανακοινώθηκε: «Η απόφαση για την αναστολή των δρομολογίων του τραίνου στη γραμμή Κορίνθου – Άργους - Ναυπλίου –Τρίπολης αποτελεί το ώριμο αποτέλεσμα μιας αδιέξοδης πορείας δεκαετιών στην οποία οδήγησε τον ελληνικό σιδηρόδρομο η πολιτική σκανδαλώδους εύνοιας προς τις οδικές μεταφορές, σε συνδυασμό με τη χρόνια κακοδιοίκηση και κακοδιαχείριση του ΟΣΕ από τις κυβερνήσεις της χώρας μας.

Το σιδηροδρομικό σύστημα χρησιμοποιήθηκε με ... αντιπαραγωγικό τρόπο ενώ ο ΟΣΕ, ο δημόσιος αυτός οργανισμός, κυρίως θεωρούνταν λάφυρο των εκάστοτε κυβερνήσεων για τη συντήρηση ενός φαύλου πελατειακού συστήματος. Όψεις της χρεοκοπίας της χώρας μας θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ακριβώς και αυτές οι ενέργειες που εξαναγκάζουν σήμερα σε παραίτηση το ίδιο το κράτος από την υποχρέωσή του να παράσχει οφειλόμενες υπηρεσίες προς τον πολίτη για τις οποίες άλλωστε και ο ίδιος έχει συνεισφέρει οικονομικά.

Η λειτουργία του τραίνου διακόπτεται λοιπόν και στη γραμμή της Πελοποννήσου παρά τις επενδύσεις για την ανακαίνισή της από εθνικούς αλλά και ευρωπαϊκούς πόρους. Διακόπτεται στη φάση ακριβώς που θα μπορούσε να λειτουργήσει πλέον με ικανοποιητικούς όρους, ενώ στο τμήμα Κορίνθου – Ναυπλίου μέρα με τη μέρα σταθερά ανακτούσε την εμπιστοσύνη της κοινωνίας.

Ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Αρκαδίας από την ίδρυσή του το 1998 αγωνίστηκε με συνέπεια για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο. Τα έργα ανακατασκευής της γραμμής στην υπάρχουσα χάραξη που αποφασίστηκαν το 2002 σε συνδυασμό με νέο τροχαίο υλικό που προβλεπόταν, χωρίς να ικανοποιούν το όραμά μας για νέα γραμμή υψηλών ταχυτήτων, δημιουργούσανε ωστόσο την προοπτική για σταθεροποίησή της και για αξιοπρεπή συνύπαρξή της με τις υπερσύγχρονες οδικές υποδομές που προκλητικά απολαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος στην απόσπαση πόρων από τα επενδυτικά κρατικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.

Προϋπόθεση, φυσικά, για να επαληθευτούν όσα προβλέπανε οι μελέτες για βελτιωμένους χρόνους διαδρομής κτλ. αποτελούσε η σωστή λειτουργία του σιδηροδρομικού συστήματος. Όλα όμως είχανε δρομολογηθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση, για να οδηγήσουν τελικά στον πλήρη εκτροχιασμό όχι μόνο του σιδηροδρομικού συστήματος αλλά και των δημόσιων οικονομικών.

Το μέλλον όμως ανήκει στο σιδηρόδρομο και ανεξάρτητα από τη σημερινή κατάσταση η χώρα μας έχει κάθε συμφέρον για ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό σύστημα και ένα πλήρες δίκτυο. Η ανακαινισμένη γραμμή της Πελοποννήσου υπό άλλες προϋποθέσεις, με κατάλληλο τροχαίο υλικό και σωστή εκμετάλλευση μπορεί να συμπληρώσει τον κύριο σιδηροδρομικό κορμό και να υποστηρίξει την εναλλακτική οικολογική ανάπτυξη.

Εμείς κλείνοντας μια 12ετή περίοδο δράσης για τη μεγάλη αυτή υπόθεση, παρότι θεωρούμε ότι προσωρινά χάσαμε μια μάχη, συνεχίζουμε πολύπλευρα τον αγώνα και θα κερδίσουμε τον πόλεμο, γιατί θεωρούμε ότι έχουμε το δίκιο με το μέρος μας».

Πλήγμα στην οικονομία και το περιβάλλον θεωρούν την διακοπή των δρομολογίων οι Οικολόγοι-Πράσινοι: «Με τον ακρωτηριασμό του σιδηροδρόμου σε καιρούς κρίσης, ο κ. Παπανδρέου καταφέρνει να συνδυάσει πλήγματα τόσο στην οικονομία όσο και στο περιβάλλον" σχολιάζει ο Γ. Παρασκευόπουλος των Οικολόγων-Πρασίνων και προσθέτει: "Η κυβέρνησή του και τα οικονομικά συμφέροντα που υπηρετεί, επιχειρούν να γυρίσουν τη χώρα στην εποχή πριν τον Τρικούπη. Όταν ο πρωθυπουργός μιλούσε για προτεραιότητα στο σιδηρόδρομο, αποδεικνύεται ότι εννοούσε προτεραιότητα στο ξήλωμά του. Ας κρίνουν λοιπόν οι πολίτες την αξιοπιστία του... Με προτάσεις αλλά και δυναμικές ενέργειες, θα συνεχίσουμε την προσπάθεια σε πολιτικό και νομικό επίπεδο, σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες και όλους όσους αγωνίζονται για βιώσιμες μεταφορές".

Ο επικεφαλής του συνδυασμού «Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου» Θανάσης Πετράκος επισημαίνει: «Η ακραία νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ανακοίνωσε ότι από 1η Ιανουαρίου οι τιμές των εισιτηρίων του σιδηροδρόμου θα εκτιναχθούν στα ύψη και θα βάλει «λουκέτο» σε πολύ μεγάλο τμήμα του δικτύου.

Για την Πελοπόννησο ανακοίνωσε ΤΕΛΟΣ για το σιδηρόδρομο. Καταργεί τα δρομολόγια Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα – Πάτρα, Καλαμάτα – Μεσσήνη – ΤΕΙ – Καλαμάτα και Κόρινθος – Τρίπολη – Κόρινθος.

Μετά την ισοπέδωση των αποδοχών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων έδειξε ότι «εξυγίανση» γι’ αυτήν σημαίνει «λεηλασία» του δημόσιου πλούτου, των λαϊκών εισοδημάτων και κατασυκοφάντηση των δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών.

Απέναντι σε αυτούς που αναρωτιούνται πώς είναι δυνατόν να συνεχίσει να λειτουργεί ο ΟΣΕ αφού παράγει ελλείμματα, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι:

1) Η γραμμή Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα δεν λειτουργεί από το 2003 και υπεύθυνες είναι οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. και όχι οι εργαζόμενοι σιδηροδρομικοί.

2) Τη γραμμή Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα, οι κυβερνήσεις αυτές πάλι επέλεξαν μην την κάνουν κανένα έργο εκσυγχρονισμού, παρότι εμείς επιμέναμε ότι πρέπει να προχωρήσουν οι μελέτες και οι γραμμή ως κανονικού πλάτους άμεσα, όπως επίσης και το τμήμα Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο. Για όσους ξεχνούν, υπενθυμίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ Μεσσηνίας έχει οργανώσει και ημερίδα για το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο.

3) Κλείνουν σήμερα τη γραμμή Κόρινθος – Τρίπολη, παρότι έχουν πληρωθεί 70 εκατ. ευρώ για έργα εκσυγχρονισμού του δικτύου μέχρι και την είσοδο της Καλαμάτας.

4) Γενικότερα για όλο το δίκτυο του ΟΣΕ ενώ είχαν δεσμευτεί οι κυβερνήσεις ότι θα υλοποιήσουν 4 βασικά έργα μέχρι το 2004: α) τη διπλή γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, β) την ηλεκτροκίνηση, γ) το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου και δ) τον προαστιακό σιδηρόδρομο και έχουν διατεθεί γι’ αυτά 10 δισ. ευρώ, κανένα από αυτά τα έργα δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.

5) Οι πολιτικοί προϊστάμενοι του ΟΣΕ κ.κ. Μαντέλης, Βερελής, Λιάπης και λοιποί αλλά και οι διευθύνοντες σύμβουλοι που οι ίδιοι είχαν διορίσει εγκαλούνται σήμερα από τη Βουλή για σωρείες παρανομιών και για χορηγίες από τη SIEMENS.

Πάει πολύ, μετά από όλα αυτά, να εγκαλεί σήμερα η κυβέρνηση τους εργαζόμενους και να καταργεί το σιδηρόδρομο σε όλη τη χώρα και να αφήνει μόνο τον κεντρικό άξονα Κόρινθος – Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Επειδή αυτές οι καταστροφικές για τις τοπικές κοινωνίες της Πελοποννήσου, αλλά και όλης της χώρας, αποφάσεις της κυβέρνησης πρέπει να ανατραπούν, εμείς, στη σημερινή σύσκεψη (Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου, 6 μ.μ. στο αμφιθέατρο της Νομαρχίας), θα προτείνουμε να υπάρξει κινητοποίηση όλων των φορέων και των εργαζομένων στα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών και να γίνουν συναντήσεις με όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα.

Ο αιρετός Περιφερειάρχης κ. Τατούλης οφείλει να απαντήσει στην επιστολή που του έχει σταλεί και να τεθεί επικεφαλής του αγώνα για να μην καταργηθεί ο σιδηρόδρομος.

Την 1η Ιανουαρίου σταματούν τα δρομολόγια. Περιθώρια για καθυστερήσεις και κωλυσιεργίες δεν υπάρχουν».

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ