Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

28/4/11

Ιστορίες του Χαμπή της Ανδριανούς 2. Δεν έχει λάθος άλλο Κρις και άλλο Τσάρλι

Η απέναντι όχθη Του Βασίλη Καπετάνιου


Ο παππούς παρά τις αρχικές αντιρρήσεις της γιαγιάς και αυτό το Πάσχα έβαλε ένα ολόκληρο αρνί.

-Μα καλά τι θα τα κάνουμε δυο αρνιά ένα ο Χαράλαμπος και ένα εσύ;

-Όσο θα είμαι ζωντανός και καταλαβαίνει το μυαλό μου θα βάζω ένα αρνί ολόκληρο . Θυσία στην άνοιξη και την ζωή , βλέπει τσίκνα ο χάρος θολώνει και δεν μου κόβει εισιτήριο για τον Αχέροντα.

-Όσο μεγαλώνεις μεγαλώνει και η ξεροκεφαλιά σου.

-Την ξεροκεφαλιά μου ερωτεύτηκες πριν εξήντα χρόνια ή σε πήραν τα χρόνια και δεν θυμάσαι. ( Απάντησε ο παππούς και έμεινε η κουβέντα εκεί)

Τελικά τσίκνισε του χάρου και περίσσεψε πολύ κρέας. Την Πέμπτη μέρα του Πάσχα ο παππούς έκανε γευστικές αλχημείες με το περισσευούμενο αρνί , φτιάχνοντας μια σάλτσα από λαχανικά καρυκεύματα και διάφορα από μεζεδάκια που είχε σε μικρά πλαστικά δοχεία ! Θα έκανε και ένα πέρασμα του σουβλιστού κρέατος πάνω από την ψησταριά στην οποία ήδη έψηνε διάφορα μεζεκλίκια.

-Παππούς ξέρεις τι κάνεις ; Τον ρώτησε ο Πέτρος ο εγγονός του.

-Δοκιμάζω και μαθαίνω. Κι αν δεν πετύχει βάλτου ρίγανη. Που έλεγε και ο προ πάππος σου ο Χαμπής.

Εκείνη την στιγμή ακούστηκε το αμάξι του Χαράλαμπου του γιού του, με δυνατό γκάζι μπήκε μέσα στην αυλή και στάθμευσε κάπως αδέξια το αμάξι του πολύ κοντά στην ψησταριά. .

-Μάλλον μπουρινιασμένος είναι ο πατέρας σου .

-Τρείς χιλιάδες χαρτιά τους έχω πάει και ακόμα να πάρω την άδεια, δεν είναι πολεοδομία αλλά χαρτοβασανοδομία. ( Κρατούσε ένα σωρό χαρτιά και φακέλους και ήταν έτοιμος να τους πετάξει στα κάρβουνα. Ο παππούς το κατάλαβε και έβαλε διακριτικά πάνω την σχάρα με τα κοψίδια του αρνιού για να σώσει την ζημιά )

-Άλλο Κρις και άλλο Τσάρλι που έλεγε και ο παππούς σου ο Χαμπής.

Ο Χαράλαμπος χαμογέλασε με την αναφορά του ονόματος του παππού του. Χαλάρωσε λίγο η ένταση του. Θυμήθηκε τα παι(δικά) του καλοκαίρια στην Περβόλα στην θάλασσα του Ξυλοφάγου. Μια μνήμη γεύσης παγωτού σοκολάτα ήρθε στο μυαλό του και στο στόμα του. Κάθε απόγευμα ο Ρόκι και ο πρωτοξάδελφος του ο Μπλόντι είχαν κέρασμα παγωτό από τον παππού τον Χαμπή όταν πέρναγε ο Άγγλος παγωτάρης. Ρόκι και Μπλόντι ήταν τα παρατσούκλια που είχε βγάλει το παππούς όταν είδε για πρώτη φορά τους δυο Χαραλάμπηδες.

-Κάτσε να πιούμε ένα ποτήρι.

- Πιάσε ένα μπουκάλι από τον Αθανάσιο Διάκο. (Είπε ο Χαράλαμπος στον γιο του ακόμα πιο χαλαρός και έκλεισε συνωμοτικά το μάτι στον πατέρα του )

-Μπαμπά κάβα είναι ο Αθανάσιος Διάκος .

-Ο παππούς μου ο Χαμπής όταν μαζευόμασταν όλοι στο μηχανουργείο του και έκανε τα χωρίς ώρα λήξης τραπεζώματα τα ποτά τα είχε μέσα σε ένα κουτί και από πάνω το σκέπαζε με μια ζωγραφιά του Αθανασίου Διάκου , την είχε φτιάξει η γιαγιά σου . Έτσι όταν έλεγε πιάσε έναν Αθανάσιο διάκο ήταν κωδικός πιάσε ένα μπουκάλι.

-Μάλιστα ( είπε ο Πέτρος πήγε να φέρει ένα μπουκάλι ποτήρια και πάγο . Ο πατέρας του πέταξε τους φακέλους στο αμάξι. Όταν γύρισε ο Πέτρος , ο Χαράλαμπος έβαλε πάγο και στο δικό του και άφησε τα άλλα άδεια)

-Γέρνεις πίνεις που έλεγε και ο παππούς μου. Το ποτό του ο καθένας το κανονίζει μόνος του. Καλά πατέρα που το θυμήθηκες «δεν έχει λάθος άλλο Τσάρλι Κρις και άλλο Τσάρλι ».

-Από την μια η σάλτσα που προσπαθώ να φτιάξω από την άλλη εσύ φορτωμένος με την χαρτούρα δούλεψε μόνο του το μηχάνημα ( δείχνει το κεφάλι του) θυμήθηκα πως τρέλανε τον γραφειοκράτη τελώνη ο Χαμπής .

-Για λέγε παππού είπε ο Πέτρος.

-Κοίτα την ψησταριά να γύρω ένα. ( Ο Πέτρος πήρε θέση στην ψησταριά και ο παππούς έφτιαχνε το ποτό του),Ήμασταν στην Περβόλα , στην θάλασσα όταν μου είπε αυτή την ιστορία . ( Έγειρε το κεφάλι του προς τα πίσω και έφερε εικόνες από εκείνο το ζεστό Αυγουστιάτικο βράδυ που του διηγήθηκε ο πεθερός του την ιστορία με τον τελώνη) Είχαμε χαλαρώσει και άρχισε να μου λέει ο προπάππος σου.

-Λοιπόν Πετράκο , για ένα μεγάλο διάστημα έφερνα ανταλλακτικά για κάθε είδους μηχανή από την Αγγλία. Όταν έφερα το πρώτο φορτίο πήγα στο τελωνείο Λάρνακας για εκτελωνισμό. Ο τελώνης γνωστός μου τον γνώριζα από το σχολείο , άνθρωπος της εξουσίας από μικρός , φανατικός απουσιολόγος της τάξης και ο επίσημος ρουφιάνος των καθηγητών. Ο άνθρωπος δύσκολα αλλάζει . Πλησιάζοντας στο γραφείο βλέπω τον τελώνη να τρίβει τον δείκτη και τον αντίχειρα του χεριού με το χέρι τεντωμένο και κοιτώντας έναν υπάλληλο.

-Μάλιστα κύριε . (Του λέει και του βάζει ένα στυλό στο χέρι να υπογράψει)

-Κύριε προϊστάμενε είπαμε ! (Του λέει ο τελώνης και τώρα του κουνά πάνω κάτω την προτεταμένη γροθιά του , σήμα ότι ήθελε και σφραγίδα και του την φέρνει ο υπάλληλος ).

-Ορίστε κύριε προϊστάμενε. ( Και του δίνει την σφραγίδα)

-Πους λες Πετράκο άρχισα να νοιώθω φτερουγίσματα μέσα στο κεφάλι μου, άρχισε να με πιάνει ο Πέλαρος* αλλά συγκρατήθηκα. Είπα να δώσω τόπο στην οργή.

-Κύριε προϊστάμενε ένα δέμα με γαρίδες ( εξαιρετικός και σπάνιος μεζές για εκείνη την εποχή, του φώναξε ένας υπάλληλος που έκανε έλεγχο σε κάποιον άλλον).

-Κατάσχονται απαγορεύει ο κανονισμός νωπές τροφές.

-Όταν ήρθε η σειρά μου δεν δέχτηκε ούτε να ανταλλάξει μια ματιά μαζί μου. Η εξουσία Πετράκο προκαλεί άνω γωνία στο βλέμμα του ανθρώπου και δεν μπορεί να κοιτάξει τον άλλο στα μάτια. Πλήρωσα και ένα σχετικά μεγάλο ποσό και δεν του είπα τίποτα αλλά οργανώθηκα καλά στο επόμενο ταξίδι . Τους εξουσιαστές της γραφειοκρατίας με ομοιοπαθητική τους πολεμάς , με χαρτιά σε εγκλωβίζουν με χαρτιά θα τους πολεμήσεις. Στο δεύτερο ταξίδι ξανά στο γραφείο του κύριου προϊστάμενου. Όταν ήρθε η σειρά μου φωνάζει δυνατά στον υπάλληλο .

-Έλα εδώ παιδί έχει σοβαρό λάθος , δεν μπορεί να πληρώσει τόσο λίγο φόρο για τόσο μεγάλο εμπόρευμα.

-Άστα Χαμπή από τότε που έγινε προϊστάμενος μπλέξαμε ( μου ψιθύρισε ο υπάλληλος ) αυθόρμητα πήγα και εγώ στο γραφείο του.

-Κύριε προϊστάμενε του λέει με βάση τα τιμολόγια που προσκόμισε ο κύριος τόσος φόρος βγαίνει.

-Παίρνει τα τιμολόγια και πράγματι έτσι ήταν μετά στρέφεται σε μένα.

-Μα είναι δυνατόν κύριε Χαμπή να σας πουλάν τόσο φθηνά ανταλλακτικά

-Δεν έχει λάθος κυρέέέ προϊστάμενε. Δεν έβαλα το ι στο κύριε και ακούστηκε εκεί ρε δηλαδή γάιδαρε , ο υπάλληλος κοκκίνισε αλλά ο γάιδαρος δεν κατάλαβε τίποτα η εξουσία φαίνεται ότι προκαλεί απώλειες και στην όραση και στην ακοή.

-Πως δεν έχει λάθος ;

-Κοιτάξτε τα ανταλλακτικά τα παίρνω από τον πρώτο μου ξάδελφο τώρα (,όλα τα τιμολόγια πώλησης έγραφαν Charlie Motors C . Lamprou, και τα δικά μου Motors Ch. Lamprou), ξάδελφος μου ο Χρυσόστομος μου τα πουλάει σε καλές τιμές, στο κόστος του λέω . Εκείνο που δεν ήξερε αυτός ήταν ότι ο ξάδελφος και εγώ ήμουν του ίδιο πρόσωπο. Έκανα και μια εταιρεία στην Αγγλία. Στα αγγλικά τιμολόγια δεν έβαλα το h και τον έστειλα αδιάβαστο. Αγόραζα και πούλαγα εγώ σε μένα!!!

-Κύριε προϊστάμενε του φωνάζει ένας υπάλληλος πέντε κιλά γαρίδες στις αποσκευές του κύριου Χαμπή .

-Κατάσχονται λέει με το εξουσιαστικό του ύφος .

-Αποκλείεται κυρέέεὲ προϊστάμενε ( Αρχίζει να γυαλίζει το μάτι του σηκώνεται απάνω και μου βγάζει το χέρι μπροστά με τον δείκτη σαν ξιφολόγχη χωρίς όμως να με κοιτά Το βλέμμα του ήταν σε μεγαλύτερη άνω λοξή γωνία, πήγαινε για προαγωγή ο άνθρωπος!!!)

-Κύριε το επιβάλει ο κανονισμός ( και πιάνει ένα βιβλίο) σελίδα 12 δεύτερη παράγραφος απαγορεύεται η είσοδος στην χώρα νωπών τροφίμων, αυστηρώς κατάσχονται.

-Αποκλείεται του λέω και μη μου κουνάς εμένα έτσι το χέρι γιατί θα σου θυμώσω

(του λέω αλλά χαμογελώντας παίρνοντας ένα βλέμμα σαν γλυκοκούταβο και ό άλλος τρελαίνεται).

-Κατάσχονται όλα τα νωπά τρόφιμα κύριε , είναι νόμος και το γράφει πεντακάθαρα

-Εγώ τις γαρίδες μου θα τις πάρω!!!

-Τα νωπά τρόφιμα απαγορεύονται.

-Ναι αλλά οι δικές μου δεν είναι νωπές !!!!

-Τι είναι οι δικές σου;

-Μαγειρεμένες κυρέέέ προϊστάμενε και ο νόμος δεν απαγορεύει τα μαγειρεμένα τρόφιμα κυρέέε΄προιστάμενε ( Και μένει στήλη άλατος ο άλλος ) Πλήρωσα το ένα τρίτο από την πρώτη φορά, πήρα και τις γαρίδες μου και αποχώρησα . Ενώ ο άλλος είχε μείνει ακόμα όρθιος από την αμηχανία του.

Η γιαγιά Μαρία έφτιαχνε τα λουλούδια στο μπαλκόνι αλλά άκουγε και την ιστορία για τον πατέρα της.

-Αν δεν είχες παραγγείλει και δεύτερο αρνί θα τρώγαμε ψάρια και γαρίδες σήμερα. ( Είπε στον παππού. )

-Μην στενοχωριέσαι πεζούνα *μου και έχω φτιάξει μια σάλτα με γαρίδες ντομάτες και μυρωδικά που θα βρεις και λέπια μέσα στο αρνί….

-Μα πάνε σάλτσα γαρίδες με αρνί στα κάρβουνα ….. δεύτερο χέρι ;

-Γιατί το απαγορεύει ο κανονισμός κυρία προϊσταμένη ;

Της είπε ο παππούς με το ιδιαίτερο πονηρό του ύφος και ξέσπασαν όλοι σε γέλια.



*Η ιστορία έχει και στοιχεία φανταστικά αλλά ο βασικός της κορμός αφορά στιγμές του Χαμπή της Ανδριανούς όπως τις θυμάμαι από τις διηγήσεις του.

Πεζούνα =περιστέρα

Τον έπιασε ο Πέλαρος=είναι εκτός εαυτού

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ