Γερμανικό ενδιαφέρον εμφανίστηκε ξαφνικά για τον Σιδηρόδρομο της Πελοποννήσου. Ήδη Γερμανική εταιρεία έχει καταθέσει στο Υπουργείο Υποδομών συγκεκριμένο πλάνο εκμετάλλευσης του μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, εκτός από τη γραμμή Κορίνθου-Πάτρας η οποία λειτουργεί ήδη. Το σχέδιο περιλαμβάνει εμπορευματικά αλλά και επιβατικά δρομολόγια ενώ προβλέπονται τουριστικά δρομολόγια με συρμούς μουσειακής αξίας. Σημαντική πτυχή της πρότασης αποτελεί η διατήρηση της κυριότητας των γραμμών από το ελληνικό δημόσιο καθώς και η δημιουργία περίπου 170 θέσεων εργασίας.
Οι Γερμανοί εκπρόσωποι της εν λόγω εταιρείας επισκέφθηκαν τον δήμο Καλαμάτας και παρουσίασαν την πρότασή τους για τον σιδηρόδρομο. Ανάλογες επισκέψεις αναμένεται να κάνουν και στο Άργος – Ναύπλιο. Η Γερμανική πρόταση αφορά στην εκμετάλλευση του μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, με τοπικές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, αλλά και με τουριστικούς συρμούς μουσειακής αξίας.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Μεσσηνιακής εφημερίας «Ελαυθερία», η μελέτη έχει ήδη κατατεθεί στο υπουργείο Υποδομών, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις της με το Ελληνικό Δημόσιο, ζητώντας να αναλάβει ολόκληρο το υπάρχον μετρικό δίκτυο -συμπεριλαμβανομένων και των σιδηροδρομικών σταθμών - με τη μορφή χρησιδανείου για 3 χρόνια χωρίς να πληρώνει ενοίκιο για τη χρήση των εγκαταστάσεων.
Η συμφωνία ενοικίασης προβλέπεται να επεκταθεί αυτομάτως για ακόμα 12 χρόνια εάν η ΣΠΑΠ Α.Ε. επιτύχει να παρέχει τις σιδηροδρομικές συνδέσεις που παρείχε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν την αναστολή των δρομολογίων. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι γίνεται σαφές πως οι τίτλοι ιδιοκτησίας θα παραμείνουν στην κυριότητα του ελληνικού κράτους.
Προϋπόθεση για την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος είναι η τροποποίηση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής νομοθεσίας και η εναρμόνισή της με τις αντίστοιχες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, καθώς και η ετήσια επιχορήγηση 7 εκατ. ευρώ ανά έτος λειτουργίας από το ελληνικό κράτος για τα επόμενα 3 χρόνια. Υπολογίζεται δε ότι θα δημιουργηθούν 170 θέσεις εργασίας σιδηροδρομικών υπαλλήλων.
Όσον σον αφορά τα επιβατικά δρομολόγια, προβλέπονται τα εξής: Κόρινθος - Αργος - Ναύπλιο, Αργος - Τρίπολη, Τρίπολη - Καλαμάτα, Καλαμάτα - Μεσσήνη, Καλαμάτα - Διαβολίτσι (με προοπτική τερματικού στο λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας με τη μορφή προαστιακού), Κατάκολο - Πύργος - Ολυμπία, και Κρυονέρι - Αγρίνιο στην Αιτωλοακαρνανία. Τα σχεδιαζόμενα εμπορικά δρομολόγια είναι: Ασπρόπυργος - Μεγαλόπολη για τη μεταφορά πετρελαίων από τα διυλιστήρια στη μονάδα παραγωγής ενέργειας, αλλά και για την ενδεχόμενη μεταφορά απορριμμάτων για βιολογική ταφή στα παλιά λιγνιτωρυχεία. Επίσης σε δεύτερη φάση, Αθίκια Κορινθίας - Ναύπλιο για τη μεταφορά σκύρων και πιθανόν επέκταση της σύνδεσης με το Θριάσιο και το Ικόνιο με την προσθήκη νέας γραμμής.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι τουριστικές γραμμές, όπως Καλάβρυτα - Διακοφτό, Κατάκολο - Ολυμπία, Ναύπλιο - Αργος - Τρίπολη - Ζευγολατιό - Καλαμάτα ή Κυπαρισσία, καθώς και Αγιοι Ανάργυροι - Κόρινθος. Οι τουριστικές γραμμές πιθανόν να εξυπηρετούνται από μουσειακής αξίας συρμούς.
Προϋπόθεση για την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος είναι η τροποποίηση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής νομοθεσίας και η εναρμόνισή της με τις αντίστοιχες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, καθώς και η ετήσια επιχορήγηση 7 εκατ. ευρώ ανά έτος λειτουργίας από το ελληνικό κράτος για τα επόμενα 3 χρόνια. Υπολογίζεται δε ότι θα δημιουργηθούν 170 θέσεις εργασίας σιδηροδρομικών υπαλλήλων.
Όσον σον αφορά τα επιβατικά δρομολόγια, προβλέπονται τα εξής: Κόρινθος - Αργος - Ναύπλιο, Αργος - Τρίπολη, Τρίπολη - Καλαμάτα, Καλαμάτα - Μεσσήνη, Καλαμάτα - Διαβολίτσι (με προοπτική τερματικού στο λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας με τη μορφή προαστιακού), Κατάκολο - Πύργος - Ολυμπία, και Κρυονέρι - Αγρίνιο στην Αιτωλοακαρνανία. Τα σχεδιαζόμενα εμπορικά δρομολόγια είναι: Ασπρόπυργος - Μεγαλόπολη για τη μεταφορά πετρελαίων από τα διυλιστήρια στη μονάδα παραγωγής ενέργειας, αλλά και για την ενδεχόμενη μεταφορά απορριμμάτων για βιολογική ταφή στα παλιά λιγνιτωρυχεία. Επίσης σε δεύτερη φάση, Αθίκια Κορινθίας - Ναύπλιο για τη μεταφορά σκύρων και πιθανόν επέκταση της σύνδεσης με το Θριάσιο και το Ικόνιο με την προσθήκη νέας γραμμής.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι τουριστικές γραμμές, όπως Καλάβρυτα - Διακοφτό, Κατάκολο - Ολυμπία, Ναύπλιο - Αργος - Τρίπολη - Ζευγολατιό - Καλαμάτα ή Κυπαρισσία, καθώς και Αγιοι Ανάργυροι - Κόρινθος. Οι τουριστικές γραμμές πιθανόν να εξυπηρετούνται από μουσειακής αξίας συρμούς.
Στο παρελθόν, στις αρχές της 10ετίας του `90, όταν ξαναμπήκε σε λειτουργία η γραμμή Ναυπλίου -Άργους –Αθηνών, ο σύλλογος φίλων ελληνικού σιδηροδρόμου, είχε προτείνει στους δημάρχους Ναυπλίου Γ. Τσούρνο και Άργους Δ. Παπανικολάου την δημιουργία διαδημοτικής επιχείρησης εκμετάλλευσης της γραμμής Μυκήνες-Αργος-Ναύπλιο-Μύλοι με παραδοσιακά τραίνα- συγκεκριμένα με ένα ρετρό με μπαλκόνια που ήταν παρατημένο εκείνη την εποχή στον σταθμό του Ρέντη.
Τα παραδοσιακά αυτά βαγόνια θα ενοικιάζονταν για συνεδριακούς σκοπούς, γαμήλιες κλπ. δεξιώσεις και για τουριστικούς λόγους. Δυστυχώς η πρόταση αυτή δεν αντιμετωπίστηκε με την δέουσα προσοχή από τους δύο τότε δημάρχους.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου