Φαίνεται πως θα ξεκινήσει επιτέλους ο αγωγός φυσικού αεριού, αφού πήρε πλέον και την έγκριση των κομμάτων της αντιπολίτευσης
Την περασμένη εβδομάδα, παρουσιάστηκε στη Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή, από τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος Γιάννη Μανιάτη και τον Δ/ντα Σύμβουλο του ΔΕΣΦΑ, Γιώργο Παπαρσένο, ο αγωγός Φυσικού Αερίου «Άγιοι Θεόδωροι – Μεγαλόπολη».
Πρόκειται για έναν τεράστιο αγωγό 159 χιλ. που θα περνά από τις ευρύτερες περιοχές της Κορίνθου, του Άργους- Ναυπλίου, της Τρίπολης και της Μεγαλόπολης και ο οποίος θα είναι υπόγειος (2 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους) και προβλέπεται να ξεκινήσει στο τέλος του 2011 – αρχές 2012 και να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2013 με συνολικό προϋπολογισμό 130 εκατ. Ευρώ.
Ο κ. Γιάννης Μανιάτης έκανε ιδιαίτερη αναφορά τόσο στα σημαντικά αναπτυξιακά πλεονεκτήματα του έργου στους Νομούς από τους οποίους διέρχεται σχετικά με τη μείωση του κόστους των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και των νοικοκυριών (20-60%), όσο και στις προοπτικές μελλοντικής επέκτασής του στις περιοχές Καλαμάτας, Σπάρτης, Πάτρας, Πύργου, όπως επίσης και στην επαναχάραξη του αγωγού στις περιοχές του Δήμου Κορίνθου (Εξαμίλια) και του Δήμου Άργους-Μυκηνών, για τον οποίο έγιναν πολλές συζητήσεις και λίγο έλειψε να έχουμε μια νέα διαμάχη μεταξύ Άργους και Ναυπλίου. Μεταξύ άλλων τονίστηκε πως θα δημιουργηθούν έως και 1.500 νέων θέσεων εργασίας στους Νομούς Κορινθίας, Αργολίδας, Αρκαδίας από τη δημιουργία δικτύων Φυσικού Αερίου στους τελικούς καταναλωτές. Σημειώνεται ότι έχει ληφθεί ειδική μέριμνα για την ικανοποιητική αποζημίωση των αγροτών από τα αγροτεμάχια των οποίων θα διέλθει ο αγωγός, δεδομένου ότι υπολογίζεται μια μέση τιμή 250€/δέντρο για τα εσπεριδοειδή, 350€/δέντρο για τους ελαιώνες και 5.100€/στρέμμα για τους αμπελώνες. Σημειώνεται ότι οι δενδρώδεις καλλιέργειες (ελαιόδενδρα, εσπεριδοειδή, κλπ) μπορούν να επαναφυτευθούν σε απόσταση μόλις 4 μέτρων από τον άξονα του αγωγού. Όλα τα Κόμματα της Αντιπολίτευσης επικρότησαν την υλοποίηση αυτού του μεγάλου επενδυτικού σχεδίου για την Πελοπόννησο και δήλωσαν τη συνεχή στήριξή τους σε όλες τις πρωτοβουλίες για την κατασκευή και λειτουργία του.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου