Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

29/12/11

Γράμμα στον Άγιο Βασίλη

Η απέναντι όχθη του Βασίλη Καπετάνιου
Ο Βαγγέλης φορτωμένος τις κυριακάτικες εφημερίδες έφτασε στο πίσω μπαλκόνι του σπιτιού του. Εκεί με σήματα καπνού τον περίμενε ένας καυτός ελληνικός καφές που είχε φτιάξει η γυναίκα του. Η μοναχική σιωπηλή ανάγνωση των εφημερίδων την Κυριακή ήταν μια ελάχιστη πολυτέλεια που κρατούσε για τον εαυτό του. Ο μόνος που έσπαζε το άβατο του πίσω μπαλκονιού ήταν ο γιός του ο Αναστάσης, ο οποίος σεβόταν, στο μέτρο που επέτρεπαν τα οχτώ του χρόνια τον κανόνα της σιωπής.

Μόλις είχε οργανώσει το υλικό του ο Βαγγέλης σε στοίβες , βιβλία, δίσκοι, περιοδικά, εφημερίδες και διαφημιστικά φυλλάδια εμφανίστηκε ο γιός του ο Αναστάσης, φορούσε το μαύρο σκουφί με το λογότυπο της ΑΕΚ. Έκανε λίγο κρύο εκείνο το χειμωνιάτικο πρωινό αλλά το σκουφί της Αεκάρας ήταν κωδικός ότι ο Αναστάσης μάλλον ήθελε να καλοπιάσει τον  πατέρα του , πλησίαζε εξ άλλου και η πρωτοχρονιά. Ο Βαγγέλης ήταν φανατικός οπαδός της Αεκάρας.

Ο Αναστάσης άφησε το σοκολατούχο ρόφημα του στο μικρό τραπέζι, πήρε σιωπηλός την στοίβα με τα διαφημιστικά φυλλάδια. Απόρριψε ταχύτατα τα πολυκαταστήματα και βρήκε το φυλλάδιο με τα συναρμολογούμενα παιγνίδια και του αφοσιώθηκε. Τα βλέφαρα του ακινητοποιήθηκαν όταν είδε το μεγάλο κάστρο με το πτερωτό δεινόσαυρο που προσπαθούσε να το καταστρέψει.

Ο μπαμπάς του μόλις τελείωσε το ξεκαθάρισμα μιας κυριακάτικης εφημερίδας. Πήρε μια ρουφηξιά καφέ και κοίταξε τον ενθουσιασμένο Αναστάση με τα ακινητοποιημένα βλέφαρα. Αυτό το βλέμμα έπιασε ο γιός του, ανοιγόκλεισε τα βλέφαρα του για να υγράνει τα μάτια και βρήκε την ευκαιρία να σπάσει τον άτυπο κανόνα της σιωπής.

-Μπαμπά να σου πω κάτι;

-Ακούω.

- Ο άγιος Βασίλης θα έρθει φέτος;  Με την κρίση ….που λένε ;

-Εσύ δεν μας είπες πέρυσι πως ξέρεις ότι δεν υπάρχει και ότι μας αφήνεις να σε κοροϊδεύουμε για να παίρνεις δώρα. Τι λες λοιπόν; ( Ο Αναστάσης δεν  περίμενε ο πατέρας του να θυμάται μετά από ένα χρόνο αυτό που είχε πει.)

- Είναι ντυμένο καλά το παιδί; ( Ακούστηκε η φωνή της γιαγιάς από τον κάτω όροφο που κατάλαβε ότι ήταν έξω με τον πατέρα του. Η φωνή της γιαγιάς από μηχανής θεός για να σώσει τον Αναστάση από την δύσκολη θέση.)

-Όπως λέει και η μάνα σου, η γιαγιά μου πρέπει να κρατάμε τα έθιμα και τις παραδόσεις!!! Εγώ λέω να του γράψω ένα γράμμα και ότι βγει. Αν θέλει, μου την κάνει την έκπληξη!!! ( Και πήρε εκείνο το αθώο και ταυτόχρονα πονηρό βλέμμα ίδιο με του πατέρα του όταν έκανε μικρός τις σκανταλιές του.)

-Πόσα λεφτά κάνει; ( Και με το βλέμμα του ο πατέρας του έδειξε το κάστρο και τον πτερωτό δεινόσαυρο.)

-180 ευρώ.

-Αναστάση είναι πολλά λεφτά …..θα δούμε αν  μπορούμε να το πάρουμε.

Ο  Αναστάσης σηκώθηκε πήρε το φυλλάδιο παραμάσχαλα και πήγε μέσα στο σπίτι αφήνοντας τον πατέρα του να απολαύει την σιωπηρή του ανάγνωση.

Την άλλη μέρα με ένα φιλί χαιρέτησε τον πατέρα του ο Αναστάσης και πέρασε την πύλη του σχολείου του. Σπάνια έδινε φιλιά στον πατέρα πριν μπει στο σχολείο. Τον παραξένεψε λίγο τον Βαγγέλη αυτό. Αλλά η τρυφεράδα αυτή του γιού του ήταν μια συναισθηματική ένεση για να αντέξει την δύσκολή εβδομάδα στην δουλειά του. Ήταν εφοριακός και του είχαν αναθέσει να ελέγχει τα δικαιολογητικά των πολιτών που διεκδικούσαν μείωση στα «χαράτσια»  της ΔΕΗ. Από οικονομολόγος είχε γίνει ντέντεκτιβ και ψυχοθεραπευτής όπως έλεγε. Καλημέρισε τους δυο συναδέλφους του κρέμασε το σακάκι του και άνοιξε το κομπιούτερ του.

-Βαγγέλη σου έπεσε ένας φάκελος ( είπε η Τούλα η συνάδελφος του).

-Που ;

-Κάτω από το σακάκι σου.

Κοιτά κάτω από το σακάκι του και βλέπει ένα φάκελο. Τον γυρίζει από την άλλη να δει τα στοιχεία του, δεν είχε αποστολέα μόνο παραλήπτη τον Άγιο Βασίλη.

-Ρε τον μπαγάσα ( είπε και γέλασε) για αυτό με φίλησε στο σχολείο για να μου βάλει στην τσέπη τον φάκελο. Ο γιός μου έστειλε γράμμα στον άγιο Βασίλη ( είπε απευθυνόμενος στους συναδέλφους του. Ανοίγει τον φάκελο. Μέσα ήταν το κομμάτι από το φυλλάδιο με το κάστρο και τον φλεγόμενο πτερωτό δεινόσαυρο το άφησε πάνω στο γραφείο του) Δεν είμαστε καλά  (συνεχίζει τον μονόλογο του ) βγάζει δυο πενηντάευρα από το φάκελο τα βάζει ξανά μέσα και τραβά το γράμμα. Τα λεφτά με τον φάκελο τα έβαλε στην τσέπη του παντελονιού. Άρχισε να διαβάζει φωναχτά προσπαθώντας να κάνει την φωνή του Αναστάση.)

-Αγαπητέ άγιε Βασίλη γνωρίζω ότι φέτος τα πράγματα είναι δύσκολα. Έχουμε οικονομική κρίση όπως λέει και ο μπαμπάς μου. Αλλά επειδή πρέπει να κρατάμε τα ήθη και τα έθιμα όπως λέει και η γιαγιά μου ξέρω ότι θα μου φέρεις κάποιο δώρο. Εγώ όμως θέλω αυτό το κάστρο!!! Για να σε βγάλω από την δύσκολη θέση επειδή είναι ακριβό σου βάζω και εκατό ευρώ από τον κουμπαρά μου.

Φιλιά Αναστάσης .

Τα δυνατά γέλια των τριών υπαλλήλων ακούγονταν μέχρι τον κάτω όροφο. Το περήφανο βλέμμα του Βαγγέλη φανέρωνε ότι ο γιός του τον είχε πολιορκήσει με τον πιο κατάλληλο τρόπο και μάλλον κέρδισε το ακριβό κάστρο. Τα γέλια τους κόπηκαν απότομα όταν άκουσαν δυνατές φωνές και μεταλλικούς ήχους από τα πλακάκια του διαδρόμου.

-Που είναι η επιτροπή, που είναι οι γενίτσαροι να πάω να πληρώσω τα χαράτσια, που είσαστε ρεεε;

Σε έξαλλη κατάσταση ένας ταλαιπωρημένος άντρας 60- 65 ετών, μπήκε στηριζόμενος στην μαγκούρα, το κάτω άκρο της ήταν τυλιγμένο με αντιολισθητικό μέταλλο, από εκεί και οι ήχοι.  Οι δυο υπάλληλοι κοίταξαν τον Βαγγέλη, για αυτόν βαρούσε η …. μαγκούρα.

-Σε μένα ελάτε κύριε.

-Πως θα το πληρώσω εγώ αυτό, πεντακόσια είκοσι ευρώ παίρνω σύνταξη , πεντακόσια εξήντα πέντε ευρώ είναι το χαράτσι.

-Αν είστε σε κάποια ειδική ομάδα που δικαιούται έκπτωση θα φτιάξουμε τα χαρτιά και θα  έχετε μεγάλη έκπτωση του είπε ο Βαγγέλης ( με ήρεμη φωνή προσπαθώντας να τον ηρεμήσει).

-Τα νεύρα μου έχουν διαλυθεί, η καρδιά μου δουλεύει η μισή , οι αρτηρίες μου είναι βουλωμένες ….

-Εγώ σας πιστεύω αλλά πρέπει να έχω και βεβαιώσεις από δημόσια νοσοκομεία.

(Εκείνη την στιγμή το μάτι του παππού πέφτει στον φτερωτό δράκο που ξερνούσε φωτιές πάνω από το μελλοντικό κάστρο του Αναστάση, ήταν σαν να του έριξες μια σφυριά στο κεφάλι και ξύπνησες τον χειρότερο εφιάλτη του. Αρχίζει να χτυπάει με μανία πάνω κάτω στα πλακάκια την μαγκούρα του.)

-Φωτιές παντού φωτιές, ξερνούσαν τον θάνατο τα τούρκικα αεροπλάνα πάνω από το αεροδρόμιο της Λευκωσίας. Σήκωνα το άδειο μου τουφέκι για να τους πολεμήσω. Καμένα κομμάτια κρέας πέταγα σε ένα κοινό λάκκο τους συντρόφους μου. Και πριν τους πετάξω μέσα να ψάχνω μέσα σε κομμάτια κρέας αν τους έχει μείνει καμία σφαίρα για να συνεχίσω τον αγώνα. Φωτιές παντού, κομμάτια κρέας οι σύντροφοι μου. Το Πάσχα αν  δω να σφάζουν αρνί με τρελαίνει η μυρωδιά του αίματος, 37 χρόνια μετά.  ( Ο Βαγγέλης πρόσεξε ότι ο παππούς είχε γίνει  κατακόκκινος, οι φλέβες του λαιμού ήταν έτοιμες να σπάσουν, το βλέμμα του είχε γυρίσει σε εικόνες από το παρελθόν) . Πολέμησα μέχρι θανάτου και η πατρίδα δεν μου αναγνώρισε ούτε μια μάχη. Έχασα την υγεία μου και μου ζητά δικαιολογητικά για να μην μου κόψουν το ρεύμα. Με εκβιάζουν οι άνανδροι, άμα μου κόψουν το ρεύμα δεν θα μπορώ να λειτουργώ την συσκευή οξυγόνου το βράδυ στον ύπνο μου. Έδωσα το αίμα μου και μου κόβουν το οξυγόνο. Αίμα αίμα παντού .

-Κύριε θέλετε να βγούμε έξω να πιείτε ένα ποτήρι νερό; ( Τον είχε πιάσει προστατευτικά από τους ώμους ο Βαγγέλης, τον έβλεπε ήταν έτοιμος να λιποθυμήσει) .

-Αίμα κομμάτια παντού, πολέμησα τους Τούρκους και η πατρίδα για ευχαριστώ μου ρίχνει χαράτσια!!! ( Με δυσκολία ο Βαγγέλης τον έβαλε στην πολυθρόνα του διαδρόμου , η Τούλα έφερε ένα ποτήρι νερό.)

- Δώστε μου τον λογαριασμό να τον δω (και του πήρε με ήρεμες κινήσεις το χαράτσι από το χέρι) θα σας γίνει μεγάλη έκπτωση ελάτε αύριο με ηρεμία και μην περιμένετε στην ουρά να ζητήσετε εμένα ( Κρύος ιδρώτας έλουζε το πρόσωπο του πληγωμένου αγωνιστή, ο Βαγγέλης έψαξε για χαρτομάντιλο στις τσέπες του εκεί βρήκε μόνο τον φάκελο με τα 100 ευρώ του Αναστάση, με πολύ διακριτικό τρόπο πέρασε το φάκελο μέσα στο λογαριασμό της ΔΕΗ) Ελάτε αύριο με ηρεμία κοιτάξτε μην χάσετε κανένα χαρτί…..

Με βαριά βήματα και σέρνοντας την μαγκούρα του έφυγε ο άγνωστος ήρωας. Ο Βαγγέλης συγκινημένος γύρισε στο γραφείο του. Για λίγα λεπτά δεν μιλούσε κανένας και οι τρεις υπάλληλοι δούλευαν βουβοί στους υπολογιστές τους.

-Ρε Βαγγελάρα τι θα κάνει η Αεκάρα σου θα πάρει κανένα βαθμό στην Ευρώπη;

( του είπε ο Νίκος, ο τρίτος συνάδελφος, να τον πειράξει λίγο, να ευθυμήσουν.)

-Θα κάνουμε διπλό έξω, σίγουρα αυτή την φορά.  

-Βάζεις στοίχημα ; ( Αυτή η φράση έδωσε την ιδέα στον Βαγγέλη να πάρει μια ανάσα, να κάνει ένα τσιγάρο, ποιος ξέρει τι άλλο είχε να αντιμετωπίσει σήμερα.)

- Τώρα πάω κάτω να την παίξω διπλό στο προποτζίδικο…….

Την Τετάρτη η Αεκάρα νίκησε 3-1 και πήρε τους πρώτους ευρωπαϊκούς βαθμούς, τα κέρδη από το στοίχημα υπερκάλυψαν τα έξοδα για το κάστρο του Αναστάση. Μέχρι την τελευταία Παρασκευή του χρόνου ο άγνωστος ήρωας δεν είχε φανεί στην υπηρεσία τους…

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ