«Τα αεροδρόμια της Καλαμάτας και του Αράξου είναι αρκετά. Ούτε η Τρίπολη ούτε η Ανδραβίδα έχουν αεροπορικό ενδιαφέρον. Μην κάνουμε την εγκληματική πράξη να στήνουμε συνεχώς αεροδρόμια και μετά να τα κλείνουμε». Τα παραπάνω επισημαίνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), Βασίλης Αλεβιζόπουλος, μιλώντας στην εφημερίδα «Θάρρος» της Μεσσηνίας, σχετικά με την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Καλαμάτας και την πιθανότητα λειτουργίας του αεροδρομίου της Τρίπολης ως πολιτικού, όπως έχει αποφασίσει το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Οι δηλώσεις Αλεβιζόπουλου, φέρνουν τα πάνω – κάτω με το αεροδρόμιο της Τρίπολης, στο οποίο έχουν επενδύσει τις ελπίδες τους οι ξενοδόχοι της Αργολίδας, αν και κατά τον κ. Αλεβιζόπουλο, επισκέπτες και τουρίστες δε φέρνει ένα αεροδρόμιο, αλλά το «προϊόν που πουλάει» κάθε περιοχή, κι αυτό πρέπει να μπει στο στόχαστρο.
Όπως τονίζει στην Βίκυ Βετουλάκη ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας είναι λάθος κίνηση σε μια τόσο μικρή περιοχή όπως η Πελοπόννησος, να δημιουργηθούν άλλα δύο αεροδρόμια, της Ανδραβίδας και της Τρίπολης: «Υπάρχει μια αντίληψη σε κάποιους ότι το αεροδρόμιο θα φέρει τουρισμό. Αυτό είναι λάθος. Τα αεροδρόμια δε φέρνουν τουρισμό. Οι περιοχές, το προϊόν, είναι αυτό που θα φέρει τον τουρίστα. Φυσικά, η είσοδος και η έξοδος πρέπει να είναι ευπρεπείς από πλευράς αεροδρομίου. Εκείνο που έχει μεγάλη σημασία στα περιφερειακά αεροδρόμια, όπως αυτό της Καλαμάτας, είναι η τιμολογιακή πολιτική την οποία πρέπει να έχεις για να προσελκύσεις χαμηλού κόστους εταιρείες, αλλά ιδιαίτερα τσάρτερ».
Όχι στην Τρίπολη
Για την Καλαμάτα και για τον Άραξο ο κος Αλεβιζόπουλος σχολίασε, ότι δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον εσωτερικών πτήσεων: «Μεγάλος στόχος πρέπει να είναι η προσέλκυση τσάρτερ με τουριστικούς πράκτορες, με στόχο τη διαφήμιση του προϊόντος της Πελοποννήσου. Το μόνο που μπορεί να κάνει η Περιφέρεια σήμερα είναι να διαφημίσει το προϊόν και να αξιοποιήσει τα αεροδρόμια που έχει. Όχι να δημιουργήσει καινούργια, επειδή το θέλει τοπικιστικά κάποιος. Ένα αεροδρόμιο στην Τρίπολη δεν έχει κανένα ενδιαφέρον. Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας στα ταμεία της ΥΠΑ δεν προσφέρει ούτε ένα ευρώ. Κοιτούσα τα στατιστικά, 80.000 επιβάτες το 2010 σε εξωτερικές πτήσεις και 2.500 – 3.000 σε εσωτερικές και μόνο το καλοκαίρι, δεν είναι κίνηση που μπορεί να συντηρήσει ένα αεροδρόμιο. Δεν είναι ποσοστό αεροδρομίου που μπορείς να πεις θα έχει προσωπικό, θα γίνουν αναπτυξιακά έργα και θα είναι ένα αεροδρόμιο προοπτικής, όπου μπορεί να έρθει ένας επενδυτής, να το πάρει και να επενδύσει κεφάλαια που θα του αποδώσουν».
Με τσάρτερ
Σύμφωνα με τον κ. Αλεβιζόπουλο, τα αεροδρόμια Καλαμάτας και Αράξου θα δουλέψουν με τσάρτερ και όχι για εσωτερική κίνηση: «Πρέπει να προσελκύσεις εταιρείες χαμηλού κόστους και να φέρεις αξιόλογο τουρισμό για να δουλέψει όλη η Πελοπόννησος. Το ότι θέλει βελτιώσεις το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, θέλει. Εντάχθηκε να φτιαχτεί το αεροδρόμιο της Ανδραβίδας με 60-70 εκατ., με νέες πίστες κ.λπ. Σκεφτήκαμε γιατί δεν έρχεται ένας ιδιώτης να επενδύσει; Γιατί δεν έχει ενδιαφέρον. Τι θα δώσει η Ανδραβίδα, όταν λίγα χιλιόμετρα παραπέρα είναι ο Άραξος; Είναι πολύ κοντά. Αυτή τη στιγμή σε όλη τη Ελλάδα έχουμε 38 αεροδρόμια, πάρα πολλά. Ο κάθε νομός θέλει αεροδρόμιο και έχουμε παρατηρήσει, όταν φτιαχτεί, μετά από 10-20 χρόνια μαζεύουμε υπογραφές να το διώξουμε γιατί ενοχλεί. Επίσης, για να έχει βιωσιμότητα ένα αεροδρόμιο, για παράδειγμα της Καλαμάτας, θα έπρεπε να διαθέτει περιβάλλοντα χώρο με εμπορικές επιχειρήσεις. Δηλαδή, όλο το μεγάλο εμπορικό κομμάτι της Καλαμάτας να ήταν έξω από το αεροδρόμιο. Αυτό θα βοηθούσε στο χαμηλό κόστος λειτουργίας. Έχουμε 25 προορισμούς και χαλάμε 50 εκατ. ετησίως για να έχουμε αεροπορική σύνδεση με αυτά τα αεροδρόμια. Ο Άραξος και η Καλαμάτα επαρκούν για αυτό που πρέπει να γίνει. Αν φθάσουμε σε ένα σημείο που η Καλαμάτα έχει τόσες πολλές πτήσεις τσάρτερ, τότε να δημιουργηθεί κάποιο άλλο. Αλλά και τα δύο δεν έχουν καμία τύχη, αν δεν προβληθεί το προϊόν. Ο πελάτης δεν έρχεται για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας ή της Ρόδου, έρχεται για την περιοχή, για την παροχή υπηρεσιών κ.λπ. Χρειάζεται και η συμβολή της Περιφέρειας. Μέσα από περιφερειακά προγράμματα μπορεί ο περιφερειάρχης να στηρίξει το αεροδρόμιο, που αδυνατεί σήμερα η ΥΠΑ να στηρίξει, γιατί της έχουν φορτώσει από ιδίους πόρους να χρηματοδοτεί τις παραμεθόριες περιοχές και συγχρόνως να συντηρεί και να κάνει επεκτάσεις σε τόσα πολλά αεροδρόμια, από τα οποία τελικά δεν είναι κανένα κερδοφόρο».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου