Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

31/5/12

Ο ποντικός λαθρομετανάστης

Η απέναντι όχθη του Βασίλη Καπετάνιου
Στον προαύλιο χώρο του Νευροψυχολογικού Εργαστηρίου ακούγονταν έντονες φωνές. Μια παρέα οχτώ μεταπτυχιακών   φοιτητών παρακολουθούσε τον Πάνο και τον Κώστα να διαφωνούν ιδιαίτερα έντονα.  

-Ρε παιδάκι μου τι τους θέλουμε εμείς όλους αυτούς τους λαθρομετανάστες, να φύγουν να πάνε στις πατρίδες τους…. ( Είπε ο Κώστας.)

-Μιλάς εσύ που σπουδάζεις  με τα λεφτά που έβγαλε η μάνα σου και ο πατέρας σου στις φάμπρικες της Γερμανίας. (Είπε ο Πάνος. )

-Δεν πήγαν λαθρομετανάστες , τους υποδέχθηκε το Γερμανικό κράτος ….

-Τους ξεζούμισε το γερμανικό κράτος , με τον ιδρώτα των λαών που αντιστάθηκαν στους φασίστες χτίστηκε το γερμανικό θαύμα .

Ο Γιώργος καθηγητής του ερευνητικού τμήματος άκουγε τους διαλόγους ενώ πλησίαζε σιγά - σιγά στην είσοδο. Ένας νέος καθηγητής με μεράκι για την δουλειά του. Είχε στήσει με πολύ κόπο ένα πολύ καλό νευροψυχολογικό εργαστήριο. Οι φοιτητές τoν εκτιμούσαν ιδιαίτερα, όχι μόνο για τις γνώσεις του και την ακεραιότητα του χαρακτήρα του αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο δίδασκε. Πολλές φορές το μάθημα – εργαστήριο αν και αυστηρά επιστημονικό έπαιρνε μεταφυσικές, κοινωνικές φιλοσοφικές διαστάσεις. Από την λειτουργικότητα του εγκεφάλου μπορούσαν να περάσουν  σε θέματα όπως αν η αλήθεια ενός γεγονότος εξαντλείται στον ορισμό του, τι σχέση που μπορεί να έχει η δομή το αριστερού εγκεφαλικού ημισφαιρίου με το αρχαίο ελληνικό θέατρο και άλλα πολλά.

-Καλημέρα ( τους είπε μπαίνοντας και οι δυο φοιτητές που διαφωνούσαν διέκοψαν την έντονη συζήτηση) .

-Ερχόμαστε κύριε καθηγητά .

-Να περιμένετε λίγο γιατί σήμερα θα κάνουμε κοινωνιολογία!!! Πρέπει να ετοιμάσω την αίθουσα.

-Να έρθουμε να βοηθήσουμε ;

-Όχι γιατί … καλύτερα να περιμένετε.

Ο καθηγητής ανέβηκε στον πάνω όροφο, άνοιξε τα παράθυρα και άκουγαν κάτω οι φοιτητές να μετακινεί τραπέζια , μεταλλικούς ήχους από σωλήνες , περίπου μετά από μισή ώρα έντονης δουλειάς στο χώρο του εργαστηρίου πρόβαλε το κεφάλι του στο παράθυρο και τους φώναξε .

-Ελάτε έτοιμος είμαι .

Όταν ανέβηκαν οι δέκα φοιτητές πάνω βρήκαν μια άλλη αίθουσα διαφορετικά  διαμορφωμένη  από αυτή που μελετούσαν. Στον χώρο αυτό είχαν ως πειραματόζωα ποντίκια και με την έγχυση ειδικών ουσιών τους προκαλούσαν καταστάσεις πείνας και στρες και πρώτος στόχος της μελέτης τους ήταν οι αντιδράσεις των ποντικών.

-Λοιπόν θυμάστε μέχρι τώρα τι είχαμε κάνει , εγώ μόνο για σήμερα άλλαξα τα πειραματικά δεδομένα με αφορμή τις κουβέντες που κάνατε έξω . Βλέπετε σε αυτό το κουτί βάζω την τροφή και την φράζω  με τέτοιο τρόπο που να είναι δύσκολα για τα ποντίκια να σπάσουν το ξύλινο τοίχωμα.  Αλλά θα είναι πολύ κοντά και θα μυρίζουν.  Το δύσκολα προσπελάσιμο κουτί είναι οι πλουτοπαραγωγικές πηγές τις οποίες δεσμεύουμε για διάφορους λόγους και τα ποντίκια είναι πολίτες του ποντικιστάν.

-Κύριε καθηγητά να τους χορηγήσουμε και την ουσία για τεχνητό αίσθημα πείνας ;

-Όχι δεν χρειάζεται είναι ατάιστα από χθες και η όσφρηση στην απαγορευμένη ζώνη θα κάνει την δουλειά της.

Οι φοιτητές βάλανε τα ποντίκια μέσα στο πρώτο κουτί . Τα ποντίκια προσπαθούσαν πότε το ένα πότε το άλλο να πάνε στην πηγή της τροφής αλλά δεν γινόταν τίποτα. Τότε μέσα από διαδικασίες δοκιμής και πλάνης βρήκαν ένα πέρασμα και πέρασαν ένα άλλο κουτί, το οποίο στην άκρη ήταν συνδεδεμένο με ένα σωλήνα σαν τσουλήθρα που κατέληγε σε ένα άνοιγμα, ένα άλλο κουτί ψηλότερα.

-Λοιπόν παιδιά , τα ποντίκια είναι οι λαθρομετανάστες και το κουτί με τον σωλήνα τσουλήθρα η Ελλάδα. Δεν μπόρεσαν να έχουν πρόσβαση στις πλουτοπαραγωγικές πηγές της πατρίδας τους και βρήκαν τον μαλακό πέρασμα το Αιγαίο πέλαγος  για να φθάσουν στην χώρα μας.

-Κατάλαβα κύριε καθηγητά , το κεφάλαιο, η βία η εκμετάλλευση τα έσπρωξαν στην ξενιτειά. (Είπε ο Πάνος και χάρηκε γιατί μάλλον ο καθηγητής συμφωνούσε μαζί του.)

-Σε γενικές γραμμές δεν θα διαφωνήσω μαζί σου, αλλά αν πρόσεξες πριν τα ποντίκια πήγαιναν  ένα - ένα να σπάσουν τον τοίχο που εμπόδιζε την πρόσβαση στην τροφή. Αν πήγαιναν όλα μαζί να ρίξουν ένα σπρώξιμο ο τοίχος θα έπεφτε. Προτίμησαν την ατομική δράση, η οποίο τελικά τους οδήγησε στον  ξένο τόπο.

-Δηλαδή κύριε καθηγητά να έμεναν στον τόπο τους .( Είπε ο Κώστας που αντάλλαξε ένα βήμα αντιπαράθεσης με τον Πάνο.)

-Ναι αυτό είναι το πιο σωστό , έπρεπε να μείνουν στον τόπο τους και να παλέψουν ενάντια στους δυνάστες  τους, αυτό όμως προϋποθέτει συλλογική δράση και αντίσταση που δεν το έκαναν. ( Τώρα πήρε βλέμμα νίκης ο Πάνος. )

-Κύριε καθηγητά κοιτάξτε κάποια προσπαθούν να ανέβουν τον σωλήνα. ( Φώναξε μια φοιτήτρια.)

-Ε λοιπόν εδώ αρχίζει το πρόβλημα παιδιά, οι λαθρομετανάστες δεν ήρθαν για να μείνουν στην Ελλάδα , σκοπός τους είναι να πάνε σε κάποια άλλη χώρα βόρεια και δυτικά, όπως είναι το κουτί στο τέλος του σωλήνα. Κοιτάξτε να δείτε πως βγάλαμε μόνοι μας τα μάτια μας .

Κάποια ποντίκια κατόρθωσαν και ανέβηκαν στο σωλήνα αλλά σε ελάχιστα δευτερόλεπτα ξαναβρέθηκαν στο δεύτερο κουτί που ο καθηγητής είχε χαρακτηρίσει Ελλάδα.

-Ο σωλήνας τσουλήθρα που είδατε είναι η συνθήκη Σέγκεν και το Δουβλίνο 2 , όποιο λαθρομετανάστης συλλαμβάνεται στην δεύτερη χώρα επιστρέφει πάντα στην πρώτη χώρα που έκανε είσοδο δηλαδή την Ελλάδα. Αυτό το νόμο τον υπόγραψε το ελληνικό κράτος . Οι λαθρομετανάστες που έφυγαν συσσωρεύονται σε αυτούς που συνεχίζουν να έρχονται.

-Ανυπακοή στην Σέγκεν και στο Δουβλίνο 2 , να τους δώσουμε ταξιδιωτικά έγραφα και διακόσια ευρώ και να πάνε εκεί που θέλουν  ( είπε ο Κώστας ).

-Βλέπω η επαφή με τα ποντίκια σε έκανε πιο ανθρώπινο και λίγο επαναστάτη ( είπε ο Πάνος ).

-Αυτό που λες είναι σωστό αλλά προϋποθέτει πολιτικούς που θα έχουν τα κότσια να συγκρουστούν με  τους ευρωπαϊκούς μονόδρομους της εκμετάλλευσης. Κοιτάξτε τώρα τι γίνεται τα ποντίκια τσακώνονται για το πιο θα ανέβει πρώτο στην σωλήνα. Είναι τόσο αγχωμένα που δεν αντιλαμβάνονται αυτά που γυρίζουν πίσω από την άλλη πλευρά της τσουλήθρας . Όσο πιο πολλά συσσωρεύονται τόσο θα αυξάνουν τα προβλήματα υγιεινής και η παραβατική συμπεριφορά.

-Και στην περίπτωση των ανθρώπων μην ξεχνάμε και την άγρια εκμετάλλευση εργατών λαθρομεταναστών, που ζουν σε άθλιες συνθήκες, χωρίς δικαιώματα και με κακοπληρωμένη εργασία. ( Είπε ο Πάνος ενθουσιασμένος ).

-Νομίζω ότι το πάτε καλά ( είπε ο καθηγητής) , πρέπει λοιπόν να δημιουργηθούν χώροι υποδοχής , όχι στρατόπεδα συγκέντρωσης για να αποφεύγονται τα φαινόμενα που παρατηρούνται. Όσοι από αυτούς θέλουν να φύγουν που είναι και οι περισσότεροι να τους δοθούν έγγραφα να φύγουν. Όσοι εργάζονται πρέπει να αποκτήσουν τα δικαιώματα που τους αξίζουν και σαν άνθρωποι και σαν εργάτες. Γιατί αν το κάθε αφεντικό είναι υποχρεωμένο να τους δηλώνει κανονικά θα πάψει το λαθρεμπόριο φθηνής εργατικής τάξης .

-Τελικά με ποια άποψη είστε κύριε καθηγητά δεν κατάλαβα ( είπε μια φοιτήτρια) .

-Μα σας το είπα , αλλά αν θέλεις να την προσδιορίσεις είναι ταξική και ανθρώπινη. Κανονικά πρέπει να μείνουν στην πατρίδα τους και να παλέψουν συλλογικά  τα προβλήματα τους. Κανένα πρόβλημα δεν λύθηκε εγκαταλείποντας το. Εφόσον όμως έρχονται στην Ελλάδα και δεν είναι επιθυμία τους να μείνουν  πρέπει να πάμε ενάντια στις Ευρωπαϊκές συμβάσεις Σέγκεν και Δουβλίνο 2, αυτό που είπε  και ο Κώστας, λίγα χρήματα για μια αξιοπρεπή μετάβαση και νόμιμα χαρτιά. Αν όμως ένα μέρος από αυτούς ήδη εργάζονται σαν σκλάβοι , οφείλομε να τους υπερασπιστούμε για να πάψει το δουλεμπόριο εργατών. Η καταστολή και η βία θα φέρει μεγαλύτερη καταστολή και βία και από τις δυο πλευρές.

Εκείνη την στιγμή ο καθηγητής τράβηξε το ξύλο που έφραζε την τροφή. Τα ποντίκια δεν κατάλαβαν τίποτα συνέχισαν να «σφάζονται» , ποιο θα ανέβει πρώτο στην τσουλήθρα της επιστροφής. Ένα μάλλον από τα πιο αδύναμα με το σπρωξίδι βρέθηκε  πίσω στην «χώρα» του, το πρώτο κουτί , ανακάλυψε την τροφή  και άραξε αδιαφορώντας για τους άλλους.  

-Να κοιτάξτε τούτος ο ποντικός ανακάλυψε την τροφή τυχαία και αδιαφορεί για τους άλλους. ( Του φράσει απότομα την τροφή και σε λίγα δευτερόλεπτα βρέθηκε ξανά μαζί με τους άλλους στο κουτί με τον σωλήνα).  Και μην ξεχνάτε την συλλογικότητα χωρίς αυτή δεν γίνεται τίποτα. Εμείς οι Έλληνες μέσα από τις δομές και λειτουργίες των κοινοτήτων , της αγοράς είχαμε κρατήσει την έγνοια για τον Άλλο.  Λοιπόν τέρμα η ποντικοκοινωνιολογία για σήμερα ας μαζέψτε ποντίκια και κουτιά να κάνουμε τα κανονικά μας πειράματα….. Όλοι μαζί …..

*Αν πάψουμε να λειτουργούμε σαν φοβισμένα ποντίκια, στριμωγμένα στο δυτικότροπο κλουβί να περιμένουμε το ατομικό  ευρωπαϊκό τυράκι θα ανακαλύψουμε ξανά την ελληνικότητα μας και μέσα από το εμείς την συλλογική μας δράση.

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ