3.5 με άριστα το 5 παίρνει το τουριστικό προϊόν της
Αργολίδας στην βαθμολόγηση των φορέων του ίδιου του νομού. Οι τομείς του
Τουριστικού τομέα που αξιολογήθηκαν από τον τοπικό τουριστικό τομέα
αναδεικνύονται η ποιότητα του ξενοδοχειακού δυναμικού, η ποιότητα διαθέσιμου
ανθρώπινου δυναμικού, η ποιότητα και ευρύτητα του τουριστικού προϊόντος, οι
βασικές υποδομές και εγκαταστάσεις και η γεωγραφική διασπορά της τουριστικής
ροής.
Οι τομείς με την χαμηλότερη αξιολόγηση ήταν η συνεργασία
μεταξύ των τοπικών και περιφερειακών φορέων, η διαθεσιμότητα τουριστικών
στοιχείων και μελετών, η ποιότητα πληροφόρησης επισκεπτών, η διαθεσιμότητα
έντυπου προωθητικού υλικού και τα επίπεδα τουριστικής κίνησης.
Τα συμπεράσματα αυτά βγήκαν κατά την διαβούλευση που έχει
ξεκινήσει με σκοπό την σύσταση Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής
Αργολίδας.
Κυριότερες τουριστικές αγορές για την Αργολίδα, βάσει της
τουριστικής κίνησης αναδεικνύονται: α) Η Ελλάδα, β) Η Γερμανία, γ) Η Γαλλία.
Κυριότερη αγορά βάσει στόχευσης για τα επόμενα 3 χρόνια
αναδεικνύεται η Ρωσία σε ποσοστό 84,6%.
Οι κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τουριστικός
τομέας της Αργολίδας είναι η εποχικότητα, οι περιορισμένοι οικονομικοί πόροι, η
έλλειψη συνεργασίας, η απουσία στρατηγικού σχεδίου και η ελλιπής χρηματοδότηση
αναπτυξιακών έργων και κινήτρων για ιδιωτικές επενδύσεις.
Ως βασικότερα εμπόδια για την τουριστική ανάπτυξη της
περιοχής αναδεικνύονται:
α) η ποιότητα βασικών υποδομών και υπηρεσιών
β) η έλλειψη συνεργασίας μεταξύ των τοπικών φορέων
γ) η έλλειψη δομής τουριστικής ανάπτυξης
δ) η έλλειψη εξειδικευμένης γνώσης καθώς επίσης και η
προσβασιμότητα της περιοχής.
Στις βασικότερες προτάσεις των τουριστικών φορέων για την
Τουριστική ανάπτυξη της περιοχής συμπεριλαμβάνονται η προβολή της περιοχής ως
ολοκληρωμένο τουριστικό πακέτο, η επιμόρφωση και εξειδίκευση του προσωπικού, η
ανάγκη λήψης πρωτοβουλιών ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας, η ανάδειξη
και αξιοποίηση των μνημείων της περιοχής, ο επιστημονικός σχεδιασμός και η
υλοποίηση στρατηγικού έργου από εξειδικευμένους συμβούλους.
Όσον αφορά τον Οργανισμό Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής
της Αργολίδας, το σύνολο των τουριστικών φορέων της περιοχής συμφωνούν απόλυτα
με την αναγκαιότητα σύστασης του, ενώ η πλειοψηφία τους προτίθεται να
συμμετάσχει ενεργά στο στρατηγικό σχεδιασμό και στη λήψη αποφάσεων της εν λόγω
δομής μέσω ετήσιας εισφοράς.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου