Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

12/3/08

Θα μπορούσε να λειτουργήσει με ταχύτητα προαστιακού η γραμμή Κόρινθος –Άργος- Ναύπλιο

Την διερεύνηση της σκοπιμότητας επέκτασης και αναβάθμισης των υφιστάμενων υπηρεσιών σιδηροδρόμου προαστιακού τύπου μεταξύ των αστικών κέντρων Τρίπολης – Καλαμάτας, προβλέπει ο Γενικός Χωροταξικός Σχεδιασμός του Γιώργου Σουφλιά, δημιουργώντας έντονο προβληματισμό για το τι μέλλει γενέσθαι στην γραμμή Κόρινθος –Άργος – Ναύπλιο.
Άγνωστο παραμένει μάλιστα, αν βρίσκεται σε ισχύ η προ διετίας δέσμευση του τότε υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη στον βουλευτή Γιάννη Μανιάτη, ο οποίος τόνιζε ότι με την ολοκλήρωση της εργολαβίας για την πλήρη ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος- Άργος-Ναύπλιο, θα προσφέρονται υπηρεσίες προαστιακού σιδηροδρόμου. Ανάλογη δέσμευση έχει υπάρξει και από τον νυν υπουργό Μεταφορών Κ. Χατζηδάκη.
Όπως τονίζει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Μανιάτης ο οποίος μίλησε στον «α», αυτή τη στιγμή βρίσκονται και σκονίζονται στο αμαξοστάσιο της Καλαμάτας 12 τρένα ρέϊλμπας τα οποία έχουν την δυνατότητα να αναπτύσσουν ταχύτητα 120 χιλιομέτρων την ώρα.
Με δεδομένη την δέσμευση ότι μέχρι το τέλος του τρέχοντος μηνός, θα παραδοθεί για χρήση η γραμμή Κόρινθος -Άργος- Ναύπλιο, αν παραχωρούνταν για δρομολόγηση 3 ρέϊλμπας, θα αποκτούσε άμεσα η Αργολίδα προαστιακό, ισχυρίζεται ο κος Μανιάτης, επισημαίνοντας ακόμα: Αρκεί να υπάρχει συντονισμός των δρομολογίων με αυτόν του προαστιακού της Κορίνθου, ώστε να γίνεται χωρίς καθυστέρηση η μετεπιβίβαση.
Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ που φαίνεται να παίρνει πάνω του το θέμα του σιδηροδρόμου και να διεκδικεί την γρήγορη μετακίνηση από και προς την Αθήνα, θεωρεί ότι η Αργολίδα θα μπορούσε από τώρα να έχει προαστιακό, ώστε να προλάβει την θερινή τουριστική σεζόν. Εκτιμά, ότι από το Ναύπλιο οι επιβάτες θα βρίσκονται στην Αθήνα, σε 1,5 ώρα.
Πιστεύει επίσης ότι δεν έχει κανένα νόημα να περιμένει ο ΟΣΕ την ολοκλήρωση και παράδοση της υπόλοιπης σιδηροδρομικής γραμμής προς την Καλαμάτα που θα γίνει σε 8 μήνες. Με την κατάλληλη διαφήμιση άλλωστε θεωρεί ότι η συγκεκριμένη γραμμή της Αργολίδας θα αποδώσει από την πρώτη στιγμή.
Είναι γεγονός ότι από την ώρα που λειτούργησε ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Κορίνθου, εκατοντάδες Αργολιδείς τον χρησιμοποιούν καθημερινά, φτάνοντας εκεί με το αυτοκίνητό τους. Κάποιοι μάλιστα χρησιμοποιούν ακόμα και το ΚΤΕΛ για να φτάσουν μέχρι την Κόρινθο και από εκεί μισθώνουν ταξί για να πάνε στον Προαστιακό, δεδομένου ότι τα λεωφορεία δεν πάνε εκεί.
Η ανησυχία πάντως του κου Μανιάτη, έγκειται στο γεγονός ότι στον Γενικό Χωροταξικό Σχεδιασμό, δεν προβλέπεται τίποτα για το νομό Αργολίδας σε σχέση με το προαστιακό, σε αντίθεση με τον «σιδηρόδρομο προαστιακού τύπου» που μελετάται για την σύνδεση των αστικών κέντρων Τρίπολης – Καλαμάτας. Σε γραπτή του δήλωση αναρωτιέται ο βουλευτής: «Έχει την δυνατότητα ο κος Σουφλιάς να ακυρώνει απόφαση άλλου υπουργού που τυχαίνει μάλιστα να είναι ο καθ’ ύλην αρμόδιος επί του θέματος; Σε ποια ποσοτικά μεγέθη σιδηροδρομικών μετακινήσεων στηρίχτηκε ο κ. Σουφλιάς, ώστε να εκτιμήσει ότι η επιβατική κίνηση μεταξύ Τρίπολης – Καλαμάτας είναι μεγαλύτερη από την επιβατική κίνηση (ιδιαίτερα τα Σαββατοκύριακα) μεταξύ της Αθήνας – Κορίνθου –Άργους –Ναυπλίου, έτσι ώστε να προωθείται η δημιουργία προαστιακού σιδηροδρόμου στην πρώτη μόνο περίπτωση;
Ποιος αναπτυξιακός – χωροταξικός σχεδιασμός επιβάλλει να μην εξετάζεται πρώτα η προαστιακή εξυπηρέτηση Αστικών Κέντρων που βρίσκονται πλησιέστερα στην πρωτεύουσα της χώρας και αντίθετα προωθούνται Αστικά Κέντρα που βρίσκονται σε προφανώς πολλαπλάσια χιλιομετρική απόσταση;Τέλος υπενθυμίζει τα οφέλη που θα προκύψουν και με την οδική σύνδεση της Αργολίδας με την ΠΑΘΕ μέσω των Εκκλησιαστικών, αλλά και της οδικής σύνδεσης Κρανίδι –Κολιάκι – Επίδαυρος, τα οποία θεωρεί ως έργα υψηλής αναπτυξιακής προτεραιότητας.

4 σχόλια:

acaliptos είπε...

Ο προαστιακός καλό είναι να πάει παντού...απλά τον έχουν γραμμένο κανονικά και αυτόν και όλο τον ΟΣΕ..
Το θέμα είναι που θα χωρέσουν αυτοί που πάνε και γυρνάνε από Άργος – Ναύπλιο όταν οι συρμοι από και προς Κόρινθο είναι υπερπλήρεις.Κοιταχτε κάτι φωτογραφίες στο blog μου.
Μακάρι να χωρέσουμε όλοι..
επιβατης προαστιακου

Ανώνυμος είπε...

Απότι συζητείται στον ΟΣΕ, προβλέπονται 6 δρομολόγια πήγαινε-έλα Κόρινθος -Αργος - Ναύπλιο με κλιματιζόμενη αυτοκινητάμαξα Railbus της μετρικής γραμμής, σε ανταπόκριση (στην Κόρινθο) με αντίστοιχα δρομολόγια του Προαστιακού Πειραιώς-Αθηνών-Κορίνθου-Κιάτου (της κανονικής γραμμής). Το μυστικό είναι οι ανταποκρίσεις των τραίνων από Ναύπλιο να γίνονται στην Κόρινθο σε τραίνα του Προαστιακού που δεν έχουν ανταπόκριση στο Κιάτο με τραίνα του μετρικού δικτύου Πελοποννήσου, οπότε δεν θα είναι υπερπλήρη επιβατών. Εξ'άλλου, λίγη υπομονή, και σε 1,5 χρόνο που θα έχει τελειώσει η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Αθηνών ( ή Νερατζιώτισσας)-Κιάτου, θα χρησιμοποιούνται οι ηλεκτροκίνητοι συρμοί DESIRO που σήμερα δρομολογούνται στη γραμμή Νερατζιώτισσα-Αεροδρόμιο. Οι συρμοί αυτοί έχουν χωρητικότητα 310 καθημένων επιβατών και μέγιστη λειτουργική ταχύτητα 160 χλμ/ώρα, οπότε δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα συνωστισμού, ενώ ο χρόνος διαδρομής θα μειωθεί σε 45 λεπτά (Αθήνα-Κόρινθος). Σε επόμενο στάδιο, θα πρέπει να εξεταστεί η μετατροπή της γραμμής Κορίνθου-Ναυπλίου σε κανονικού εύρους, ώστε να υπάρχει απευθείας εξυπηρέτηση με τον Προαστιακό από Αθήνα.

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΙΟΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ?ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΨΗΦΑΛΑΚΙΑ ΤΟΥ ΚΤΕΛ ΟΤΑΝ ΗΤΑΝ ΓΡΑΜ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΥΛΗΣΕ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ? ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.

Ανώνυμος είπε...

Ο Μανιάτης όμως λέει ότι προσπαθεί να φέρει τον Προαστιακό.Ψέμματα λέει;

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ