Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

5/6/08

Οι Αμερικάνοι φέρνουν την Σένγκεν

Μπορεί κανείς στο Ναύπλιο, να μην γνωρίζει ο,τιδήποτε για την δρομολόγηση των πολυτελών κρουαζιερόπλοιων της Αμερικανικής Royal Carribean Cruises, όμως τα δημοσιεύματα πληθαίνουν και λένε ότι η εταιρία βάζει πλώρη για το Αιγαίο και θα συμπεριλάβει στους μεσογειακούς προορισμούς - με οκτώ πολυτελή κρουαζιερόπλοια - τη Σαντορίνη, την Κρήτη, τη Μύκονο, την Κέρκυρα, τη Ρόδο, τη Χίο, τη Θεσσαλονίκη, το Ναύπλιο, την Ιτέα και το Γύθειο.
Πόσο έτοιμο όμως είναι το λιμάνι του Ναυπλίου να υποδεχθεί τους Αμερικανούς τουρίστες, μιας και πρόκειται για τεράστια κρουαζιερόπλοια τα οποία δεν μπορούν να μπουν στο λιμάνι;
Ταυτόχρονα θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί η συνθήκη Σένγκεν, για την ασφάλεια των τουριστών, με όποιες επιπτώσεις στην πόλη.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Ναυπλίου Νίκο Χουντάλα, το σχέδιο για την εφαρμογή της συνθήκης Σένγκεν έχει ήδη συνταχθεί και έχει υποβληθεί για έγκριση στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Πληροφορίες λένε, ότι θα γίνει αποδεκτή η πρόταση του Λιμενικού Ταμείου να τοποθετηθεί καλαίσθητη περίφραξη ύψους 1,5 μέτρου και μάλιστα με την έγκριση της Αρχαιολογίας, αντί της τεράστιας περίφραξης των 2,5 μέτρων που προβλέπεται. Όμως για να καλυφθούν οι προδιαγραφές της ασφάλειας θα πρέπει να αυξηθεί το προσωπικό φύλαξης στο διπλάσιο, ενώ άγνωστο παραμένει ποιός θα πληρώνει την μισθοδοσία.
Επίσης το λιμάνι θα μετατραπεί σε ένα “απόρθητο φρούριο”, με τις κάμερες ασφαλείας που πρόκειται να τοποθετηθούν, χωρίς να έχει γίνει ακόμα γνωστό ποιός θα κάνει την διαχείριση του οπτικού υλικού, ώστε να εξασφαλίζονται τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών. Για αυτό το συγκεκριμένο θέμα είχαν σημειωθεί στο παρελθόν κάποιες αντιδράσεις αλλά γρήγορα ξεχάστηκαν, όπως δυστυχώς συνηθίζεται να γίνεται για όλα τα μεγάλα ζητήματα της περιοχής.
Επίσης λόγω ακριβώς της εφαρμογής της συνθήκης Σένγκεν θα περιοριστούν δραστικά οι θέσεις στάθμευσης στο λιμάνι, που αυτή τη στιγμή αποτελεί ανάσα για το κυκλοφοριακό του Ναυπλίου. Ταυτόχρονα θα σφίξουν τα χρονικά περιθώρια για την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης που θέλει να εφαρμόσει το Λιμενικό Ταμείο, αλλά είχε παγώσει.
Ένα ερώτημα επίσης που πρέπει έντονα να απασχολήσει για μία ακόμα φορά τον δήμο Ναυπλίου, είναι τα αδρανή υλικά που αλλοιώνουν την τουριστική εικόνα του Ναυπλίου. Η εικόνα και μόνο της φορτοεκφόρτωσης και η σκόνη που δημιουργείται παρά τα μέτρα που έχουν ληφθεί με την υποχρέωση της χρήσης κλειστής ταινίας μεταφοράς, δημιουργούν άσχημη εντύπωση στους επισκέπτες της πόλης.
Πάντως το Λιμενικό Ταμείο, όπως δήλωσε στον “α” ο πρόεδρός του κος Νίκος Χουντάλας, στο επόμενο συμβούλιο αναμένεται να αναθέσει σε τοπογράφο μηχανικό την σύνταξη αναλυτικού τοπογραφικού για να γίνει η χάραξη αιγιαλού – παραλίας στο σημείο που σχεδιάζεται το εμπορικό λιμάνι μεταξύ Καραθώνας και Τολού. Η χρηματοδότηση θα γίνει από ιδίους πόρους του Λιμενικού Ταμείου που διαθέτει για τις προμελέτες 80.000 ευρώ. Σε δεύτερη φάση θα ακολουθήσει η δημοπράτηση των μελετών για την χωροθέτηση, εντός του Ιουνίου.
Προβληματισμός επίσης υπάρχει και για το φορτηγό πλοίο που έχει κατασχεθεί πρόσφατα και αναμένεται να παραμείνει δεμένο έναντι του εστιατορίου “Καραμανλή”, τουλάχιστον για δύο χρόνια μέχρι να βγει σε δημοπρασία και να πωληθεί. Το πλοίο αυτό, κατασχέθηκε επειδή μετέφερε λαθρομετανάστες και αναμένεται να αποτελέσει εστία μόλυνσης μέσα στο κέντρο του Ναυπλίου.
Τα Αμερικάνικα πλοία πάντως που πρόκειται να περιλάβουν το Ναύπλιο στους προορισμούς τους, έχουν μέση δυνατότητα φιλοξενίας 15.000 επιβατών. Άγνωστο είναι όμως αν οι Αμερικάνοι τουρίστες θα αφήνουν έστω και ένα ευρώ στο Ναύπλιο, αφού κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει αν θα κατεβαίνουν στην πόλη με λάντζες ή θα βλέπουν την Πρώτη Ελληνική Πρωτεύουσα εξ αποστάσεως από τα ανοιχτά του Αργολικού κόλπου.
Τα δημοσιεύματα, πάντως, που κάνουν λόγο για τα συγκεκριμένα κρουαζιερόπλοια μιλούν για εκατοντάδες Αμερικανούς λάτρεις της κρουαζιέρας, που θέλουν να περιηγηθούν το Αιγαίο, να γνωρίσουν την ομορφιά, το φως, τις θάλασσες και πόλεις με αρχαιολογικό ενδιαφέρον.
Όπως έχει γραφτεί πάντως η διοίκηση του αμερικανικού κολοσσού στην αγορά των κρουαζιερόπλοιων επιδιώκει να ζητήσει από την κυβέρνηση την παραχώρηση λιμενικών εγκαταστάσεων -terminal passengers - όπως έχει συμβεί και σε επιβατικά λιμάνια της Τουρκίας - και αν υπάρξει ανταπόκριση δεν αποκλείεται να προχωρήσουν σε συμφωνία και «κρατικής επιδότησης» για τις ασφαλιστικές εισφορές των Ελλήνων ναυτικών - κυρίως αξιωματικών που θα ναυτολογηθούν.

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ