Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

2/7/08

Στο Νέο Εθνικό χωροταξικό εντάχθηκε η δυνατότητα διερεύνησης λειτουργίας του Αεροδρομίου

Με πρωτοβουλία του τουριστικού τμήματος του Επιμελητηρίου Αργολίδας πραγματοποιήθηκε την Κυριακή το απόγευμα στο Άργος ημερίδα με θέμα την λειτουργία του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης και ως πολιτικού για πτήσεις τσάρτερς.
Στην ημερίδα συμμετείχαν εκπρόσωποι του τουριστικών επιχειρήσεων και φορέων της αυτοδιοίκησης κι από τους τέσσερις νομούς της Αρκαδίας, Αργολίδας, Κορινθίας και Λακωνίας.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Μιλτιάδης κονοπισόπουλος προλογόζωντας την ημερίδα μεταξύ άλλων υπογράμμισε: «Η πρωτοβουλία του επιμελητηρίου Αργολίδας και του Επαγγελματικού Συλλόγου Τολού για την σημερινή διοργάνωση ημερίδας με σκοπό να λειτουργήσει το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης και ως πολιτικό πηγάζει από την ανησυχία μας για τον χαμηλό βαθμό ανάπτυξης της ανατολικής Πελοποννήσου.
Μίας περιοχής που πράγματι αν και έχει μεγάλα συγκριτικά πλεονεκτήματα ,όπως θαυμάσιες καθαρές παραθαλάσσιες περιοχές, εξαιρετικού κάλλους ορεινές περιοχές, μεγάλο αριθμό αρχαιολογικών χώρων ,από τους σημαντικότερους της Πατρίδας μας, απουσιάζουν οι αντίστοιχες υποδομές για να τις αναδείξουμε. Η χρονική στιγμή επιλογής αυτής της ημερίδας έχει να κάνει με την πρόσφατη ψήφιση από την Βουλή Των Ελλήνων του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου, όπου προβλέπεται ρητά η υποχρέωση διεύρυνσης και ανάπτυξης του αερολιμένα Τρίπολης. Η σημερινή μεγάλη εκπροσώπηση φορέων απ όλη την Πελοπόννησο και όχι μόνο, δείχνει το ενδιαφέρον των κατοίκων της περιοχής μας ώστε να γίνει πράξη τελικά η λειτουργία του αεροδρομίου. Εμάς που πήραμε την πρωτοβουλία μας οπλίζει με κουράγιο και δύναμη να συνεχίσουμε με την βοήθεια όλων σας για την επιτυχία αυτού του αναπτυξιακού στόχου».
Όλοι οι παρευρισκόμενοι υπογράμμισαν την αναγκαιότητα λειτουργίας του αεροδρομίου Τρίπολης και ως πολιτικού για την αύξηση του τουρισμού στην ανατολική Πελοπόννησο.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Επαγγελματιών Τολού Γιάννη Γεωργιδάκη «η αφορμή δόθηκε από το Νέο Εθνικό χωροταξικό σχέδιο, στο οποίο εντάχθηκε η δυνατότητα διερεύνησης λειτουργίας του Αεροδρομίου Τρίπολης ως αερολιμένα –κόμβου χαμηλού κόστους, για την εξυπηρέτηση ναυλωμένων πτήσεων επιβατικών αεροσκαφών και δημιουργία εξειδικευμένου εμπορευματικού αερολιμένα.
Είναι γνωστό ότι η ευρύτερη περιοχή της Αργολίδας (Ναύπλιο, Τολό, Ερμιόνη και Πορτοχέλι) ξεκίνησε να αναπτύσσεται στο τέλος της δεκαετίας του 60 με αρχές της δεκαετίας του 70 όταν δηλαδή άρχισε η κατασκευή του αεροδρομίου στο Πόρτο Χέλι και απαλλοτριώθηκε έκταση 1000 περίπου στρεμμάτων. Το 1974, υποθετική χρονιά αποπεράτωσης του αεροδρομίου, στο Πόρτο Χέλι και στην Ερμιόνη είχαν χτιστεί 18 ξενοδοχειακές μονάδες δυναμικότητας 8.000 περίπου κλινών.
Το αεροδρόμιο του Πορτοχελίου δεν αποπερατώθηκε ποτέ, η έκταση η οποία απαλλοτριώθηκε κρίθηκε ακατάλληλη από την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την κατασκευή αεροδρομίου επειδή γειτνιάζει με το Πόρτο Χέλι και το ακίνητο αυτό της ΔΕΠΟΣ όπως φαίνεται από το Φ.Ε.Κ. 541/13-12-2007 έχει περιέλθει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών.
Παράλληλα όμως με τις ενέργειες για το Αεροδρόμιο του Πορτοχελίου γινόταν προσπάθεια και για την μετατροπή του αεροδρομίου της Τρίπολης από στρατιωτικό και για πολιτική χρήση.
Σύμφωνα με επιστολή, του τότε Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Πελοποννήσου κυρίου Αντώνη Ματσίγκου με ημερομηνία 11 Μαρτίου 2002, τα Υπουργεία Άμυνας και Μεταφορών είχαν αποδεχτεί την πρόταση μας για πολιτική χρήση του αεροδρομίου της Τρίπολης και το μόνο που είχε απομείνει ήταν η εξειδίκευση των απαιτούμενων έργων από την ΥΠΑ προκειμένου το έργο να ενταχθεί προς χρηματοδότηση και άμεση υλοποίηση.
Τον Ιούνιο του 2003 συναντηθήκαμε γι αυτό το σκοπό με τον Διοικητή και τον Διευθυντή Τεχνικής Υπηρεσίας της Υ.Π.Α. Εκεί ενημερωθήκαμε πως έχει ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρεία η μελέτη πολιτικής χρήσης του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης. Η παρουσίαση της μελέτης από την εντεταλμένη ιδιωτική εταιρεία θα γινόταν τον Αύγουστο του 2003 και ανάλογα με το πόρισμα θα προχωρούσε η μελέτη εφαρμογής, η οποία θα διαρκούσε τουλάχιστον 1 έτος. Μαζί με την υλοποίηση του έργου ο Διοικητής της Υ.Π.Α. οριοθετούσε τότε την αποπεράτωση του έργου στα επόμενα 5 έτη.
Όταν αργότερα το 2004 συναντηθήκαμε με τον Διοικητή και τον Διευθυντή Τεχνικής Υπηρεσίας της Υ.Π.Α. για το θέμα του Αεροδρομίου της Τρίπολης, μας ενημέρωσαν πως η ιδιωτική εταιρεία που είχε αναλάβει την μελέτη της πολιτικής χρήσης του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης είχε αποφανθεί πως κάτι τέτοιο δεν θα ήταν εφικτό, χωρίς να μας δοθούν περεταίρω πληροφορίες.
Όλα αυτά που προανέφερα σε συνδυασμό με τα προβλήματα που ανέκυψαν με τη λειτουργία του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, καθώς πολλοί Touroperators σταμάτησαν να πετούν προς την Αθήνα, λόγω κόστους (είναι ένα από τα πιο ακριβά αεροδρόμια της Ευρώπης) και λόγω απόστασης, είχαν οδυνηρά αποτελέσματα για την περιοχή μας. Οι περισσότερες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις υπολειτουργούν, άλλες άλλαξαν χέρια και άλλες έχουν κλείσει επειδή δεν μπόρεσαν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους προς τις τράπεζες.
Στις τόσο δύσκολες εποχές που διανύουμε, όπου ο Τουρισμός θα πρέπει όπως συχνά διακηρύττει το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, να αποτελέσει την μεγαλύτερη πηγή εισοδήματος, είναι κρίμα περιοχές με τόσο έντονο φυσικό κάλος με τόσο πλούσιο πολιτισμό και ιστορία, να αξιοποιούνται από την ιδιωτική πρωτοβουλία και να εγκαταλείπονται από το Κράτος.
Σήμερα που ο ιδιωτικός φορέας ξεκίνησε, έστω και καθυστερημένα, να κάνει πάλι επενδύσεις στην περιοχή μας, οι λίγες ξενοδοχειακές μονάδες που έμειναν εκσυγχρονίζονται με την δυνατότητα που μας δίνει ο αναπτυξιακός νόμος, νέες θέσεις εργασίας δημιουργούνται και βοηθούν στην καταπολέμηση της ανεργίας και την ανάπτυξη της οικονομίας του τόπου, είναι κρίμα λοιπόν για δεύτερη φορά να οδηγηθούν σε οικονομικό μαρασμό.
Η πολιτική χρήση του αεροδρομίου της Τρίπολης είναι ένα έργο που θα δώσει πνοή στην Κεντρική και Ανατολική Πελοπόννησο, θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, θα βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, θα αυξήσει τα συναλλαγματικά έσοδα της χώρας και θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις προσέλκυσης νέων επενδύσεων σε μία τόσο ωραία περιοχή της Πελοποννήσου ενισχύοντας έργα ιδιωτικής πρωτοβουλίας, που τόσο έχει ανάγκη ο τόπος μας.
Από τις συζητήσεις που έχουμε πραγματοποιήσει με Touroperators, ώστε να δημιουργήσουν πακέτα διακοπών στην περιοχή μας, επιθυμούν από ένα αεροδρόμιο τα παρακάτω:
1) Χαμηλό κόστος φόρων αεροδρομίου.
2) Δυνατότητα πρόσβασης σε αρκετούς τουριστικούς προορισμούς. Επειδή ναυλώνουν ολόκληρο αεροπλάνο από μία πόλη της Ευρώπης, έχουν περισσότερες πιθανότητες να το γεμίσουν όταν έχουν αρκετούς τουριστικούς προορισμούς.
3) Χρόνο μεταφοράς πελατών από το αεροδρόμιο μέχρι το ξενοδοχείο μέχρι 1 ώρα και 30 λεπτά. Στη σημερινή εποχή που οι πελάτες μειώνουν την διάρκεια των διακοπών τους είτε λόγω κόστους είτε λόγω έλλειψης χρόνου έχει μεγάλη σημασία να μπορεί ο πελάτης φεύγοντας το πρωί από το σπίτι του, το μεσημέρι να είναι στον προορισμό του.
Οι παρακάτω Touroperators έχουν εκφράσει ήδη το ενδιαφέρον τους με επιστολές για την λειτουργία του αεροδρομίου Τρίπολης: ATTIKA REISEN GmbH - Munchen - Germany, SOLVEX - St. Petersburg -Russia, PO3A BETROB – Moscow - Russia, INTOURIST - Moscow - Russia, SUNVIL HOLIDAYS - London - England, VENUS TRADE & TOURS Ltd - Prague - Czech Republic, APOLLO RESORAB -Stockholm - Sweden, AGORA TRAVEL - Athens - Greece, F.T.I. - Linz - Austria, VACANCE HELIADES - France και A.S.B. – Malta».
Μετά από ενδελεχή συζήτηση αποφασίστηκε από κοινού και οι τέσσερις νομοί να συγκεντρώσουν διεκδικήσουν κατά την κατάρτιση του προϋπολογισμού της χώρας του επόμενου οικονομικού έτους, να εγγραφεί πίστωση με συγκεκριμένο ποσό για την μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου Τρίπολης και ως πολιτικού για πτήσεις τσάρτερς.

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ