Οι δημοτικές αρχές θα βρίσκονται πιο κοντά στον πολίτη από κάθε άλλο επίπεδο διοίκησης, καθώς είναι υπεύθυνες για τις υπηρεσίες που επηρεάζουν την καθημερινή ζωή των πολιτών. Τα σχολεία, ο τουρισμός, η ψυχαγωγία, οι βιβλιοθήκες, τα πάρκα, οι δρόμοι και οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι μερικά παραδείγματα από τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι δήμοι. Γι αυτό, οι υπηρεσίες που θα υλοποιηθούν με τη βοήθεια των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) είναι ιδιαίτερα σημαντικές και επηρεάζουν την καθημερινότητα του δημότη. Γιατί να μην είναι το Διαδίκτυο το μέσο όπου ο δήμος θα δίνει πληροφορίες για τα τοπικά δρώμενα και από όπου οι δημότες θα μπορούν να ενημερώνονται και να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του δήμου; Η πρώτη και πιο εύκολη υλοποίηση είναι η διαδικτυακή πύλη (portal) του δήμου, όπου μπορεί να προσφέρει τα τελευταία νέα, πληροφορίες για την τοπική συγκοινωνία και τον τρόπο πρόσβασης στο δήμο. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα να περιλαμβάνει συνεντεύξεις τύπου του δημάρχου, δημοψηφίσματα και την προτροπή του δημότη να κάνει προτάσεις για τα κοινά. Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται η συμμετοχή του πολίτη, βασική προϋπόθεση για μια επιτυχημένη πορεία προς τον Ψηφιακό Δήμο. Ο δήμος μπορεί να «ανεβάσει» στη διαδικτυακή πύλη οτιδήποτε θεωρεί σημαντικό, όπως προκηρύξεις διαγωνισμών, προτάσεις για ψυχαγωγία, πληροφορίες για πολιτιστικά κέντρα, τοπικές βιβλιοθήκες, ταξιδιωτικούς οδηγούς και πληροφορίες για καταλύματα και ξενοδοχεία. Ακόμη, μπορεί να αναδείξει σημαντικά θέματα που απασχολούν το Δήμο και κατ' επέκταση τους ίδιους τους δημότες, προβάλλοντας τα σε κεντρικό σημείο της διαδικτυακής πύλης και πολύ έντονα. Στον τομέα της πληροφόρησης, το Διαδίκτυο είναι ίσως το ιδανικό μέσο: είναι άμεσα και συνεχώς προσβάσιμο οποιαδήποτε μέρα και ώρα, από οπουδήποτε. Μέσω αυτού, η έκδοση των στοιχείων που θέλει ο δήμος γίνεται άμεσα, ηλεκτρονικά, εύκολα, χωρίς να χρειάζονται έντυπα μέσα και, επομένως, έχει μικρό κόστος. Υπάρχει η δυνατότητα τακτικής αποστολής, σε μηνιαία βάση για παράδειγμα, ενός ενημερωτικού δελτίου σε όλους τους εγγεγραμμένους δημότες, με τοπικά και χρήσιμα για το δήμο θέματα. Παράλληλα, μέσα από τη διαδικτυακή πύλη του δήμου, μπορεί να γίνουν συνεργασίες με τοπικές επιχειρήσεις είτε με την πιο απλή μορφή της διαφήμισης είτε με συνέργειες των τοπικών επιμελητηρίων, όπως για παράδειγμα ένας οδηγός αγοράς. Επιπλέον, μπορεί ο δήμος να καλύψει πολυσύχναστες περιοχές, όπως είναι οι πλατείες και οι παραλίες, με ζωντανή εικόνα μέσα από μια σταθερή κάμερα, η οποία στη συνέχεια προβάλει την εικόνα στο Διαδίκτυο. Ο δημότης αλλά και ο επισκέπτης έχουν τη δυνατότητα, πριν ξεκινήσουν, να δουν σε πραγματικό χρόνο αν η παραλία είναι γεμάτη και να πληροφορηθούν για τις καιρικές συνθήκες και τη θερμοκρασία.
Οι δημότες, μέσω του Διαδικτύου, μπορούν να ζητούν πληροφορίες, να υποβάλουν αιτήσεις για διάφορες υπηρεσίες και να κάνουν τις αντίστοιχες πληρωμές χρησιμοποιώντας την πιστωτική τους κάρτα ή με ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω του e-banking, ακόμη και με κατάθεση στον τραπεζικό λογαριασμό του δήμου, δηλώνοντας στη συνέχεια τον αριθμό της κατάθεσης. Σχετικές αιτήσεις για βεβαιώσεις ή πληρωμές περιορίζονται σε ταυτοποιημένα πρόσωπα τα οποία έχουν εγγραφεί στην αντίστοιχη υπηρεσία του δήμου. Ο πολίτης, αφού επιλέξει την υπηρεσία της ηλεκτρονικής αίτησης, για παράδειγμα, θα πρέπει να δώσει τα στοιχεία ταυτοποίησης του (πχ PIN και τον κωδικό αριθμό δημοτικής μερίδας) καθώς και τον επιθυμητό τρόπο παραλαβής της βεβαίωσης. Τα στοιχεία της αίτησης καταχωρούνται στην κεντρική Βάση Δεδομένων, στην οποία οι αρμόδιοι υπάλληλοι των δήμων έχουν ασφαλή πρόσβαση μέσω του Διαδικτύου. Έτσι, δημότες και επιχειρήσεις εξυπηρετούνται ταχύτερα και συνεχώς, σε 24ώρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα. Μερικές από τις υπηρεσίες που μπορούν να μετατραπούν σε ηλεκτρονικές με χρήση των ΤΠΕ και του Διαδικτύου είναι: Πληρωμή δημοτικών τελών, φόρων και προστίμων. Έκδοση ατομικών ή οικογενειακών πιστοποιητικών και βεβαιώσεων. Πολεοδομικά θέματα. Έκδοση οικοδομικών αδειών. Διαχείριση δημοτικών μητρώων (εγγραφή, διαγραφή, αλλαγές στοιχείων). Διαχείριση τοπικής συγκοινωνίας και ειδικών οχημάτων του δήμου. Διαχείριση τοπικού οδικού δικτύου. Υποστήριξη δικτύων ύδρευσης. Υποστήριξη δικτύων αποχέτευσης. Διαχείριση άρδευσης. Διαχείριση δημοτικού ηλεκτροφωτισμού. Διαχείριση απορριμμάτων. Υποστήριξη καθαριότητας και ανακύκλωσης καθώς και διαχείριση δημοτικής αστυνομίας.
Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) δεν περιορίζονται μόνο στο Διαδίκτυο. Οι πολίτες μέσω του σταθερού και κινητού τηλεφώνου μπορούν «ο ζητήσουν πληροφορίες και να υποβάλουν αιτήσεις για διάφορες υπηρεσίες, χωρίς τη μεσολάβηση κάποιου υπαλλήλου. Σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία επιλογής και ταυτοποίησης του δημότη γίνεται με την πληκτρολόγηση αντίστοιχου κωδικού από το τηλέφωνο. Το ίδιο συμβαίνει και με την χρήση της κινητής τηλεφωνίας όπου οι δημότες και οι επιχειρήσεις ενημερώνονται μέσω του κινητού τηλεφώνου με μηνύματα (SMS) για την έκβαση ενός αιτήματος και για τον τόπο και τον χρόνο της παραλαβής του πιστοποιητικού ή της βεβαίωσης.
Οι υπηρεσίες οι οποίες μπορεί να χτίσει ο δήμος χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ είναι απεριόριστες και το κόστος για τις περισσότερες από αυτές πολύ μικρό. Για τις σύνθετες πολύπλοκες εφαρμογές όπως είναι η τηλεϊατρική και η παρακολούθηση του στόλου των οχημάτων,υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα για την "Ψηφιακή Σύγκλιση" (2007-2013). Αρκεί να αξιολογηθούν οι ανάγκες και να αξιοποιηθούν σωστά οι νέες τεχνολογίες. Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα παραθεριστικό δήμο όπου οι ιδιοκτήτες πολλών κατοικιών δεν βρίσκονται στα σπίτια τους παρά μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες. Αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα, όπως για παράδειγμα, ένα δέντρο που έχει πέσει δίπλα στην εξώπορτα από μια ξαφνική κακοκαιρία, μια πλημμύρα, ένας σπασμένος σωλήνας αποχέτευσης ο δήμος μπορεί να χρησιμοποιήσει ακόμη καλύτερα τις ΤΠΕ δημιουργώντας μια εφαρμογή όπου τα συγκεκριμένα συμβάντα μπορούν να καταγράφονται σε μια βάση δεδομένων, ο ιδιοκτήτης να ειδοποιείται αυτόματα από την συγκεκριμένη εφαρμογή είτε με e-mail είτε με μήνυμα στο κινητό του. Στη συνέχεια ο υπάλληλος του δήμου ενημερώνει την εφαρμογή σχετικά με τις ενέργειες του ιδιοκτήτη ή του δήμου και τη χρονική στιγμή που αποκαταστάθηκε το πρόβλημα, ειδοποιώντας αυτόματα τον ιδιοκτήτη. Η εφαρμογή και η αντίστοιχη βάση δεδομένων μπορεί να είναι προσβάσιμη από το Διαδίκτυο σε εξουσιοδοτημένους χρήστες. όπως είναι οι υπάλληλοι του δήμου και οι ιδιοκτήτες των παραθεριστικών κατοικιών. Επεκτείνοντας λίγο ακόμα την' εφαρμογή θα μπορεί να συμπεριλάβει και τα παράπονα των δημοτών για τα κακώς κείμενα στο δήμο, όπως καθυστερήσεις στην αποκομιδή των σκουπιδιών.
Η ΤΕΔΚ, θα ολοκληρώσει την παρουσίαση του ψηφιακού δήμου, με πανηγυρική εκδήλωση στο τέλος του έτους στην πόλη του Ναυπλίου.
4 σχόλια:
cool blog
I feel like I have seen in other places similar to the article, but it is not written in detail so that your works!
After reading the information, I may have different views, but I do think this is good BLOG!
liver25800
Δημοσίευση σχολίου