Το αίτημα της επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος - Τρίπολη, επαναφέρουν με κοινή τους ανακοίνωση η Συσπείρωση Εργαζομένων ΟΣΕ Πελοποννήσου και η Αγωνιστική Συνεργασία του Εργατικού Κέντρου Αρκαδίας και καλούν τους τοπικούς μαζικούς φορείς του νομού Αρκαδίας σε κοινές πρωτοβουλίες δράσης, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος αυτός. Νέα ερώτηση επίσης κατέθεσε στη βουλή ο βουλευτής Γιάννης Μανιάτης.
Είναι γνωστό από παλαιότερες κινητοποιήσεις εργαζομένων, ανακοινώσεις και άλλες εκδηλώσεις, ότι ενώ έχουν ολοκληρωθεί εδώ και αρκετούς μήνες τα έργα ανακαίνισης της γραμμής στο τμήμα Κορίνθου - Άργους - Τρίπολης, η διοίκηση του ΟΣΕ δεν έχει δρομολογήσει τρένα στη γραμμή. «Οι επανειλημμένες διαψεύσεις των υποσχέσεων για την επανακυκλοφορία του τρένου στην περιοχή μας έχουν θέσει σε κίνδυνο την μελλοντική έναρξη λειτουργίας της γραμμής. Συνεχώς προβάλλονται κάποιες δικαιολογίες αλλά είναι πλέον γεγονός, ότι η κατάσταση αυτή σε συνδυασμό με τις εξελίξεις απαξίωσης, διαμελισμού και ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, δημιουργεί δικαιολογημένη ανησυχία στους εργαζομένους και στους πολίτες, σημειώνουν οι συνδικαλιστικές παρατάξεις και αποκαλύπτουν ότι «σύμφωνα με την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση (Οκτώβριος 2008) και το πρόγραμμα ανασυγκρότησης του ΟΣΕ που ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών τον Αύγουστο, το περιφερειακό δίκτυο μένει στον ΟΣΕ χωρίς χρηματοδότηση (για να λειτουργεί θα πρέπει να το χρηματοδοτούν φορείς όπως οι δήμοι, ΣΔΙΤ κλπ), ενώ ο ΠΑΘΕ και ο προαστιακός στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ που γίνεται ανεξάρτητη εταιρία (αρχικά ΔΕΚΟ). Τα εισιτήρια αυξάνονται ώστε να πλησιάσουν τα εισιτήρια του ΚΤΕΛ και αποχωρούν 2000 – 3000 υπάλληλοι με κριτήρια γεωγραφικά, ειδικότητας και ηλικίας, καταστρέφοντας οργανικές θέσεις κυρίως στην περιφέρεια.
Οι εργαζόμενοι έχουν απορρίψει το Πρόγραμμα Ανασυγκρότησης και με επιστολή τους σε όλες τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις έχουν ζητήσει τη συμπαράσταση και την κινητοποίησή τους».
Με ανακοίνωση καταγγέλλεται ότι η μη δρομολόγηση συρμών οφείλεται στο ότι στον ΟΣΕ δεν έχουν τροχαίο υλικό, δεν υπάρχει προσωπικό γιατί οι τελευταίες προσλήψεις έχουν γίνει το 1984 και τέλος η πολιτική απαξίωσης του τρένου σε όφελος των οδικών μεταφορών αποτελεί επιλογή της κυβέρνησης.
Έτσι αποφάσισαν οι δύο παρατάξεις να καλέσουν τους πολίτες, τα συνδικάτα και τους φορείς του νομού Αρκαδίας τη Νομαρχιακή και τοπική Αυτοδιοίκηση για να δημιουργηθεί ένα μέτωπο αντίστασης και αγώνα για να μην διαλυθεί ο σιδηρόδρομος, διεκδικώντας την άμεση επαναλειτουργία της γραμμής, να τεθεί τώρα η γραμμή σε λειτουργία τουλάχιστον με 4 – 5 δρομολόγια την ημέρα, να εξασφαλιστεί το αναγκαίο τροχαίο υλικό, να γίνει προκήρυξη για πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού.
Εντωμεταξύ μετά τα συνεχή δημοσιεύματα του Τύπου, ο βουλευτής Αργολίδας Γιάννης Μανιάτης επανήλθε την Τρίτη, με νέα ερώτηση στον νέο υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ.Ευρ. Στυλιανίδη.
Ο κος Μανιάτης, σημειώνει πως «φαίνεται ότι υπάρχουν «σκοτεινές δυνάμεις», οι οποίες δεν επιτρέπουν τη επαναλειτουργία της γραμμής. Δεν εξηγείται διαφορετικά γιατί ο προκάτοχος σας υπουργός είχε δεσμευτεί για έναρξη δρομολογίων εντός του Δεκεμβρίου 2008, τόσο σε εμένα προσωπικά όσο και σε πολιτικά πρόσωπα της Νέας Δημοκρατίας καθώς και σε συνδικαλιστές του ΟΣΕ και ταυτόχρονα η τελευταία απάντηση που έλαβα από τον ΟΣΕ για επαναλειτουργία της γραμμής μιλά για… αναγκαιότητα διαφύλαξης του σιδηρόδρομου, αποφυγή διακινδύνευσης και άλλα απολύτως ακατανόητα, ύποπτα και περίεργα, στο βαθμό που καταγράφουν αυτονόητες απαιτήσεις στοιχειωδών κανόνων ασφάλειας που ισχύουν από δεκαετίες στον ΟΣΕ, σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσουν την απολύτως αδικαιολόγητη καθυστέρηση επί μήνες των έναρξης των δρομολογίων.
Παραθέτοντας στοιχεία ο βουλευτής σημειώνει: «Η επένδυση στον εκσυγχρονισμό της γραμμής, αφορά σε προϋπολογισθέν κονδύλι ύψους 31.000.000 Ευρώ, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε και έχει ενταχθεί στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα». Και επαναλαμβάνει: «Όλος ο Νομός Αργολίδας γνωρίζει πως η γραμμή έχει πλήρως εκσυγχρονιστεί και το έργο έχει εδώ και μήνες παραδοθεί από τον ανάδοχο (μάλιστα έχουν εκτελεστεί και τα απαραίτητα δοκιμαστικά δρομολόγια για Πελοπόννησο). Υπάρχει διαθεσιμότητα τροχαίου υλικού (προαστιακού τύπου Rail Bus) το οποίο ήδη από τους πρώτους μήνες του 2004 εξυπηρετούσε πλήρως τα αντίστοιχα δρομολόγια.
Τέλος μιλά για «αθέτηση πολλαπλών δεσμεύσεων προκατόχων υπουργών Μεταφορών περί άμεσης λειτουργίας της γραμμής», και τονίζει ότι «όλοι οι πολίτες της Αργολίδας συζητούν για συγκεκριμένα, ισχυρά οικονομικά συμφέροντα τα οποία δεν επιτρέπουν να τεθεί σε λειτουργία η γραμμή».
Με ενδιαφέρον πάντως αναμένεται η απάντηση και του νέου υπουργού σχετικά με το πότε προτίθεται επιτέλους ο ΟΣΕ να προχωρήσει στην επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος- Άργος – Ναύπλιο - Τρίπολη με συχνά δρομολόγια προαστιακού τύπου».
11/2/09
Αλλάζουν οι υπουργοί σαν τα …πουκάμισα και είναι αμφίβολη η μελλοντική έναρξη λειτουργίας της γραμμής του τρένου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου