Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

4/11/09

Θα συνεχιστεί η «δολοφονία» του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου;

Η προεκλογική δέσμευση του υφυπουργού πλέον Γιάννη Μανιάτη, έρχεται στην επικαιρότητα, αφού παρά τις περιβαλλοντικές ανησυχίες της νέας κυβέρνησης, δεν έχει ακουστεί μέχρι σήμερα ούτε μια λέξη για τον σιδηρόδρομο της Πελοποννήσου.
Ο νυν υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας, Κλιματικής Αλλαγής, είχε δεσμευτεί ότι μέχρι το τέλος του έτους ο σιδηρόδρομος θα αλλάξει ριζικά προς το καλύτερο.
Συγκεκριμένα και μάλιστα με χρονοδιάγραμμα ο κος Μανιάτης είχε δηλώσει λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές: «Δεσμευόμαστε για την άμεση λειτουργία μέσα στο 2009, προαστιακών δρομολογίων Σιδηροδρόμου στο Τμήμα Άργος / Ναύπλιο – Κόρινθος. Με χρονοαπόσταση Κορίνθου – Άργους μόλις 40 λεπτά της ώρας, χρόνου ανταγωνιστικού ακόμα και του Ι.Χ. Με μόλις 1,5 ώρα διαδρομή για την απόσταση Άργος - Αθήνα. Με τουλάχιστον 10 προαστιακά δρομολόγια την ημέρα. Με διασφάλιση αποφυγής ατυχημάτων».
Τώρα καλείται να πάρει θέση από κυβερνητική πλέον πόστο, στην ερώτηση που κατέθεσαν το Σάββατο στη Βουλή οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης, Ευαγγελία Αμμανατίδου – Πασχαλίδου και Νίκος Τσούκαλης. Η ερώτηση με θέμα «Επαναφορά των κομμένων δρομολογίων του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο και νέο σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο», απευθύνεται προς τους υπουργούς Οικονομικών, Υποδομών, Μεταφορών και δικτύων, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Ερωτώνται οι υπουργοί:
- Θα καταργήσετε την απόφαση του ΟΣΕ με βάση την οποία από 1η Αυγούστου υπήρξε η άγρια περικοπή των δρομολογίων στην Πελοπόννησο;
- Πότε επιτέλους θα ολοκληρωθούν τα έργα στο τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και πότε θα προχωρήσουν οι διαδικασίες για την ανακαίνιση του τμήματος Πύργου - Κυπαρισσίας - Ζευγολατιού;
- Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η σύνταξη μελετών για την κανονικοποίηση του σιδηροδρομικού μας δικτύου σε όλο το V της Πελοποννήσου (Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα - Τρίπολη - Άργος -Κόρινθος), ώστε να αποκτήσει η Πελοπόννησος σύγχρονο σιδηρόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, όπως ζητούν οι φορείς της;
- Στα πλαίσια της 4ης Προγραμματικής Περιόδου δεσμεύεστε ότι θα προωθήσετε τη μελέτη κανονικοποίησης και την κατασκευή τουλάχιστον για το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα και Κόρινθος - Άργος τα οποία τμήματα δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερα κατασκευαστικά προβλήματα;
- Θα υπάρξει άμεση προώθηση των έργων αναβάθμισης του Μηχανοστασίου Καλαμάτας, ώστε να γίνεται αποτελεσματικά η συντήρηση του τροχαίου υλικού της Πελοποννήσου;
- Πότε θα κατασκευαστούν με άμεσες διαδικασίες τα Συστήματα Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης σε πρώτη φάση στην Προαστιακή Περιοχή της Καλαμάτας (τμήμα Καλαμάτα - Ασπρόχωμα - Ζευγολατιό, όπου παρατηρείται η μεγαλύτερη κυκλοφορία συρμών) και στη συνέχεια σε όλο το Δίκτυο της Πελοποννήσου για την αύξηση της ασφάλειας και της χωρητικότητας του Σιδηροδρομικού Δικτύου;
- Πότε θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες προμήθειας σύγχρονου μετρικού τροχαίου υλικού μεσαίων αποστάσεων με κλιματισμό;
Είναι γνωστό και επισημαίνεται από τον ΣΥΡΙΖΑ, ότι ο σιδηρόδρομος είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέσον, το πιο οικονομικό και το πιο ασφαλές, επομένως οι όποιες εξαγγελίες για «πράσινη ανάπτυξη» δεν μπορεί να είναι αποκομμένες από ένα συνολικό σχέδιο για την ανάπτυξη του δημόσιου σιδηρόδρομου στη χώρα μας.
Η κατάσταση όμως του σιδηροδρομικού δικτύου στο V της Πελοποννήσου, δηλαδή το τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Πύργος - Πάτρα βρίσκεται κυριολεκτικά στην εποχή του Τρικούπη, με μικρές επιδιορθώσεις.
Την 1η Αυγούστου 2009, η προηγούμενη κυβέρνηση, παρά την ομόφωνη αντίθεση της Ν.Α. Μεσσηνίας, Αρκαδίας και Ηλείας, των Δήμων της Μεσσηνίας, Αρκαδίας και Ηλείας και των φορέων των νομών αυτών, προχώρησε σε σχεδόν ολική περικοπή των δρομολογίων.
Συγκεκριμένα, παρέμειναν μόνο 3 από τα 16 δρομολόγια του τμήματος Καλαμάτα - Μεσσήνη - Καλαμάτα, 6 από τα ισχύοντα 17 που διέρχονται από το Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας, 3 από τα 8 από Καλαμάτα προς Κυπαρισσία, 2 από τα 7 από Καλαμάτα - Πύργο - Πάτρα και 1 από τα 5 από Καλαμάτα - Πύργο - Πάτρα - Κιάτο - Αθήνα, ενώ δε γίνεται καμία αναφορά στην προσφάτως ανακαινισμένη γραμμή για το δρομολόγιο Καλαμάτα - Τρίπολη - Αθήνα.
Επισημαίνεται ότι μετά από την άγρια αυτή περικοπή περιορίστηκε δραματικά η πετυχημένη προαστιακή συγκοινωνία με σιδηρόδρομο εντός του νομού Μεσσηνίας (Καλαμάτα - Μεσσήνη, Καλαμάτα - Τ.Ε.Ι. Κυπαρισσία), όπου διακινούνται 2.000 επιβάτες την ημέρα, ενώ, επιπλέον, δεν υπάρχει πια καμία ουσιαστική σύνδεση της Μεσσηνίας και της Ηλείας με την Πάτρα και την Αθήνα.
Οι προτάσεις αυτές «δολοφόνησαν» κυριολεκτικά τον ελληνικό σιδηρόδρομο και οδηγούν σε μαρασμό την ελληνική περιφέρεια, αφού ουσιαστικά «σφαγιάστηκε» το 70% των σημερινών δρομολογίων.
Τα ελλείμματα στο σιδηρόδρομο δημιουργήθηκαν λόγω της διαχρονικής άρνησης των ελληνικών κυβερνήσεων να εκπληρώσουν τις νόμιμες οικονομικές τους υποχρεώσεις απέναντι στον Ο.Σ.Ε.
Είναι τραγικό σε μια εποχή όπου όλη η Ευρώπη επενδύει στους σιδηροδρόμους και τους αναπτύσσει κατά προτεραιότητα λόγω των μεγάλων συγκριτικών τους πλεονεκτημάτων να εκτελείται εν ψυχρώ ο ελληνικός σιδηρόδρομος.
Μετά άλλωστε την κινητοποίηση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και των Δήμων της Μεσσηνίας, τον Ιούλιο και την επίσκεψή τους στον τότε Υπουργό Μεταφορών, είχε δεσμευτεί ο Υπουργός ότι την 1η Οκτωβρίου θα επανεξεταστεί η άγρια αυτή περικοπή των δρομολογίων.

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ