Με αίτημα να μην κλείσει ο σιδηρόδρομος της Πελοποννήσου, ξεσηκώνονται κάτοικοι και φορείς. Ο Πρόεδρος της ΕΝΑΕ και Νομάρχης Μεσσηνίας κ. Δημήτρης Δράκος σε επιτολή του αναφέρει: «Καλούμε όλους όσους πιστεύουν ότι δεν μπορεί να υπάρξει ολοκληρωμένη και σωστή ανάπτυξη της Πελοποννήσου χωρίς σύγχρονο σιδηρόδρομο, να συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις της Πέμπτης 24 Ιουνίου 2010 στην Αθήνα και στον αγώνα για να μην κλείσει ο σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο, να συνεχιστεί η λειτουργία του και να τεθεί από την πλευρά της κυβέρνησης σαφές χρονοδιάγραμμα εκσυγχρονισμού του δικτύου».
Διοργανώνεται πορεία προς τη Βουλή, σήμερα στις 12 το μεσημέρι από τη γωνία Ακαδημίας & Βουκουρεστίου από νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και τοπικούς φορείς της Πελοποννήσου που βρίσκονται στην Αθήνα ειδικά γι’ αυτό το σκοπό.
Συμμετέχουν επίσης οι Οικολόγοι Πράσινοι, συνδικάτα σιδηροδρομικών και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις που προωθούν τις βιώσιμες μεταφορές, όπως το Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ και οι Φίλοι του Σιδηροδρόμου.
Συνέντευξη τύπου που θα δοθεί στην αίθουσα της Ε.Σ.Η.Ε.Α. αμέσως πριν την πορεία.
Εντωμεταξύ, με ερώτησή του στο ευρωκοινοβούλιο ο ευρωβουλευτής Μιχάλης Τρεμόπουλος, επισημαίνει για την σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος – Τρίπολη - Καλαμάτα:
«Η μετρική σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας ανακατασκευάστηκε μεταξύ 2004 και 2007 με συγχρηματοδότηση από το Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και προδιαγραφές για ταχύτητες 120-140 χλμ/ώρα.
Μέχρι στιγμής λειτουργεί, από τον Αύγουστο του 2009, μόνο το τμήμα από Κόρινθο μέχρι Τρίπολη, ενώ το υπόλοιπο παραμένει εκτός εμπορικής λειτουργίας.
Η γραμμή παρουσιάζει περιορισμένη επιβατική κίνηση και προγραμματίζεται να κλείσει μέχρι τέλους Ιουνίου στα πλαίσια εφαρμογής του Μνημονίου (1) που έχει υπογράψει η ελληνική κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Καταγγελίες του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Αρκαδίας αναφέρουν ότι παρά τις προδιαγραφές της γραμμής οι συρμοί κινούνται ταχύτητες χαμηλότερες από ό,τι πριν την ανακατασκευή, ενώ τα δρομολόγια είναι ελάχιστα και σε ώρες ασύμβατες με τις ανάγκες του επιβατικού κοινού. Κατά την πολυετή ανακατασκευή της γραμμής, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος είχε διακόψει τη δρομολόγηση αντίστοιχων εφεδρικών λεωφορείων, παρά το ότι είχε δικαιωθεί δικαστικώς απέναντι σε σχετική αίτηση ασφαλιστικών μέτρων των ΚΤΕΛ Αρκαδίας και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών.
Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
Αν η σημερινή αξιοποίηση των δυνατοτήτων της συγκεκριμένης γραμμής είναι συμβατή με τις υποχρεώσεις που είχε αναλάβει η Ελλάδα για τη συγχρηματοδότηση της ανακατασκευής της.
Αν η προηγούμενη καθυστέρηση επαναλειτουργίας της γραμμής και το τωρινό επικείμενο κλείσιμό της είναι συμβατά με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα.
Αν η επιβολή όρου για κλείσιμο σιδηροδρομικών γραμμών εντός διμήνου χωρίς προηγούμενη μελέτη οικονομικής βιωσιμότητάς τους, είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή πολιτική για τις μεταφορές».
24/6/10
Ξεσηκώνεται σήμερα η Πελοπόννησος για το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου