Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

30/12/10

Προμελετημένο σκάνδαλο το τρένο

Άρθρο του Βασίλειου Γκλαβά*,
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων Τ.Ε.



Θα ήθελα να εκφράσω κάποιες παρατηρήσεις σχετικά με της νέο-ανακαινισμένη γραμμή Κορίνθου-Ναυπλίου.
Η άποψη μου είναι ότι κακώς δόθηκαν τα χρήματα για την ανακαίνιση της εσωτερικής μετρικής γραμμής της Πελοποννήσου (Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας). Αντί αυτού, τα χρήματα αυτά (100.000.000 ευρώ, διόλου ευκαταφρόνητο ποσό) θα έπρεπε να είχαν δαπανηθεί για την μετατροπή της υφιστάμενης γραμμής σε κανονικούς εύρους γραμμή έως το Ναύπλιο - με καλυτέρευση της χάραξης σε ορισμένα σημεία - είναι αυτό που εσείς αποκαλείτε «συνέχεια του προαστιακού». Το ζήτημα είναι ότι το λάθος έγινε για κάποιο σκοπό όπως πολύ σωστά και ο τίτλος του άρθρου σας.
Το ερώτημα που τίθεται είναι ότι ακόμα και ως έχει η κατάσταση είναι εφικτό η περαιτέρω μείωση του χρόνου διαδρομής τόσο για Άργος / Ναύπλιο όσο και για Τρίπολης ; Η απάντηση είναι ΝΑΙ.
Τι δεν έκανε το υπουργείο που είναι ο κύριος μέτοχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
- Όταν ξεκίνησαν τα δρομολόγια οι χρόνοι διαδρομής ήταν μεγαλύτεροι από ότι ήταν πριν την ανακαίνιση της γραμμής.
- Δεν διαφήμισε το μέσο όσο θα έπρεπε. Το εισιτήριο του προαστιακού ισχύει και για 1:30 ώρα στα ΜΜΜ της Αθήνας, σύνδεση με του σταθμούς του μετρό (γραμμές 1,2,3).
- Δεν τοποθέτησε συστήματα ασφαλείας (ΑΣΙΔ) στις πολλές αφύλαχτες διαβάσεις μεταξύ Κορίνθου-Ναυπλίου.
Η ηλέκτριση του προαστιακού (19/12/2010) θα μείωνε περαιτέρω το χρόνο κατά περίπου 15λεπτά (περίπου 1:55 Αθήνα-Ναύπλιο πιο γρήγορα από το ΚΤΕΛ). Το δυστύχημα που σημειώθηκε στον Αχλαδόκαμπο ήταν πρόσχημα για το κλείσιμο της νέο ανακαινισμένης γραμμής. Είναι πάντως περίεργο ότι και τα 2 ατυχήματα έγιναν βράδυ…
Υπάρχει προοπτική για μείωση ακόμα περισσότερο του χρόνου διαδρομής; Η απάντηση και σε αυτό το ερώτημα είναι ΝΑΙ. Το υπουργείο ενώ γνωρίζει, κάνει την πάπια ρίχνοντας στάχτη στα μάτια με τον ηλεκτροκίνητο Προαστιακό. Τι είναι λοιπόν ο Προαστιακός; Είναι η σύγχρονη έκδοση του «καρβουνιάρη». Ο προαστιακός είναι μια υπηρεσία αστικής συγκοινωνίας τουτέστιν σταματάει παντού. Θα πήγαινε κάποιος με αστικό λεωφορείο από το Ναύπλιο έως την Αθήνα;
Η νέα γραμμή Κιάτο-Λιόσια δεν ανήκει στον Προαστιακό αλλά στον ΟΣΕ. Η γραμμή υψηλών ταχυτήτων κατασκευάστηκε εκτός για τον προαστιακό και για τραίνα υψηλών ταχυτήτων. Η μέγιστη ταχύτητα του προαστιακού σε όλον τον κόσμο είναι 160χλμ (συμβατική ταχύτητα). Η γραμμή έχει την δυνατότητα να δεχθεί συρμούς υψηλών ταχυτήτων έως και 200χλμ. Πρακτικά αν δρομολογηθούν συρμοί Ιντερ-Σίτυ (IC) η διαδρομή Αθήνα-Κόρινθος θα καλύπτεται σε περίπου 35 λεπτά και όχι σε 1 ώρα με τον Προαστιακό!!! Ο χρόνος για Ναύπλιο μπορεί να μειωθεί σε περίπου 1:35 από Αθήνα ενώ για Τρίπολη σε 2:40. Άκρως ανταγωνιστικοί χρόνοι προς τα οδικά μέσα. Είμαστε υπεραστικοί και όχι προαστιακοί επιβάτες. Δεν είναι δυνατόν να μην έχουμε εξασφαλισμένη θέση και να ταξιδεύουμε όρθιοι στο τμήμα Κόρινθος-Αθήνα. Γιατί λοιπόν δεν κάνουν το ίδιο και με τους επιβάτες Αθηνών - Θεσσαλονίκης αναγκάζοντας τους σε μετεπιβίβαση στην Λάρισα στον Προαστιακό;
Το ίδιο συμβαίνει και με την Πάτρα. Οι χρόνοι εξακολουθούν να μένουν μη ανταγωνιστικοί. Ο προαστιακός ήταν άλλοθι για το κλείσιμο του δικτύου της Πελοποννήσου.

*Ο κος Γκλαβάς Βασίλειος, Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων Τ.Ε., κάτοικος Πατρών, διάβασε το ομότιτλο άρθρο του Άκη Γκάτζιου και προσθέτει σήμερα τις προσωπικές του παρατηρήσεις σχετικά με την νέο ανακαινισμένη γραμμή και πως αυτή υποβαθμίστηκε από το υπουργείο.

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ