Ολοταχώς προχωρούν οι διαδικασίες συγχώνευσης σχολείων και στην Αργολίδα. Ήδη ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου Πέτρος Μισθός, με συνεντεύξεις τύπου και ανακοινώσεις προσπαθεί να ρίξει τους τόνους, αφού αναμένονται αντιδράσεις από γονείς και περιοχές ολόκληρες που τα σχολεία θα ερημώσουν. Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας οι συγχωνεύσεις θα είναι περιορισμένες.
Όπως διέρρευσε το υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται σε πρώτη φάση στις παρακάτω συγχωνεύσεις για την Αργολίδα:
α) Προτείνεται συγχώνευση δημοτικού σχολείου Μάνεση με 5 μαθητές με το εξαθέσιο σχολείο Αγ. Τριάδας που απέχει 3 χιλιόμετρα.
β) Συγχώνευση του δημοτικού σχολείου Προσύμνης με 5 μαθητές με το τετραθέσιο σχολείο Ινάχου που απέχει 4 χιλιόμετρα.
γ) Συγχώνευση του Γυμνασίου Αγίου Δημητρίου με 20 μαθητές με το Γυμνάσιο Λυγουριού που απέχει 7 χιλιόμετρα.
Πάντως, ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, σε συνέντευξη τύπου που έδωσε απέφυγε να αναφερθεί συγκεκριμένα.
Ο κος Μισθός, επιχειρώντας να υποβαθμίσει το θέμα αναφορικά με τις συγχωνεύσεις, ιδρύσεις, καταργήσεις σχολικών μονάδων, ανέφερε πως δεν υπάρχει λόγος μία πάγια εγκύκλιος του Υπουργείου, που από το 1985 αποστέλλεται στις Δ/νσεις Εκπ/σης, να γίνεται μείζον θέμα συζήτησης. Και υπογράμμισε: «Τα κριτήρια, που θα ληφθούν υπόψη σε κάθε περίπτωση, θα είναι κατεξοχήν παιδαγωγικά και όχι οικονομικά. Σε όσους έχουν εικόνα της κατάστασης είναι φανερό πως συμφέρει οικονομικά να μεταφέρουμε το δάσκαλο του μονοθεσίου ή διθεσίου σχολείου προς αυτό και όχι τους μαθητές του προς μια μεγαλύτερη γειτονική σχολική μονάδα. Άρα το επιχείρημα πως οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων γίνονται για καθαρά οικονομικούς λόγους είναι σαθρό και δεν έχει καμία σχέση με την πρόθεση του Υπουργείου που στηρίζεται σε αμιγώς παιδαγωγικά κριτήρια. Σε καμία περίπτωση δεν επαγγελλόμεθα τα σχολεία «μαμούθ», όπου η παραβατικότητα βρίσκει πρόσφορο έδαφος, αλλά ούτε και τα μικρά σχολεία π.χ. Δημοτικά με 8 ή 10 μαθητές ή Γυμνάσια και Λύκεια με 20 ή 30 μαθητές, αφού είναι σαφές πως το παιδαγωγικό αποτέλεσμα δεν μπορεί να συγκριθεί με εκείνο μεγάλων σχολικών μονάδων με ισχυρούς συλλόγους διδασκόντων και ανάπτυξη καινοτόμων σχεδίων και προγραμμάτων. Αυτή τη στιγμή οι κατά τόπους Δ/ντές Εκπ/σης συνεργάζονται με τους Δημάρχους, τις Ενώσεις Γονέων και Κηδεμόνων, τις Ενώσεις Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης και τους Συλλόγους Δασκάλων και Νηπιαγωγών, προκειμένου να καταθέσουν τις προτάσεις τους».
Διαβούλευση
Όπως επισημαίνει ο κος Μισθός «υπάρχει ένα μεγάλο περιθώριο διαβούλευσης μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου, οπότε και θα κατατεθούν οι τελικές προτάσεις στο Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. Οι προτάσεις θα είναι απολύτως τεκμηριωμένες και κανείς μαθητής δεν πρόκειται να ταλαιπωρηθεί. Μέσα από αυτές θα προκύψει ο νέος εκπαιδευτικός χάρτης της χώρας. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητη η συνεργασία όλων, την οποία έχουμε μέχρι αυτή τη στιγμή. Οι κ. Δήμαρχοι συνεργάζονται μαζί μας, αλλά δέχονται αρκετές πιέσεις, πολλές φορές όχι από γονείς αλλά από φορείς με διάφορες σκοπιμότητες, που διαμορφώνουν ένα αρνητικό κλίμα. Θέλουμε να δουν την παιδαγωγική οπτική του θέματος και να μην εγκλωβιστούν σ’ αυτό το αρνητικό κλίμα. Από την άλλη δε δεχόμαστε τις θέσεις που εκφράζουν παράγοντες που θέλουν να υποκαταστήσουν τα Συνδικαλιστικά Όργανα. Σεβόμαστε τα Συνδικαλιστικά Όργανα και τις δομές της Πολιτείας και ακούμε τις προτάσεις τους».
Ο κ. Μισθός τόνισε πως το σχολείο πρέπει να γίνει ελκυστικό, ευέλικτο και να είναι ανοικτό σε όλους. Οι όποιες αλλαγές σχεδιάζονται προς όφελος μαθητών και εκπαιδευτικών και αποσκοπούν στο να χτυπηθεί η γάγγραινα της παραπαιδείας, να επιμορφωθούν οι 150.000 εκπαιδευτικοί, να ενισχυθεί το Δημόσιο Σχολείο και να αναβαθμιστεί ποιοτικά. Η προσπάθεια δε γίνεται για μικροπολιτικές σκοπιμότητες, αλλά για ουσιαστική αναβάθμιση του παιδαγωγικού έργου.
Όπως διέρρευσε το υπουργείο Παιδείας προσανατολίζεται σε πρώτη φάση στις παρακάτω συγχωνεύσεις για την Αργολίδα:
α) Προτείνεται συγχώνευση δημοτικού σχολείου Μάνεση με 5 μαθητές με το εξαθέσιο σχολείο Αγ. Τριάδας που απέχει 3 χιλιόμετρα.
β) Συγχώνευση του δημοτικού σχολείου Προσύμνης με 5 μαθητές με το τετραθέσιο σχολείο Ινάχου που απέχει 4 χιλιόμετρα.
γ) Συγχώνευση του Γυμνασίου Αγίου Δημητρίου με 20 μαθητές με το Γυμνάσιο Λυγουριού που απέχει 7 χιλιόμετρα.
Πάντως, ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, σε συνέντευξη τύπου που έδωσε απέφυγε να αναφερθεί συγκεκριμένα.
Ο κος Μισθός, επιχειρώντας να υποβαθμίσει το θέμα αναφορικά με τις συγχωνεύσεις, ιδρύσεις, καταργήσεις σχολικών μονάδων, ανέφερε πως δεν υπάρχει λόγος μία πάγια εγκύκλιος του Υπουργείου, που από το 1985 αποστέλλεται στις Δ/νσεις Εκπ/σης, να γίνεται μείζον θέμα συζήτησης. Και υπογράμμισε: «Τα κριτήρια, που θα ληφθούν υπόψη σε κάθε περίπτωση, θα είναι κατεξοχήν παιδαγωγικά και όχι οικονομικά. Σε όσους έχουν εικόνα της κατάστασης είναι φανερό πως συμφέρει οικονομικά να μεταφέρουμε το δάσκαλο του μονοθεσίου ή διθεσίου σχολείου προς αυτό και όχι τους μαθητές του προς μια μεγαλύτερη γειτονική σχολική μονάδα. Άρα το επιχείρημα πως οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων γίνονται για καθαρά οικονομικούς λόγους είναι σαθρό και δεν έχει καμία σχέση με την πρόθεση του Υπουργείου που στηρίζεται σε αμιγώς παιδαγωγικά κριτήρια. Σε καμία περίπτωση δεν επαγγελλόμεθα τα σχολεία «μαμούθ», όπου η παραβατικότητα βρίσκει πρόσφορο έδαφος, αλλά ούτε και τα μικρά σχολεία π.χ. Δημοτικά με 8 ή 10 μαθητές ή Γυμνάσια και Λύκεια με 20 ή 30 μαθητές, αφού είναι σαφές πως το παιδαγωγικό αποτέλεσμα δεν μπορεί να συγκριθεί με εκείνο μεγάλων σχολικών μονάδων με ισχυρούς συλλόγους διδασκόντων και ανάπτυξη καινοτόμων σχεδίων και προγραμμάτων. Αυτή τη στιγμή οι κατά τόπους Δ/ντές Εκπ/σης συνεργάζονται με τους Δημάρχους, τις Ενώσεις Γονέων και Κηδεμόνων, τις Ενώσεις Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης και τους Συλλόγους Δασκάλων και Νηπιαγωγών, προκειμένου να καταθέσουν τις προτάσεις τους».
Διαβούλευση
Όπως επισημαίνει ο κος Μισθός «υπάρχει ένα μεγάλο περιθώριο διαβούλευσης μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου, οπότε και θα κατατεθούν οι τελικές προτάσεις στο Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. Οι προτάσεις θα είναι απολύτως τεκμηριωμένες και κανείς μαθητής δεν πρόκειται να ταλαιπωρηθεί. Μέσα από αυτές θα προκύψει ο νέος εκπαιδευτικός χάρτης της χώρας. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητη η συνεργασία όλων, την οποία έχουμε μέχρι αυτή τη στιγμή. Οι κ. Δήμαρχοι συνεργάζονται μαζί μας, αλλά δέχονται αρκετές πιέσεις, πολλές φορές όχι από γονείς αλλά από φορείς με διάφορες σκοπιμότητες, που διαμορφώνουν ένα αρνητικό κλίμα. Θέλουμε να δουν την παιδαγωγική οπτική του θέματος και να μην εγκλωβιστούν σ’ αυτό το αρνητικό κλίμα. Από την άλλη δε δεχόμαστε τις θέσεις που εκφράζουν παράγοντες που θέλουν να υποκαταστήσουν τα Συνδικαλιστικά Όργανα. Σεβόμαστε τα Συνδικαλιστικά Όργανα και τις δομές της Πολιτείας και ακούμε τις προτάσεις τους».
Ο κ. Μισθός τόνισε πως το σχολείο πρέπει να γίνει ελκυστικό, ευέλικτο και να είναι ανοικτό σε όλους. Οι όποιες αλλαγές σχεδιάζονται προς όφελος μαθητών και εκπαιδευτικών και αποσκοπούν στο να χτυπηθεί η γάγγραινα της παραπαιδείας, να επιμορφωθούν οι 150.000 εκπαιδευτικοί, να ενισχυθεί το Δημόσιο Σχολείο και να αναβαθμιστεί ποιοτικά. Η προσπάθεια δε γίνεται για μικροπολιτικές σκοπιμότητες, αλλά για ουσιαστική αναβάθμιση του παιδαγωγικού έργου.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου