Κοινωνία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Σκίτσο - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Τοπική Αυτοδιοίκηση - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση

Σας περιμένουμε στην ηλεκτρονική μας έκδοση
Επισκεφθείτε ΤΩΡΑ το site του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ. www.anagnostis.org. Κλικ στην εικόνα

18/3/11

Στα μαχαίρια για τον τουρισμό. Ο Δράκος και η Νικολάκου μιλούν διαφορετική γλώσσα για την συμμετοχή της Περιφέρειας σε εκθέσεις

Η απουσία της Περιφέρειας Πελοποννήσου από τις τουριστικές εκθέσεις, ήταν η αφορμή της έντονης κόντρας που ξέσπασε μεταξύ του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Δημήτρη Δράκου και της αντιπεριφερειάρχου Ντίνας Νικολάκου.


Ο κος Δράκος με μακροσκελή ανακοίνωσή του καταγγέλλει ότι η Περιφέρεια δεν αξιολόγησε τις ανάγκες του τόπου και είναι παντελώς απούσα από κάθε είδους συμμετοχή.

Από την πλευρά της η κα Νικολάκου απαντά ότι «το αποτυχημένο μοντέλο, όπου Νομαρχιακοί σύμβουλοι έκαναν δωρεάν τις διακοπές τους και μοίραζαν φυλλάδια μιλώντας ελάχιστα έως καθόλου την αγγλική γλώσσα, έχει πλέον ξεπεραστεί».

Οι τοποθετήσεις τόσο του κου Δράκου όσο και της κας Νικολάκου παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.



Ο Δράκος



Ο κος Δράκος τονίζει: «Από τις 9 Μαρτίου διεξάγεται στο Βερολίνο μία από τις σπουδαιότερες τουριστικές εκθέσεις που μπορεί να θεωρηθεί και το βαρόμετρο της αναμενόμενης τουριστικής κίνησης στη χώρα μας.

Η Ελλάδα λόγω των ειδικών συνθηκών της οικονομίας κινείται ιδιαιτέρως περιορισμένα αυτή την περίοδο στα διενεργούμενα διεθνή τουριστικά δρώμενα.

Αλλά παρά ταύτα συμμετέχει σε τουριστικές εκθέσεις που θεωρούνται ότι διαμορφώνουν το κλίμα της τουριστικής ανάπτυξης ενός τόπου.

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου, κινούμενη εκτός του κλίματος αυτού, δεν αξιολόγησε τις ανάγκες του τόπου και είναι παντελώς απούσα από κάθε είδους συμμετοχή.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι από την αρχή του έτους μέχρι το τέλος Μαρτίου συνωστίζονται σε όλο τον Ευρωπαϊκό προγραμματισμό οι σπουδαίες εκθέσεις και δράσεις προβολής περιοχών ενόψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου.

Είναι γνωστό ότι ο τουρισμός αποτελεί βασικό όχημα ανάπτυξης των τοπικών οικονομιών και ιδιαίτερα της οικονομίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Ο παράγοντας δε αυτός γίνεται περισσότερο σημαντικός αν λάβει κάποιος υπόψη του, τη δραματική αύξηση της ανεργίας, η οποία αγγίζει δυσθεώρητα ύψη και σύμφωνα με τα δεδομένα που υπάρχουν στο διαδίκτυο φτάνει στο 39%.

Ακόμα να υπογραμμίσουμε τη διεθνή συγκυρία μέσα στη γενικότερη κρίση και δυσπραγία, λόγω των προβλημάτων που ανέκυψαν στη νότια ακτή της Μεσογείου και που θα δημιουργήσει ευκαιρία προσέλκυσης τουριστών στην περιοχή μας.

Γι’ αυτό θεωρούμε επιβεβλημένη την εμπλοκή της Περιφέρειας Πελοποννήσου με το ζήτημα της προβολής των τουριστικών περιοχών μας, παρά τις όποιες οργανωτικές μας ακόμα αδυναμίες.

Θεωρούμε ότι η μη ύπαρξη προϋπολογισμού, μπορεί για τον εξαιρετικά σημαντικό αυτό τομέα να ξεπεραστεί μέσα από τους ήδη αποδιδόμενους πόρους. Ασφαλώς απαιτείται λόγω των δημοσιονομικών προβλημάτων οικονομική προσέγγιση δαπανών, η οποία όμως θα μας δώσει τη δυνατότητα παρουσίας.

Σε καμία περίπτωση δε μπορούμε να απουσιάζουμε ενόψει της κρίσιμης φετινής τουριστικής περιόδου από τα τουριστικά γεγονότα προβολής και διεκδίκησης τουριστικής πελατείας.

Σε πολλές Περιφερειακές Ενότητες υπάρχει διαφημιστικό υλικό από προηγούμενες χρήσεις, που αν μη τι άλλο σε πρώτη φάση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και να ενισχύσει την προσπάθειά μας στον τομέα αυτό.

Θεωρούμε λάθος για τον τουρισμό μας την απουσία μας και την θεώρησή μας, ότι μόνο με μία συνδιάσκεψη για τον τουρισμό κάναμε το καθήκον μας.

Ήδη πολλές χώρες της Βόρειας Ευρώπης έχουν στοχεύσει και επενδύουν τουριστικά στο Μοριά και εμείς δεν πρέπει να είμαστε απόντες από τα απλά και αναγκαία προκειμένου να συνεχίσουμε, αλλά και να αυξήσουμε αυτή τη συνεργασία.

-Ζητούμε λοιπόν αφού αναθεωρηθεί η θέση μας στα ζητήματα αυτά να μας ενημερώσετε σε ποίο σχεδιασμό έχετε προβεί για το 2011 προκειμένου να ενισχύσετε τουριστικά την Πελοπόννησο.

-Πως θα αξιοποιηθεί το τουριστικό υλικό που υπάρχει και ποίος ο προγραμματισμός για τη δημιουργία νέου υλικού προώθησης και προβολής του τουριστικού προϊόντος της Πελοποννήσου.

Τέλος να μας ενημερώσετε πως σκέπτεστε να αναπληρώσετε την υστέρηση προβολής από την απουσία μας αυτή, για τη διαφήμιση των τουριστικών δυνατοτήτων της Περιφέρειάς μας».



Η Νικολάκου



Η αντιπεριφαρειάρχης Ντίνα Νικολάκου απάντησε στον Δ. Δράκο: «Ως νέα Περιφερειακή Αρχή, έχουμε δεσμευθεί εξαρχής μέσα από ένα συγκεκριμένο Σχέδιο Δράσης για μια συγκροτημένη και στοχευμένη πολιτική τουριστικής ανάπτυξης της Πελοποννήσου.

Το αποτυχημένο μοντέλο, όπου Νομαρχιακοί σύμβουλοι έκαναν δωρεάν τις διακοπές τους και μοίραζαν φυλλάδια μιλώντας ελάχιστα έως καθόλου την αγγλική γλώσσα, έχει πλέον ξεπεραστεί. Για τη νέα Περιφερειακή Αρχή οι σημαντικές επαγγελματικές διεθνείς εκθέσεις τουρισμού αποτελούν σημαντικό εργαλείο δουλειάς, όχι για την προβολή του προορισμού μόνο, αλλά για την σύναψη επαγγελματικών συμφωνιών. Μας ενδιαφέρει το αποτέλεσμα και όχι μια μίζερη αναποτελεσματική πολιτική εντυπώσεων με ανορθολογική σχέση κόστους οφέλους.

Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε μέσα από συγκεκριμένα σεμινάρια (destination travel specialist) τους επαγγελματίες του χώρου: ξενοδόχους και ιδιοκτήτες γραφείων γενικού τουρισμού, ώστε συγκροτημένα να πηγαίνουν στις εξειδικευμένες B2B εκθέσεις και να κλείνουν επαγγελματικές συμφωνίες. Η νέα Περιφερειακή Αρχή στοχεύει σε δράσεις με μετρήσιμα αποτελέσματα και ανταποδοτικά οφέλη.

Το ερώτημα που προκύπτει από τις δημόσιες τοποθετήσεις του είναι εάν έχει αναρωτηθεί ο κ. Δράκος ποια ήταν τα αποτελέσματα των επισκέψεων στις εκθέσεις εξωτερικού όλα αυτά τα χρόνια; Πόσες επαγγελματικές συμφωνίες έκλεισαν οι νομαρχιακοί του σύμβουλοι; Και γιατί η Πελοπόννησος είναι ανύπαρκτη σαν brand σε διεθνές επίπεδο;

Η σύγχρονη στρατηγική προβολής της χώρας κινείται σε εντελώς αντίθετες διαδικασίες από αυτές του παρελθόντος. Σήμερα η χώρα σχεδιάζει την προβολή του Τουριστικού προϊόντος με χαμηλού κόστους και μετρήσιμης αποτελεσματικότητας δράσεις που βασίζονται στα νέα μέσα του διαδικτύου, και τα δίκτυα κοινωνικής συλλογικότητας.

Όλα αυτά προϋποθέτουν να θέσουμε τώρα τις βάσεις με την κατάρτιση ενός μακροχρόνιου στρατηγικού σχεδιασμού για την Πελοπόννησο που θέλουμε να προβάλουμε, τις αγορές στόχους που επιθυμούμε να εισέλθουμε και τα εμπειρικά μας προϊόντα που επιθυμούμε να προωθήσουμε. Να γνωρίσουμε επιτέλους το σύνολο του τουριστικού μας κεφαλαίου και να το προωθήσουμε με αρχές συνεργιών και συμπληρωματικών δράσεων. Κάτω από ένα πλαίσιο αντιμετώπισης της Πελοποννήσου ως ενιαίο προορισμό με κοινή ταυτότητα.

Σε αυτό το πλαίσιο η αιρετή Περιφέρεια ως κεντρικό όργανο θα διασφαλίσει τη συντονισμένη και ισόρροπη τουριστική στρατηγική της κάθε περιφερειακής ενότητας και κάθε δήμου ξεχωριστά. Στόχος μας είναι μην παρατηρούνται αλληλοεπικαλύψεις, αλλά και κακοδιαχείριση αξιοποιήσιμων πόρων. Θα συσπειρώσουμε όλες εκείνες τις δυνάμεις που θα σχεδιάσουν αποτελεσματικά και θα διαχειριστούν ορθολογικά με κοινό όραμα και βιώσιμη προσέγγιση την τουριστική ανάπτυξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

Η φετινή χρονιά όπως συμφωνήσαμε και στην 1η Ανοιχτή Διαβούλευση για τον Τουρισμό, είναι χρονιά σχεδιασμού, χρονιά όπου θα θέσουμε τις στέρεες βάσεις για μια ολοκληρωμένη και στοχευμένη τουριστική πολιτική. Θα συγκεντρώσουμε το σύνολο των δυνατοτήτων μας και θα τις διαχειριστούμε ολοκληρωμένα, θα τις αναβαθμίσουμε και θα τις προβάλουμε στοχευμένα. Θα διασύνδεουμε δυναμικά το σύνολο του τουριστικού μας κεφαλαίου.

Για το λόγο αυτό και το πρόγραμμα τουριστικής πολιτικής, το οποίο έχουμε καταθέσει με το Σχέδιο Δράσης μας, και οφείλουμε να υλοποιήσουμε βασίζεται στην Καθολική Προσέγγιση και την Ολοκληρωμένη Διαχείριση.

Να καταγράψουμε επιτέλους ποιες είναι οι δυνατότητες που οφείλουμε να αξιοποιήσουμε, ποιες αδυναμίες πρέπει να αντιμετωπίσουμε και τα σημεία όπου διαφοροποιούμαστε ώστε να δημιουργήσουμε ένα εύρωστο συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι στους υπόλοιπους ανταγωνιστικούς προορισμούς της Μεσογείου.

Μοναδική προϋπόθεση για να τα καταφέρουμε ένα τέτοιο στόχο είναι η συνεργασία. Εμείς οι ίδιοι οι πολίτες, οι επαγγελματίες του τουρισμού, επιστήμονες στην τουριστική ανάπτυξη, οι Περιβαλλοντικές Οργανώσεις και οι Σύλλογοι, όλοι μαζί να κάνουμε την Πελοπόννησο τον πιο ποιοτικό και αυθεντικό προορισμό της Μεσογείου. Να γίνει επιτέλους η Πελοπόννησος νήσος αειφορίας».

Υγεία - ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | on line Εφημερίδα | www.anagnostis.org | ΑΡΓΟΛΙΔΑ