Ζωτικής σημασίας θεωρεί την αναβάθμιση του λιμανιού του
Ναυπλίου, ο δήμαρχος Δημήτρης Κωστούρος.
Σε σύσκεψη που έγινε με τον Λιμενάρχη και τον πρόεδρο του
Λιμενικού Ταμείου, εξετάστηκαν θέματα που αφορούν ζητήματα ασφάλειας λιμένων
και λιμενικών εγκαταστάσεων, στο πλαίσιο εφαρμογής του Διεθνή κώδικα για θέματα
ασφαλείας.
Όπως τόνισε ο κος Κωστούρος «τα ζητήματα που αφορούν στην
αναβάθμιση του λιμανιού του Ναυπλίου είναι ζωτικής σημασίας για τον Δήμο μας
αλλά και για ολόκληρο τον νομό. Τα αναπτυξιακά έργα που αφορούν στην εκβάθυνση
του λιμανιού, στην κατασκευή και λειτουργία μαρίνας καθώς και τα μέτρα
ασφαλείας που πρόκειται να υλοποιηθούν άμεσα, θα θωρακίσουν ακόμη περισσότερο
το λιμάνι μας. Τα έργα αυτά, χωρίς να δημιουργούν προβλήματα στην ελεύθερη διακίνηση αγαθών και
επιβατών και χωρίς να στερούν από τους πολίτες τη δυνατότητα πρόσβασης στην θάλασσα
θα τονώσουν την εμπορική και τουριστική κίνηση του λιμανιού».
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στο πότε θα εξαγγελθούν οι
διαγωνισμοί για την υλοποίηση των σχεδιασμών που αφορούν στον κώδικα ISPS, η
εκτέλεση των οποίων θα αρχίσει εντός του έτους.
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με σχετικό νόμο αν δεν προχωρήσουν
άμεσα τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την ασφάλεια, έχει δικαίωμα ο αρμόδιος
Υπουργός να αναστείλει κάθε λειτουργία του λιμανιού και να επιβάλει ποινικές
και διοικητικές κυρώσεις.
Η μαρίνα
Να σημειωθεί ότι εδώ και καιρό (πριν από τις εκλογές) το
Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού προσπαθεί να προωθήσει τη δημιουργία
μαρινών, τουριστικών καταφυγίων και αγκυροβολίων. Η δημιουργία τους θεωρείται
ότι συμβάλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού σε ολόκληρη τη
χώρα, πολλαπλασιάζει τον αριθμό των τουριστών που έρχονται στη χώρα με
ταυτόχρονη σημαντική παράταση του χρόνου παραμονής τους στην Ελλάδα και αυξάνει
το εισερχόμενο τουριστικό συνάλλαγμα.
Όμως η Ελλάδα στον τομέα αυτό όχι μόνον υστερεί έναντι της
Τουρκίας, Κροατίας, Μαυροβουνίου, Ιταλίας που αξιοποιούν τις παραλίες τους με
μεγάλα οικονομικά οφέλη, αλλά λόγω της γραφειοκρατίας είχε αφήσει αναξιοποίητες
και κρατούσε κλειστές μαρίνες που μπορούσαν να δεχθούν μεγάλο αριθμό γιωτ.
Σε πολλές περιπτώσεις, ίπως και στο Ναύπλιο οι
δραστηριότητες για την λειτουργία των μαρινών όχι μόνο χαιρετίσθηκαν από τις
τοπικές κοινωνίες, αλλά προκάλεσαν και το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον μεγάλων
διεθνών τουριστικών περιοδικών.
Μάλιστα από την εποχή που γενική γραμματέας του Υπουργείου
Τουρισμού ήταν η κα Κωνσταντίνα Μπέη, υπό την ιδιότητά της ως πρόεδρος της
Διυπουργικής Επιτροπής Τουριστικών Λιμένων, ζητούσε με έγγραφό της και από τους
περιφερειάρχες να συνεργαστούν με τους δήμους, τα Λιμενικά Ταμεία και τους Οργανισμούς
Λιμένων και να υποδείξουν στην Επιτροπή κατάλληλους χώρους για μαρίνες και
τουριστικά καταφύγια –αγκυροβόλια.
Όπως δήλωνε τότε η κα Μπέη, «Η Ελλάδα είναι η χώρα με τη μεγαλύτερη
ακτογραμμή στη Μεσόγειο. Το στοίχημα για την ανάδειξη των συγκριτικών
πλεονεκτημάτων της είναι μεγάλο και
πρέπει να κερδηθεί. Η Ελλάδα με τα αμέτρητα νησιά είναι ο ιδανικός τόπος για
κρουαζιέρες όλο το χρόνο. Οι μαρίνες, είναι επίσης ένα μεγάλο στοίχημα που για
να κερδηθεί χρειάζεται συστηματική δουλειά και βούληση όχι μόνο του υπουργείου,
που είναι δεδομένη , αλλά και των τοπικών φορέων και κοινωνιών”.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου